X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסכם כולל מתן תוספת ותק, קידומי דרגות, צמצום הפערים בשכר העידוד בין עובדים חדשים לוותיקים הצדדים: "הצלחנו להביא להישג חסר תקדים"
▪  ▪  ▪
מעמד החתימה

בשעה 04:30 לפנות בוקר (יום ב', 30.4.18) נחתם הסכם עבודה היסטורי באגד הכולל שכר שעתי התחלתי של 43.50 שקל - עלייה של כ-10% לעומת גובה השכר הקודם שעמד על 39 שקל - השכר הגבוה ביותר שישולם כעת בענף התחבורה הציבורית. חתימת ההסכם מתבצעת על-רקע אי-ודאות באשר לעתיד אגד בכל הקשור למו"מ בין הקואופרטיב לממשלה.
ההסכם שנחתם מסדיר סופית את ההבנות אשר סוכמו בין הצדדים בחודש אוגוסט 2017. ההסתדרות לא מסרה את כל פרטי ההסכם, אך מסרה כל הסיכומים הבאים:
  • עובדים אשר החלו לעבוד בחברה לפני למעלה מ-6 שנים, יקבלו תוספת ותק בסך 1% לכל שנה. עובדים חדשים עם ותק נמוך מ-6 שנים, ישתכרו 43.50 שקל לשעה ולאחר שישלימו את הוותק הנדרש יחלו לקבל את התוספת הוותקית עבור השנים שצברו. לשם המחשה, שכר היסוד של נהג אגד בעל ותק של 37 שנה בחברה, יעמוד על 10,994 שקל לחודש – המהווים 60.4 שקל לשעה.
  • כל התמורות הכלכליות לנהגים אשר עליהן הוסכם, ישולמו למפרע מינואר 2017, כך שהעובדים צפויים לקבל הפרשים בגובה עשרות אלפי שקלים.
  • חלוקת מאות דרגות קידום לעובדי המינהל והמשק.
  • הסדרת נושא הפרמיות שישולמו לנהגים.
  • צמצום הפערים בשכר העידוד בין עובדי דור א' לעובדי דור ב'.
  • סוכמה מכסת העובדים שיוכלו לפרוש במהלך תקופת ההסכם אשר להם יוצעו תנאי פנסיה אטרקטיביים.
  • הסדרת מנגנון ערעור על גובה הקנסות לנהגים, אשר ייקבעו סופית רק בהחלטת בורר.
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שלא נכח במעמד החתימה בשל מחויבות הורית, אמר: "ההסכם שנחתם בין ההסתדרות ועובדי אגד להנהלת החברה טומן בחובו בשורה היסטורית לא רק עבור נהגי אגד אלא עבור ענף התחבורה הציבורית כולו. מעבר לעובדה שהוא מביא לצמצום פערים בין עובדי אגד ומשפר את תנאי השתכרותם ואת ביטחונם התעסוקתי, הוא גם סולל את הדרך לשיפור התנאים בחברות אחרות בתחום".
אבי פרידמן, יו״ר מזכירות אגד, שגם אותה מייצגת ההסתדרות, אמר: "מדובר בהסכם היסטורי וחשוב בתחום התחבורה הציבורית בישראל המחזק את מעמד הנהגים ומייצר ביטחון תעסוקתי לעובדים לצד יציבות וודאות לחברה לשנים רבות קדימה. אני מאמין שהשותפות עם העובדים תאפשר לאגד להתמודד היטב עם אתגרי העתיד״.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, ציין: "ההסתדרות שוב מוכיחה כי באמצעות מהלך צודק אפשר להחזיר את הכבוד והגאווה לנהגי התחבורה הציבורית. אני מברך את עובדי אגד על ההסכם אשר אין לי ספק שבעקבותיו מעסיקים נוספים בענף יעלו גם הם את השכר לנהגיהם".
יו"ר הוועד הארצי של עובדי אגד, יעקב ואחניש, אמר: "ביום חג זה הצלחנו להביא להישג חסר תקדים עבור עובדי אגד, עם הסכם שמשפר את מעמדם ואת תנאי השתכרותם ומביא לצמצום פערים בתוך החברה. אני מודה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ולאבי אדרי ודורון עזרא מאיגוד עובדי התחבורה על מאמציהם להשלים את ההסכם, אשר משלים זינוק של 37% בשכר עובדי אגד מאז 2016".

תאריך:  30/04/2018   |   עודכן:  30/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם עבודה באגד: 43.50 שקל שכר התחלתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הסכם היסטורי חדש ??מה
ישע .  |  30/04/18 10:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חברת התחבורה הציבורית משתמשת בקודים שונים של תעריפם מאלה של משרד התחבורה באופן המקשה על שיח בין הנהג לנוסע ועלול לגרור חיוב מוגדל או רכישת חוזה לא תואם
עידן יוסף
השנה יוכלו החוגגים במירון להגיע ברכבת לכרמיאל ומשם לנסוע באוטובוסים עד מירון אולם משרד התחבורה לא נערך מראש ולא הנחה את רכבת ישראל האם לתגבר את השירות    בחלק מהערים מופעל מערך סבסוד מפלה
עידן יוסף
שר הביטחון והרמטכ"ל הכריעו כי המכרז להקמת הקריה בשטח לקית שבנגב ייצא לדרך    משרד התחבורה יחל בתכנון קו רכבת לצומת הנגב שישרת את קריית המודיעין ועיר הבה"דים
עידן יוסף
רכבות מצפון יסתיימו בתחנת חוף הכרמל ורכבות מדרום יסתיימו בתחנת בנימינה עקב עבודות תשתית
עידן יוסף
משרד התחבורה יתגבר ביום הזיכרון את קווי האוטובוס לבתי העלמין ויתאים את מסלולי התחבורה הציבורית לאירועי יום העצמאות    במהלך יום העצמאות לא יפעלו אוטובוסים לאזורי התעסוקה, מוסדות הלימוד וההתיישבות הכפרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il