X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ד"ר פאלוך-שמעון: בדיקת פרוסיגנה תסייע לנו להחליט מתי ניתן לוותר על טיפול כימותרפי באחוז ניכר של המטופלות עם גידולים שרגישים להורמונים - וזאת בשורה מצוינת עבור המטופלות שלנו
▪  ▪  ▪
טיפול כימותרפי לא תמיד נחוץ [צילום: AP]

ניתן לחסוך טיפול כימותרפי לרבע מחולות סרטן השד עם בלוטות לימפה נגועות. כך עולה ממחקר שפורסם בכתב העת המדעי של האיגוד האמריקני לאונקולוגיה Journal of Clinical Oncology.
המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של 2,558 חולות פוסטמנאפוזליות בסרטן שד הורמונלי מוקדם. למעלה ממחצית מהנשים, 1,395 חולות, היו עם בלוטה-שלוש בלוטות לימפה נגועות. יתר 1,163 המטופלות היו עם בלוטות לא נגועות. במסגרת המחקר קיבלו המטופלות במהלך חמש שנים טיפול הורמונלי בלבד וזמן המעקב החציוני עמד על 9.2 שנים.
מנתוני המחקר עולה, כי התאמת הסיכון להישנות המחלה על-פי רמת מעורבות הבלוטות עם בדיקת פרוסיגנה (PROSIGNA) זיהתה כי 37% מהמטופלות עם מעורבות של בלוטה אחת וכ-15% מהמטופלות עם מעורבות של שתי בלוטות, נמצאו ברמת סיכון נמוכה להישנות גרורתית של המחלה, עם תוצאות טובות מאוד תחת טיפול הורמונלי משלים בלבד.
המחקר מגלה, כי הבדיקה הגנטית פרוסיגנה, הצליחה לראשונה באוכלוסייה כלל ארצית, לספק מידע בעל ערך רב מעבר לנתונים הקליניים והפתולוגיים של חולות סרטן שד בשלב מוקדם עם בלוטות לימפה נגועות, ולהעריך את סיכונם לחזרת המחלה בהתאם לרמת מעורבות הבלוטות.
כשהחוקרים בחנו את השיעור הכולל של החולות עם בלוטות נגועות עם בדיקת הפרוסיגנה, נמצא כי 26% מכלל החולות עם בלוטות לימפה נגועות, הוגדרו כבעלות סיכון נמוך, והסיכון להישנות גרורתית לחולות אלו עמד על 3.5% למשך 10 שנים בהשוואה לסיכון 11.5% בקטגורית הסיכון הבינוני ו-22.1% בקטגוריית הסיכון הגבוה.
יתרה מזו, חולות שהוגדרו בסיכון הנמוך על-ידי בדיקת הפרוסיגנה, היו עם סיכון של פחות או שווה ל-5% להישנות גרורתית, בין אם היו עם בלוטות חיוביות או שליליות. חולות אלו קיבלו, כאמור, טיפול הורמונלי משלים בלבד ללא טיפול כימותרפי משלים. מנגד, הבדיקה העריכה בצורה מדויקת ביותר גם את החולות בסיכון הגבוה לחזרת המחלה עם מעורבות בלוטות או ללא מעורבות בלוטות.
מסקנות החוקרים היו חד-משמעיות וקבעו, כי ביצוע הבדיקה הגנטית פרוסיגנה, מספקת מידע בעל ערך רב, מעבר לנתונים הקליניים והפתולוגיים של המטופלות באשר לשימוש בכימותרפיה כטיפול משלים נוסף למטופלות המאובחנות עם סרטן שד בשלב מוקדם עם רצפטורים הורמונליים חיוביים, עם בלוטות חיוביות או שליליות כאחד.
ד"ר שני פאלוך-שמעון, מנהלת היחידה לאונקולוגיה של השד במרכז הרפואי שערי צדק, מציינת כי "מטופלות עם סרטן השד בשלב מוקדם שבלוטות הלימפה שלהן היו מעורבות, באופן 'מסורתי', נחשבו כמטופלות בסיכון גבוה לחזרת המחלה. עם זאת, אנחנו כבר שנים יודעות שההכללה הזאת אינה מדויקת, ויתר לכך, בקרב נשים עם גידולים עם ביטוי של קולטנים להורמונים, לעיתים הרווח מכימותרפיה קטן ואפילו אפסי גם אצל נשים עם מעורבות (מוגבלת) של בלוטות".
לדבריה, "הבדיקה תסייע לנו להחליט מתי ניתן לוותר על טיפול כימותרפי באחוז ניכר של המטופלות עם גידולים שרגישים להורמונים - וזאת בשורה מצוינת עבור המטופלות שלנו".
תוצאות המחקר יסייעו לרופאים האונקולוגיים, להתאים לראשונה עם הפרוסיגנה בטווח של 10 שנים, טיפול מותאם אישית למטופלות סרטן שד הורמונלי מוקדם, בהתאם לרמת מעורבות בלוטות הלימפה: ללא בלוטות נגועות כלל, בלוטה נגועה אחת, שתי בלוטות או שלוש בלוטות נגועות.

הערות

1. פרוסיגנה היא בדיקת ביטוי גנטי מאושרת FDA, CE ומשרד הבריאות הישראלי, המיועדת להערכת הסיכון להישנות המחלה בטווח הארוך של 10 שנים עבור מטופלות סרטן שד מוקדם פוסטמנאפוזליות עם רצפטורים הורמונליים חיוביים.
הבדיקה מסייעת לרופאים להתאים את הטיפול היעיל ביותר לכל חולה באופן אישי על-פי רמת הסיכון שלה: נמוכה, בינונית או גבוהה, על-מנת למנוע את הישנות המחלה.
הטכנולוגיה הייחודית של בדיקת הפרוסיגנה, בודקת את הערכת הסיכון בהתבסס על הביטויים הגנטיים הייחודיים של כל גידול (PAM50) המשוקללים יחד עם הנתונים הקליניים של כל מטופלת.
תוצאות הבדיקה ניתנות לרופא המטפל באמצעות ציון מספרי מ-100-0 שעל-פיו מתקבלת הערכת הסיכון לטווח הארוך של כל חולה. הבדיקה נמצאת בסל של כלל קופות-החולים בישראל.

תאריך:  26/04/2018   |   עודכן:  26/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתי ניתן לחסוך כימותרפיה לחולות סרטן השד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד פרץ
ציפייה דרוכה בבזק: האם שלמה רודב ייבחר וימונה ביום שני הקרוב ליו"ר?
עידן יוסף
חברת התחבורה הציבורית משתמשת בקודים שונים של תעריפם מאלה של משרד התחבורה באופן המקשה על שיח בין הנהג לנוסע ועלול לגרור חיוב מוגדל או רכישת חוזה לא תואם
אלה לוי-וינריב
מנהלי העיזבון של יוסיפוף מונו למפרקים הקבועים של חברת מאסי, שאותה ייסד ושאת מניותיו בה העביר בדרך מעוררת תהיות    נכסי החברה: וילה ששוויה מוערך ב-8.8 מיליון שקל ודירה בת"א
איתמר לוין
שופטת המשפחה מאיה לוי קיבלה בקשה של אישה בנוגע לבית המגורים המשותף, מבלי לשמוע את הגבר - בניגוד לתקנות סדר הדין האזרחי - ומבלי לנמק את החלטתה
איתמר לוין
השופט דניאל פיש גזר שישה חודשי עבודות שירות על דקירה במסגרת קטטה בכפר עראבה    העליון קבע: שנת מאסר בפועל, בנימוק שאין נסיבות מיוחדות המצדיקות חריגה מהמתחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il