X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו. "מסמכים מרשיעים" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
"אירן שיקרה במצח נחושה" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
550 ק"ג של מסמכים מהארכיון שהוטמן בטהרן הגיעו ארצה לפני מספר שבועות המסמכים מלמדים ש"פרויקט עמאד", בו עסקה אירן בשנים 2003-1999, נועד לפתח נשק גרעיני ולהציבו על טילים בליסטיים לאחר שאירן נאלצה להפסיק את הפרויקט, היא המשיכה לנהל אותו בחשאי, שמרה לשימוש עתידי את כל הידע שנצבר בו ולא דיווחה עליו במסגרת הסכם הגרעין
▪  ▪  ▪

ישראל השיגה 110,000 מסמכים מהארכיון הגרעיני הסודי של אירן, המוכיחים שהיא פעלה ופועלת להשגת נשק גרעיני - חשף (יום ב', 30.4.18) ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
נתניהו מסר, כי לפני מספר שבועות הועברו לישראל 500 ק"ג של מסמכים סודיים ביותר, אותם איחסנה אירן בבית מגורים תמים למראה בטהרן. מדובר ב-55,000 מסמכי נייר וב-55,000 מסמכים נוספים המאוחסנים על 183 תקליטורים. "מעט מאוד אירנים ומעט מאוד ישראלים ידעו היכן הארכיון הזה", אמר על מה שהגדיר כ"הישג מודיעיני מן הגדולים שידעה ישראל".
בעומדו בקריה בתל אביב, הציג נתניהו את התיקים והתקליטורים בהם מוחזקים צילומי המסמכים, ומצגת של כמה מן המרכזיים שבהם. לדבריו, אלו הם "מסמכים מרשיעים, מצגות מרשיעות, גרפים מרשיעים, תמונות מרשיעות, סרטוני וידאו מרשיעים" וחומרים נוספים, המוכיחים בצורה ברורה שאירן שיקרה ומשקרת ושיש לה תוכנית פעילה להשגת נשק גרעיני.
במרכז המסמכים עומד "פרויקט עמאד", אותו ניהלה אירן בשנים 2003-1999. המסמכים מלמדים, אמר נתניהו, כי מטרתו הייתה לייצר נשק גרעיני, וכי אירן משמרת את הידע שנצבר במהלכו. הוא הראה מצגת אירנית בה נאמר במפורש, כי מטרת הפרויקט היא לעצב, לייצר ולנסות חמישה ראשי נפץ גרעיניים שמשקלו של כל אחד מהם 100 קילוטון TNT - פי חמישה מפצצת הירושימה. מטרה נוספת של פרויקט עמאד הייתה להגיע ליכולת להרכיב ראשי נפץ אלו על טילים בליסטיים. מסמך אחר מהפרויקט דיבר על פיתוח טילים, ראשי נפץ וצנטריפוגות.
פרויקט עמאד כלל את כל חמשת המרכיבים החיוניים לייצור נשק גרעיני, המשיך נתניהו: תכנון נשק שכזה (הוא הציג תרשים המצביע על שימוש באורניום מועשר), פיתוח ליבות גרעיניות (סרטון וידאו של המתקן הסודי שנבנה לשם כך), מערכת קריסה גרעינית, ניסויים של נשק גרעיני (מפה מציגה חמישה אתרים אפשריים במזרח אירן) והצבת ראש נפץ גרעיני של טיל "שיהאב 3" (תרשים המראה כיצד ייעשה הדבר).
"התיקים הללו מוכיחים מעל לכל ספק, שאירן משקרת במצח נחושה כאשר היא אומרת שלא הייתה לה תוכנית גרעינית", אמר נתניהו. ב-2003 נאלצה אירן להסתיר את פרויקט עמאד, הוסיף, אבל היא פעלה לשמר את הידע שצברה במהלכו ולהמשיך לפתח את הנשק הגרעיני. המסמכים שבידי ישראל מלמדים, כי ההוראות לעשות זאת באו מהדרג הבכיר ביותר בטהרן: שר ההגנה הורה לחלק את העבודה בתחום הגרעין לשניים - סמוי וגלוי.
מנהל פרויקט עמאד, מוחסין פרחיסאדה, כתב במסמך אחר שהמטרה היא להודיע על סגירת הפרויקט, אך להמשיך לנהל "פעולות מיוחדות" במסווה של פעילות מדעית. המסמכים גם מלמדים, שכיום מנוהל פרויקט הנשק הגרעיני בידי SPND שבמשרד ההגנה, בראשו עומד פרחיסאדה ורבים מאנשיו הם יוצאי פרויקט עמאד.
נתניהו התייחס גם למתקן הגרעיני פורדו, הממוקם בבטן הר באירן. המסמכים מלמדים, כי במתקן הותקנו אלפי צנטריפוגות; "לא עושים זאת כדי לייצר תרופות אלא כדי לייצר נשק גרעיני", אמר נתניהו. "המסמכים מלמדים שמתקן פורדו תוכנן מלכתחילה לייצור נשק גרעיני כחלק מפרויקט עמאד. אירן המשיכה לבנות את פורדו שנים אחרי שהפסיקה את פרויקט עמאד" והסכם הגרעין אפשר לה לשמר אותו.
נתניהו הזכיר, כי אחד התנאים המרכזיים בהסכם הגרעין היה הצהרה של אירן בנוגע לטיבה של תוכנית הגרעין שלה - הצהרה שמסרה בדצמבר 2015 לוועדה הבינלאומית לאנרגיה גרעינית. אירן הכחישה את קיומם של פרויקט עמאד ואת קיומה של תוכנית לפיתוח נשק גרעיני; המסמכים מוכיחים את ההפך, כולל בתמונות - אמר נתניהו.
לדברי נתניהו, די בשבריר זה מתוך הארכיון כדי להגיע לארבע מסקנות: אירן שיקרה כאשר טענה שמעולם לא הייתה לה תוכנית לייצר נשק גרעיני; היא המשיכה לשמר ולפתח לשימוש עתידי את היכולת שצברה בפרויקט עמאד, כולל אחרי הסכם הגרעין; היא שיקרה ב-2015 כאשר לא דיווחה על התוכנית; והסכם הגרעין מבוסס על שקרים והטעיות מצידה של אירן.
נתניהו אמר כי ישראל חלקה את המידע עם ארה"ב ותחלוק אותו עם מדינות נוספות ועם הסוכנות לאנרגיה גרעינית. הוא שב ואמר כי הסכם הגרעין מעניק לאירן מסלול ישיר לנשק גרעיני: העשרה בלתי מוגבלת בעוד מספר שנים, התעלמות מפיתוח הטילים הבליסטיים והתעלמות מהתוכנית הסודית לפתח נשק גרעיני. הוא הביע את בטחונו, שהנשיא דונלד טראמפ יעשה בעוד שבועיים את "הדבר הנכון לארה"ב, לישראל ולביטחון העולם".

[צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
תאריך:  30/04/2018   |   עודכן:  01/05/2018
+פצצת זמן
08:26 01/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הארכיון האירני מלמד על שקרים והונאה לפני חתימת הסכם הגרעין ואחריה  ▪  נכון שאין בו "אקדח מעשן", אך הראיות הנסיבתיות מרשיעות די הצורך  ▪  התגובה התקשורתית בישראל מלמד על הזניית התחום אפילו בנושאים החיוניים ביותר לקיומנו

עבר, הווה ועתיד [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+נתניהו מעדכן את המדינות על ממצאי מסמכי הגרעין
23:25 30/04/18  |  

נתניהו שוחח בטלפון אחר-הצהריים ולפנות ערב עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ועם קנצלר גרמניה אנגלה מרקל. רה"מ סיכם עם המנהיגים שהוא ישלח בימים הקרובים צוותים מקצועיים שישתפו את גרמניה וצרפת בחומר המפורט שהגיע לידי ישראל, על מאמציה של אירן להשיג נשק גרעיני. בערב שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעקבות חשיפת המסמכים של התוכנית האירנית להשגת נשק גרעיני. השניים שוחחו גם על המצב בסוריה וקבעו להיפגש בהקדם. ראש הממשלה מתכוון לעדכן בהקדם גם את מנהיגי בריטניה וסין. ממשלת גרמניה הודיעה שתבצע ניתוח מפורט של המידע הישראלי על פעילות הגרעין של אירן.

+אירן: "הצגה ילדותית, טענות ממוחזרות"
22:16 30/04/18  |  

אירן בתגובה לנאום נתניהו: "הצגה ילדותית, טענות ממוחזרות והאשמה חסרת בסיס". גם הטלוויזיה הממלכתית של אירן דוחה את ההאשמות.

+טראמפ: חשיפת נתניהו מלמדת שצדקתי
21:10 30/04/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומר שעליו לראות במפורט את המסמכים מהארכיון הגרעיני האירני, אך כבר כעת ניתן לקבוע שהמצב אינו מתקבל על הדעת  ▪  "אולי נדון על הסכם חדש"

טראמפ. "זה מחר" [צילום: אוון ווצ'י, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארכיון הגרעין האירני מוכיח: אירן פיתחה וממשיכה לפתח נשק גרעיני
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
ומנ עם פצצת BLACKXCAKE ש בת-א ל"ת
עוגה צהובה  |  30/04/18 21:55
 
- מורשת חוסיין אובמה
מקס פאואר   |  1/05/18 06:51
2
אין על ביבי מלך ישראל גדול !!!
רוני מירושלים   |  30/04/18 23:31
3
ותארו לעצמכם לפיד על הבמה
חכם חנוכה  |  1/05/18 00:01
 
- אבי גבאי=דחלילvs.זרועות בטחון
ע_הראל  |  1/05/18 09:17
4
מומלץ לארה"ב לתקוף כעת באיראן
אקטואלי  |  1/05/18 00:40
5
צר לי על רפי השכל וחבורת
דורון.צ  |  1/05/18 01:08
6
חמסה עליך ישראל, "מה זה טיפש ב
קורןנאוה טבריה  |  1/05/18 06:20
7
מקהלת המצורעים של הסמול הזבלן!
ע_הראל  |  1/05/18 06:42
8
חמור יותר שאובמה שיקר לעולם!
ד.ש  |  1/05/18 13:41
9
אם כמו שטוענים לקחו לאיראנים
חושם  |  2/05/18 15:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
כינס מסיבת עיתונאים דרמטית ובה מסר פרטים שחשף המוסד ואינם מותירים מקום לספק באשר לתוכניות אירן ועל האופן בו הוליכה שולל את העולם    ביטל את כל האירועים שתוכננו להיום ומסר עידכון מיוחד לקבינט בישיבה בהולה
עומר כרמון
שרי החוץ של רוסיה ואירן במפגש חם במוסקבה: "רוסיה, אירן וטורקיה צריכות לסייע לממשלה הסורית לנקות את ארצה מטרוריסטים"    "שיתוף הפעולה בין רוסיה לאירן בנושא הגרעין יימשך"
מירב ארד
הבהיר בראיון לאתר "אילאף": "נהרוס כל מוצב בסוריה שבו מנסה אירן להתמקם - יהיה המחיר אשר יהיה"    טען כי אירן חוששת מנסיגת ארה"ב מהסכם הגרעין
עידן יוסף
התייחס להסכם הגרעין ואמר: "או לבטל מהיסוד או לתקן מהיסוד"    "אנחנו צריכים לנהוג ולהתמודד עם האיום האירני ולפעול ולמנוע מהם שביל להשגת נשק להשמדה המונית"
מירב ארד
שר החוץ הרוסי סיכם עם עמיתו הסיני כי יעשה ניסיון למנוע את פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין עם אירן    טראמפ מאיים להוציא את ארה"ב מהסכם, אלא אם כן יתממשו דרישותיו, ומציב לאירופה תאריך יעד ה-12 במאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il