X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ גרמן וח"כ רוזנטל טענו שבלחץ ליצמן הוחרגה העיתונות המודפסת מההצעה - והיו"ר כבל הבהיר: עדיף חוק של 80% מאשר שלא יהיה חוק בכלל - נעביר את ההצעה עוד בכנס הקיץ ח"כ גליק: 20 איש מתים מדי יום מנזקי עישון - וצריך לעצור את זה
▪  ▪  ▪

ועדת הכלכלה קיימה (יום ב', 30.4.18) דיון שהוקדש למלחמה בנזקי העישון. הוועדה החלה להכין לקריאה ראשונה את ההצעה של היו"ר ח"כ איתן כבל, ח"כ יהודה גליק וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק הגבלת הפרסומות והשיווק של מוצרי טבק, על-מנת לאסור פרסום ולהגביל את שיווק מוצרי הטבק. כבל פתח את הדיון וסיפר כי הוא עצמו היה מעשן כבד ונגמל. "אני לא מבין איך עישנתי 3 קופסאות ביום", אמר. הוא הבהיר כי בכוונתו לסיים את הליך החקיקה עוד בכנס הקיץ והוסיף: "אני רואה בכך שליחות אישית כלפי ילדנו הצעירים שלא מעשנים, ונעשה הכל למנוע מהם להגיע למצב שיחלו לעשן. כ-8,000 בני אדם מתים מדי שנה מנזקי העישון ואין דבר יותר קטלני מזה".
ח"כ יעל גרמן, לשעבר שרת הבריאות, הזכירה כי בכנסת הקודמת הביאה לוועדה הצעת חוק לאיסור פרסום כולל, ואמרה כי מי שהתנגד לכך היה סגן שר הבריאות דהיום, יעקב ליצמן. היא התייחסה גם להצעה הנוכחית, המבקשת להחריג את העיתונות הכתובה מאיסור הפרסום, ואמרה כי "לכאורה עולה חשש שסגן השר קשור לעיתון מסוים שבו מפרסמים סיגריות. יכול להיות שהחשש, לכאורה, הוא לא נכון, אבל ההחרגה זו איוולת ורעות רוח". ח"כ מיקי רוזנטל היה תקיף אף יותר, וטען כי ליצמן מגן על עיתון המודיע, שלא רק שאשתו עובדת בו אלא שלעיתון יש זיקה עמוקה למפלגתו. "יש זיקה עמוקה ובעייתית בין נבחרי ציבור וחברי כנסת לכלי תקשורת, שאת חלקה ראינו בחקירות ראש הממשלה. כלי תקשורת משלמים בכיסוי אוהד למי שמסייע להם בעניין הזה. זו תופעה מגונה שהמחיר שלה הוא איום ונורא. זו הייתה דרישה חד-משמעית של ליצמן להחריג את העיתונות מההצעה ואין לה שום היגיון", אמר.
היו"ר כבל הגיב על כך ואמר כי הכנסת היא בית של פשרות, ולכן כדי להעביר את ההצעה נדרשה פשרה. "אני מעדיף חוק של 80% מאשר שלא יהיה חוק בכלל. אחרי שנעשה את המהלך הנחשוני הזה תוכל ממשלה אחרת וכנסת אחרת לסגור את הפער".
ח"כ איל בן ראובן, שיזם הצעה נוספת להוסיף לחפיסות הסיגריות תמונות הממחישות את נזקי העישון, התייחס להצעתו ואמר כי התמונות הקשות עוזרות למנוע מצעירים להתחיל לעשן וממעשנים שנגמלו לחזור לעשן, והוסיף: "נעשה הכל כדי שהדבר הזה ייעצר". לתמיכה בחוק הצטרפו חברי כנסת מכל סיעות הבית, בהם גם ח"כ לאה פדידה שציינה כי היא מעשנת בעצמה, אך רוצה למנוע עישון בקרב אלה שעוד לא התחילו לעשן. לתומכים הצטרפו גם ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא, ח"כ נורית קורן, ח"כ שולי מועלם רפאלי וח"כ מוסי רז. ח"כ דב חנין הצטרף לתומכים בהצעה, והוסיף כי להערכתו החרגת העיתונות הכתובה מהחוק לא תעבור במבחן בג"ץ.
מנגד, ח"כ עיסאווי פריג' הביע התנגדות להצעה ואמר כי התחיל לעשן בגיל מאוחר, 29, אך הוא נגד הגבלת הפרסום מאחר שלטענתו ההגבלה לא הוכחה כמביאה להורדת מכירות הטבק. ח"כ גרמן השיבה לו כי הגבלת הפרסום תוריד מכירות ב-7% ותציל מאות אנשים בשנה.
נציג עמותת אוויר נקי, אלעד שפר, קרא לא להחריג את העיתונות והזהיר מפני פרסום סמוי, כמו שלדבריו מתרחש בשידור התוכנית האח הגדול. "בתוכנית הזו התרחשויות קורות בפינת העישון, יש ויכוח על סיגריות ובני הנוער מקבלים מסר שאפשר לוותר על אוכל ולא על סיגריות", אמר. נציגת האגודה למלחמה בסרטן, אביטל פאטו בן ארי, הוסיפה כי צריך גם להגביר פיקוח ואכיפה.
פאטו בן ארי מהאגודה למלחמה בסרטן: מדברים על איסור פרסום מוחלט בכל אמצעי התקשורת עשוי להפחית שימוש בטבק ב7 אחוזים בממוצע. במדינות מסוימות גם מגיע ל16 אחוזים. ילד שהולך לקנות קרמבו לא צריך לראות סיגריות מול הפנים. חפיסות אחידות לכל החברות מפחית שימוש. ואחד הדברים הכי חשובים זה פיקוח ואכיפה חייבים להגביר פיקוח ואכיפה. ראש המועצה הישראלית למניעת עישון, עו"ד עמוס האוזנר, קרא לעיתונים להיגמל מהכסף של חברות הטבק, כמו הניו-יורק טיימס ועיתונים אחרים בארה"ב שהלכו בעקבותיו. מנכ"ל העמותה לדמוקרטיה מתקדמת, שבי גטניו, אמר כי "מאז הצורר הנאצי לא היה גורם שאחראי להמתת יותר יהודיים מאשר חברות הטבק - 250 אלף ישראלים קיפחו את חייהם בגלל המוצר הזה מאז. הוא לא עושה כלום מלבד למכר אותך ולספק רווחים של אנשים תאבי בצע". גטניו הוסיף כי סגן השר ליצמן נמצא בניגוד עניינים, ואמר כי העמותה תגיש עתירה לבית המשפט אם ההחרגה של העיתונות הכתובה תאושר. מנכ"ל המיזם למיגור העישון, שירה כסליו, שסייעה לכבל ולגליק בהכנת ההצעה, הוסיפה: "המטרה היא למנוע מ-1.5 מיליון בני נועד חשיפה למוצרים הללו".
נציג דובק, עו"ד דן פרידמן, אמר כי דובק תומכת באופן מלא בהצעת החוק, אך מבקשת לוודא שלא יינתן יתרון למתחרים הזרים. היועץ המשפטי של חברת פיליפ מוריס, עו"ד דוד קינן, אמר כי הצעת החוק מתעלמת מגישת הפחתת הנזק שעושות הרבה מדינות בעולם, בין סיגריות למוצרים שאין בהם שריפת טבק. לדבריו, "הצעת החוק תמנע ממעשנים בגירים, שלא מצליחים להפסיק לעשן, מידע שעשוי להציל את החיים שלהם".
מו"ל הארץ, עמוס שוקן, הזכיר את ההצעה לאפשר למשרד הבריאות לקבל שטח לפרסום נזקי העישון במקביל לפרסום של חברות הטבק. לדבריו, יכול להיות שההצעה הזו תהיה מועילה יותר להפסקת עישון. מנכ"ל ידיעות אחרונות, ינון אנגל, הוסיף כי את ההצעה הזו של מתן שטח פרסום למשרד הבריאות העיתונים הציעו לפני 6 שנים למשרד הבריאות, ולא ח"כ ליצמן.
גליק הצליח להגיע לדיון לקראת תום הישיבה ואמר כי כל יום מתים למעלה מ-20 בני אדם מנזקי עישון וזה מתחיל בנגישות של ילדים, כשהמדף הכי בולט בסופר הוא המדף של הסיגריות, וצריך לעצור את זה. הוא סיפר כי חזר משוויץ, שם כדי לקנות סיגריות בחנות צריך להיכנס לחדר צדדי ולראות שלט ענק שהעישון הורג. גם הוא התייחס להחרגת העיתונות המודפסת ואמר כי האויב של הטוב הוא הטוב מאוד, והוסיף כי מה שחשוב הוא שהחוק יעבור.

תאריך:  30/04/2018   |   עודכן:  30/04/2018
+הטבה החדשה לזכאים לגמלה מבט"ל
10:39 01/05/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בט"ל יתעלם מהכנסות משכר דירה שמקבל זכאי להבטחת הכנסה, גם אם לא התגורר בדירה בעבר  ▪  התקנות ייכנסו לתוקף ב-1 בחודש לאחר יום פרסומן

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+סופית: המשפט העברי יצוין כמקור פרשני
08:35 01/05/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את התיקון הצעת חוק יסודות המשפט  ▪  ח"כ סלומינסקי: במקום שהשופט ירוץ לחפש בכל העולם מערכות חוקים, שיסתכל במשפט העברי  ▪  חנין: הופכים את המערכת לשמרנית ודתית

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מש' התחבורה: קושי לחייב מכשירים נגד שכחת ילדים ברכב
23:53 30/04/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "לכמה נפגעים מחכה משרד התחבורה כדי לטפל ברצינות באסון שכחת ילדים ברכב?"  ▪  סמנכ"ל תנועה בכיר במשרד התחבורה: "לא קיימת בכלל תקינה בינלאומית שמחייבת מכשירי התרעה נגד שכחת ילדים ברכבים"  ▪  מכון התקנים הציע בדיון לפתח בהתנדבות את הפטנט של מאי קורמן

אבנר פלור [צילום: פוטו נגבה]
+ועדת העבודה אישרה: 50 מיליון שקל להעלאת גמלאות ילד נכה
23:38 30/04/18  |  

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה פה אחד את תקנות המוסד לביטוח לאומי, אשר הוגשו כחלק מהסיכומים בדיוני העלאת קצבאות הנכות. התקנות שאושרו היום, שעלותן כ-50 מיליון שקלים בשנה, הן פעימה אחת מתוך שתיים להעלאת גמלאות ילד נכה, בסכום כולל של 150 מיליון שקלים. במסגרת הפעימה הנוכחית, כ-20 אלף ילדים נכים בעלי רמת זכאות של 50% יקבלו לראשונה גמלה מיוחדת בסך 151 שקלים בחודש, וכך תגדל גמלתו הכוללת ל- 1,249 שקלים בחודש (עד כה לא היו זכאים לגמלה זו בכלל). לכ- 7,000 בעלי רמת זכאות של 188% תגדל הגמלה ב-200 שקלים, לסכום של 4,701 שקלים בחודש. גמלת בעלי רמת זכאות של 100% לא תשתנה, ותוסיף לעמוד על 2,569 שקלים בחודש. התשלום יינתן רטרואקטיבית מחודש ינואר 2018.

+בלחץ נתניהו: רה"מ ושר הביטחון יוכלו לפתוח במלחמה
22:13 30/04/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אושר סופית: האצלת סמכויות מהממשלה לקבינט לעניין פתיחה במלחמה  ▪  דיכטר: אין קשר ישיר בין ההצעה לבין המתיחות הביטחונית שנוצרה ביממה האחרונה

נתניהו וליברמן [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
+תוגבל התמודדות לכנסת של מורשע בעבירת טרור
19:40 30/04/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לא יוכל להתמודד במשך 14 שנים מי שנגזר עליו מאסר של שבע שנים לפחות  ▪  ח"כ דב חנין: "חוק ללא טעם"

זועבי. אין מניעה שתתמודד [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  האח הגדול  הארץ / Haaretz  הוצאת עיתון הארץ בע"מ  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לאה פדידה / Lea Fadida  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמוס שוקן  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
לא יוכל להתמודד במשך 14 שנים מי שנגזר עליו מאסר של שבע שנים לפחות    ח"כ דב חנין: "חוק ללא טעם"
עידן יוסף
אדלשטיין: "אזרחי ישראל יכולים לסמוך על צה"ל    הרצוג: "פסקת ההתגברות לא איזון בין הרשויות היא מבקשת להביא אלא שיתוק עצמאות המשפט ועליונותו"
מירב ארד
נציגות הממשלה הציגה בוועדת העבודה והרווחה את הצעת החוק הממשלתית לאחר שבג"ץ הורה לשנות את חוק הפונדקאות    התיקון לחוק מותיר בחוץ זוגות חד-מיניים ואבות יחדניים    נציג הלהט"ב: אפליה בין שחורים ללבנים
מירב ארד
במסגרת התיקון שנועד להקל על אלפי חיילים בודדים, נקבע עוד כי החיילים יהיו פטורים גם מתשלום על הוצאת אזרחות ישראלית ושינוי שמות
עידן יוסף
החזיר את הצעת החוק בנושא לוועדת השרים לחקיקה וזו החליטה להתנגד    השרים דורשים מוועדת הכספים צמצום של הפטור כך שיתאפשר ליותר מפעלים לעבוד בשבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il