X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשל מזג האוויר השרבי והרוחות העזות והמלצות שירותי הכבאות, פרסמו העיריות הודעות לתושבים האוסרות על הדלקת מדורות קהילתיות בכל המסגרות העירוניות משרד החינוך פרסם הנחייות לפיהן ניתן לקיים מדורה בהתאם להמלצות כבאות והצלה ולאשר את מיקומה במוקד הרשות המקומית
▪  ▪  ▪
ל"ג בעומר ללא מדורה [צילום: יעקב נחומי/פלאש 90]

לא לוקחים סיכונים: השרב הכבד והרוחות משביתים את חגיגות ל"ג בעומר ברחבי הארץ. משרד החינוך גבש הנחיות בנושא המדורות וקבע כי ניתן להדליק מדורות אך ורק תחת המגבלות שנקבעו בהודעת הכבאות וההצלה - המדורה תהיה מוגבלת בגודלה, מרוחקת מחורש, מחומרים מסוכנים ומקווי חשמל ויתר התנאים המפורטים. כמו-כן יש לאשר את מיקום המדורה ברשות המקומית, במוקד 106. במשרד החינוך מבהירים כי אם ישנו ספק כלשהו ביחס לתנאי השטח, מומלץ לקיים את האירוע ללא מדורה.
מוקדם יותר פרסמו מספר רשויות הודעות בדבר איסור קיום המדורות במהלך החג. בחיפה, נשר, סביון וכן בפרדס חנה-כרכור ובראש העין פרסמו ראשי הרשויות הודעות לפיהן הוחלט לאסור על קיומן של מדורות קהילתיות. בירושלים הונחו התושבים להקטין ככל האפשר את המדורות ולאחד מספר מדורות יחד. במקביל, מזהיר משרד הבריאות מזיהום אוויר בעקבות עשן המדורות וממליץ להגביל שהיה בחוץ ככל הניתן.
גם תנועת בני עקיבא פרסמה הודעה על ביטול המדורות בסניפי התנועה ברחבי הארץ. מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "אני מבקש מכולכם לציין בסניפים את יום ל"ג בעומר, יום התגלות תורת הסוד וסיום ימי האבל על מות תלמידי רבינו הגדול רבי עקיבא, בלימוד, שמחה, שירה ובכל פעולה חינוכית אשר אינה כוללת מדורה."
בהודעה שפרסמה עיריית נשר נמסר כי "לאחר הערכת מצב שהתקיימה עם ראש העיר, הנהלה, קב״ט, גורמי הביטחון ושירותי הכבאות ולאור מזג האויר הצפוי היום- שרב כבד ורוחות עזות, וחשש משריפות, אנו מנחים שלא לקיים מדורות בנשר. עיריית נשר מצרה על עוגמת הנפש שעלולה להיגרם לילדים והוריהם, אולם בטיחות התושבים הינה מעל הכל. נשר ממוקמת בליבו של פארק הכרמל, יער וחורש, יחד עמכם נשמור על בטיחות התושבים וערכי הטבע".
הודעה דומה פרסמה עיריית חיפה אשר הבהירה כי "אין אישור לקיים מדורות קהילתיות בכל המסגרת העירוניות כולל מדורות כיתתיות בחסות בתי הספר".
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "לאור תנאי מזג האוויר השוררים כיום וההיבטים הבריאותיים של זיהום האוויר ממדורות ל"ג בעומר, מומלץ לציבור לקיים פעילות סביבתית אלטרנטיבית אחרת. אך אם לא, במידה ואין איסור מפורש של הרשויות הרלוונטיות, מומלץ לחגוג בחברותא, במדורות קטנות עם זמן בעירה קצר ולהישמע להוראות כוחות כיבוי והצלה".
רמי זריצקי, ממונה על הגנת היערות מאש ברגיעה ובחרום בקק"ל: "בכל שנה נשרפים אלפי דונמים של יער וחורש טבעי כתוצאה מרשלנות מטיילים. אנו קוראים לציבור שלא להדליק מדורות בשטחי היערות והחורש, אלא רק באזורים המיועדים לכך. במקרה של התפשטות האש מתחומי המדורה יש לכבות באופן מיידי ולהתקשר לכוחות הכיבוי".
הנחיות המשרד להגנת הסביבה:
  • אין להשליך למדורה חומרי פלסטיק וניילונים.
  • יש להימנע מלזרוק למדורה כוסות, צלחות וסכו"ם חד-פעמי מפלסטיק וכלים מקלקר. שריפתם של חומרים אלה גורמת לפליטה של חומרים מסרטנים ובנוסף מלווה בריחות רעים.
  • מומלץ לחגוג בחברותא כדי להפחית את זיהום אוויר (אבל לא להגדיל את המדורה בשל איחוד המדורות).
  • מומלץ לא לשבת קרוב למדורה ולא בכיוון שאליו פונה העשן, כדי להימנע משאיפה מיותרת של מזהמים.
  • אין לשרוף תחליפי עץ מלא כמו מלמין, M.D.F ופורמייקה.
  • יש להימנע מתחליפי עץ מאחר שתהליך ייצורם כולל ערבוב עם דבקים שונים, והם פולטים לאוויר בעת שריפתם חלקיקים המכילים חומרים מסוכנים בתהליך המלווה בריחות רעים.
  • אין להשליך למדורה עצים צבועים בצבע או בלכה.
  • אין להשליך למדורה זכוכיות ואבנים.
  • זכרו: זכוכיות ואבנים עלולים להתפוצץ מחומה של האש ולהוות סכנה לחוגגים סביב המדורה.

תאריך:  02/05/2018   |   עודכן:  02/05/2018
+רגע לפני המדורה: נזהרים מהאש
10:39 02/05/18  |  אורלי סילבינגר    |   לרשימה המלאה

יש למקם את המדורה בשטח פתוח, מבודד ונקי מקוצים, עשבים וכבלי חשמל  ▪  אסור להשליך חפצים וחומרים מתלקחים למדורה  ▪  חשוב ללבוש מכנסיים ארוכים ולנעול נעליים סגורות

היזהרו [צילום: ז'אק ווג'ראס/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגבלות ואיסורים על הדלקת מדורות ברחבי הארץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מנהג שבמצב הנוכחי יש לבטלו ל"ת
alice  |  2/05/18 12:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
אסתר שניאורסון גרי
רבי עקיבא המצחק במכאוביו, לא חרש הוא ולא מכשף, אבל עיניו נשואות להר המורייה    עוד ייכון שם בית הבחירה    כי מסירות נפש הייתה בירושלים של עקדת יצחק, כמו בשמע ישראל השם אלוקינו השם אחד
זכי הלר
לאחר הכנות נרחבות בתקופה האחרונה, מגן-דוד-אדום ערוך ומוכן לאבטח רפואית את מאות אלפי המתפללים שיגיעו להילולת הרשב"י במירון
יוסי קורציק
נוכח המפגעים הקשים כתוצאה מבעירת המדורות, דומה, כי הגיעה השעה להגביל את מוקדי חגיגות ל"ג בעומר    יש לאזן בין הרצון לחוג סביב המדורה לבין הנזקים האקולוגיים והאחרים כתוצאה מהבערת מדורות במספר בלתי מבוקר
האש היא דבר פלא, שמתוך עצים ושמן קרים ודוממים יוצאת פתאום להבה בעלת כמות אדירה להאיר, לחמם ולשרוף
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - ראויה שנזכור אותה, חימוש מדויק, הסלמה, חרפה וזהירות    שבוע טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il