X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עוד שטחים. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין [צילום: מיכאיל קלימנטייב/AP]
פוטין דורש: לשנות את מפת העולם
נשיא רוסיה קרא לאי חדש על שם אתר בחצי האי קרים, והורה להדפיס מפות חדשות שמעניקות שמות רוסיים לאיים שבריטניה טוענת לבעלות עליהם "שמות רוסיים נמחקו באופן בלתי הוגן ממפת העולם"

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע (יום ו', 27.4.18) כי החליט להעניק את השם קרוסטלני, לאחד משני האיים החדשים שהתגלו בארכיפלג נוביה זמליה ("הארץ החדשה") באוקיינוס הקרח הצפוני. השם ניתן על שם אתר נופש מפורסם בחצי האי קרים - אותו סיפח פוטין באופן חד-צדדי לפני ארבע שנים. הנשיא הרוסי בישר כי שני האיים שהתגלו בשל המסת הקרחונים, מגדילים את שטח רוסיה ב-290 אלף קמ"ר.
ולדימיר פוטין הודיע בנוסף, כי הורה לחברה הגאוגרפית הרוסית ולמשרד ההגנה, להדפיס ספרי אטלס חדשים שיחזירו את השמות הרוסיים לאתרים ברחבי העולם. פוטין אמר כי במיוחד יש לשים לב לאיים באנטארקטיקה שבריטניה טוענת לבעלות עליהם, אולם התגלו בידי חוקרים רוסיים.
"ספרי הגאוגרפיה מתעלמים מגילוייהם של פביאן גוטליב פון בלינגסהואזן (הוביל בשנת 1820 מטעם צי הרוסי הקיסרי את המסע ליבשת אנטארקטיקה והיה הראשון שדרך על היבשת, ע.כ) ושל מיכאיל פטרוביץ' לאזארב (אדמירל בצי הרוסי וסגנו של בלינגסהואזן, ע.כ)", אמר פוטין. "שמות רוסיים נמחקו באופן בלתי הוגן ממפת העולם".
"רק אנשים מעטים יודעים ששמו המקורי של האי סמית' (אי לא מיושב השייך לאיי שטלנד הדרומיים באוקיינוס הדרומי, ע.כ) היה בורודינו", אמר פוטין והוסיף: "רק מעטים יודעים שהאי סנו (אי באוקיינוס הדרומי שמיושב בידי להקות פינגווינים, ע.כ) היה מלוירוסלבטס. רק מעטים יודעים שלאי לוייניגסטון (אי לא מיושב באוקיינוס הדרומי, ע.כ) קראו סמולנסק".
נשיא רוסיה הכריז כי בשנת 2020, במלאת 200 שנה לגילוי יבשת אנטארקטיקה בידי מגלי ארצות רוסיים, יתקיימו במדינה חגיגות ואירועים.
אנטארקטיקה היא היבשת החמישית בגודלה. אין בה תושבי קבע בגלל תנאי מזג האוויר הקשים. היא מוגדרת כשטח נייטראלי, אך מספר מדינות טוענות לבעלות על שטחים בה. ארה"ב ורוסיה לא טענו מעולם לריבונות על שטחים באנטארקטיקה, אבל הכריזו שהן שומרות לעצמן, כמעצמות, את הזכות לעשות כן.
הדיווח המהימן והמתועד הראשון על גילוי היבשת התרחש כאשר הצאר אלכסנדר הראשון יזם מסע חקר רוסי בראשות האציל הפרוסי פביאן גוטליב פון בלינגסהאוזן. המשלחת, בת שתי אניות, יצאה ב-5 בספטמבר 1819 והגיעה ליעדה ב-28 בינואר 1820. ב-30 בינואר, יומיים לאחר משלחתו של בלינגסהאוזן נחת בחצי האי, הימאי הבריטי אדוארד ברנספילד ותבע את השטח לכתר הבריטי.

תאריך:  28/04/2018   |   עודכן:  28/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
איש העסקים בלנדר הסתיר שקיבל 17.5 מיליון ש"ח    הכספים הועברו לחשבון עליו הטיל איפול, מסיבות שונות    המידע שהוא מסתיר טעון בדיקה מצד הרשויות
עומר כרמון
דובר צה"ל: "התגובה להמשך הפגנות החמאס לא תתוחם למרחב הגדר וארגון הטרור חמאס יישא בתוצאותיה גם בעומק שטח רצועת עזה"    הפלשתינים: הותקפו סירות שאמורות היו לשמש את קבלת הפנים למשט "שבירת המצור על עזה"
עומר כרמון
"הרבה נשיאים הבטיחו במהלך קמפיין הבחירות שלהם להעביר את השגרירות ולאיש לא היה את האומץ לעשות את זה. אני עשיתי זאת ולכן כנראה אלך"    "אנו חייבים להבטיח שמשטר הדמים האירני לא יתקרב אפילו לנשק גרעיני"
עומר כרמון
דיווח: ראשי מכינת בני ציון שעשרה מחניכיה נהרגו בשיטפון בנחל צפית, טוענים שהתייעצו ביום הטיול עם חברה מוכרת לחיזוי מזג אוויר ועם בוגר של המכינה שמשמש כיום כחזאי של חיל-האוויר    נאמר להם שאם יספיקו לצאת מהנחל עד השעה 14:00, לא תהיה בעיה
עומר כרמון
גשמים עזים וסופות רעמים לאחר שסופת חול כיסתה את אילת    שדה התעופה וכל הכבישים המוליכים לעיר נחסמו במשך שעות ארוכות והעיר נותקה משאר חלקי המדינה    הנהגים מוזהרים מהסחף על הכבישים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il