X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש רשות המיסים דיבר על אפשרות להיטל על מכירת דירות לא הוא ולא מישהו באוצר בוחנים אפשרות להטיל מס רכוש על מגרשים לבניית דירות
▪  ▪  ▪
ערן יעקב [צילום: יעקב חרלפ]

רשות המיסים בוחנת אפשרות להיטל של עד 10% ממחירי המכירה של הדירות, אך אין כוונה לחדש הטלת מס רכוש על מגרשים לביניה. כך הבהירו (יום א', 29.4.18) מקורות רשמיים באוצר. כמפורט בהמשך, מדובר בשני נושאים שונים. המקורות הציעו להתייחס במדויק לדברי מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, בנושא זה.
יעקב דיבר (יום ד', 25.4.18) בכינוס בנושאי נדלן שנערך בת"א מטעם היומון גלובס. ציטוט מדויק: "אם לא נזהה בקרוב עליה בהתחלות בניה, ישקלו (ש' קמוצה) צעדי מיסוי, לתימרוץ בניה למגורים על קרקע פרטית - כדוגמת הטל עיכוב בניה, שהומלץ בזמנו בדוח ועדת טכטנברג".
בדיקת News1 מגלה, כי מדובר, אם בכלל, בניסוין "לנער את האבק" מתוכנית ישנה, שנפסלה לפני שש שנים. ברשות המיסים מדגישים, כי לא מדובר בחידוש מס רכוש על מגרשים, שבוטל לפני 18 שנים, וכי אין דיונים בנושא זה. הדיונים, אם בכלל, הם על דבר שונה - הטל על מכירת דירות.
דברי יעקב מתייחסים להחלטת הממשלה מ-18.3.12, שבה הוחלט לאמץ את פרק הדיור בדוח ועדת טכטנברג. אחת ההחלטות הטילה על שר האוצר - אז יאיר לפיד - להכין תזכיר הצעת חוק, שיטיל על קבלנים מס של עד 10% ממחירי המכירה של דירות. זאת, אם לא החלו בבניה שנה מיום אישור התב"ע, או אם לא סיימו לבנות תוך שנתיים מיום ההתחלה.
לא ברור אם לפיד הכין תזכיר, שהוקפא או נפסל, או שכלל לא הכין תזכיר. העובדה הקובעת היא, שלא הוגש ולא אושר חוק מעין זה. אחת הסיבות הייתה התנגדות תקיפה של התאחדות בוני הארץ, שטענה כי הטל זה ייקר את הדירות ולא יוזילן.
(ראה מאמר: "מנערים אבק מהצעה הזויה" )

תאריך:  29/04/2018   |   עודכן:  29/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בשנת 2017 היה נטל המס 22.1% מעלות העבודה, לעומת 35.9% במדינות הארגון    זוג מפרנסים עם שני ילדים שילמו בשורה התחתונה 11.4% מההכנסה הגולמית לעומת 19.4% בממוצע OECD
איתמר לוין
הרוב הרפובליקני קובע חד-משמעית שאין ראיות לקנוניה    המיעוט הדמוקרטי טוען שמדובר במסקנות פוליטיות אך מודה גם הוא שאין ראיה לקנוניה להשפעה על הבחירות
עומר כרמון
אתר אינטרנט ערבי: נשיא מצרים ביקש מראש ממשלת ישראל לנצל את קשריו הטובים עם בכירי הממשל באתיופיה, כדי לשכנע את אדיס אבבה להגיע לסבב שיחות נוסף בקהיר למציאת פתרון למשבר נהר הנילוס
עומר כרמון
מורטון קליין כתב: "סירובה של פורטמן להגיע לישראל, נותן אמינות ולגיטימציה לאמונה המגוחכת, השקרית וחסרת ההיגיון, לפיה נשים יפות אינן חכמות"
עומר כרמון
נשיא רוסיה קרא לאי חדש על שם אתר בחצי האי קרים, והורה להדפיס מפות חדשות שמעניקות שמות רוסיים לאיים שבריטניה טוענת לבעלות עליהם    "שמות רוסיים נמחקו באופן בלתי הוגן ממפת העולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il