X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי בירושלים קובע:

פרקליטה שינתה עדות ושיקרה

דפנה אברמוביץ' לחצה על חוקרת הילדים קרן לונדון לשנות את הערכת המהימנות של ילדה שהתלוננה על עבירות מין, ולאחר מכן שיקרה לבית המשפט והסתירה את המסמך הרלוונטי
▪  ▪  ▪
"פעולה שהיא יחסית שגרתית"

עו"ד דפנה אברמוביץ' מפרקליטות מחוז ירושלים שוחחה עם חוקרת הילדים קרן לונדון ושכנעה אותה לשנות את חוות דעתה בנוגע לעדותה של ילדה בת שש, שטענה שאביה של חברתה פגע בה מינית. הפרקליטות הסתירה מן הנאשם ומבית המשפט את המידע על שיחה זו ולבסוף גם סירבה להציג את המסמך המתעד אותה. כך קובע סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, משה דרורי.
הכרעת הדין ניתנה ב-29.3.18 והותרה לפרסום כעת (יום ד', 2.5.18) לאחר השמטת הפרטים המזהים של הנאשם והמתלוננות. דרורי זיכה את הנאשם משתי העבירות שיוחסו לו - תקיפה מינית של ילדות בנות חמש ושש - מחמת הספק בנוגע לאחת מהן, ובשל חוסר ראיות בנוגע לילדה עליה העידה לונדון.
בסיום חקירתה של המתלוננת בת השש, ביוני 2013, כתבה לונדון: "אני מתקשה להעריך מהימנות דבריה" - ניסוח המלמד על חוסר אמון בתלונה. אברמוביץ' פנתה ללונדון, ולאחר מספר ימים הוציאה זאת חוות דעת שנייה - בה אין כל שינוי בבסיס הנתונים, אך נאמר: "אני מעריכה שדיווחה על סיטואציה בעלת גוון מיני שחוותה עם החשוד, אך אני מתקשה לקבל תמונה ברורה ומדויקת אודות מהות הפגיעה".
לונדון העידה ביולי 2015 ונשאלה על הפער בהערכותיה. אברמוביץ' התערבה ואמרה, כי ההתכתבויות בין הפרקליטות לבין לונדון הם תרשומת פנימית שאין לגלות להגנה. דרורי דחה עמדה זו והורה לפרקליטות להעביר את התכתובות לידי הסניגור, עו"ד אריאל עטרי. רק לאחר 140 יום הודיעה אברמוביץ: "החומר המבוקש... אינו קיים וגם לא היה קיים סמוך להערכתה של הערכת המהימנות המתוקנת על-ידי העדה".
אולם באוקטובר-נובמבר 2017 - במהלך סיכומיה של אברמוביץ' - התברר שהודעה זו הייתה שקרית. דרורי שאל שוב ושוב מיהו הפרקליט ששוחח עם לונדון, אברמוביץ' התחמקה ממתן תשובה ואף אמרה שבעיניה אין בעיה בשינוי חוות הדעת של לונדון. דרורי דרש תשובה לגבי זהותו של אותו פרקליט, ובישיבה הבאה מסרה אברמוביץ' שמצאה מסמך שכתבה בין שתי חוות הדעת של לונדון ובו נאמר שהיא זו ששוחחה איתה והודתה שהמסמך לא נמסר להגנה.
לטענתה, מדובר ב"פעולה שהיא יחסית שגרתית, לפחות לשיטת התביעה, לבקש בקשת הבהרה מחוקרת הילדים". אברמוביץ' ביקשה להגיש את המסמך, אבל לא הייתה מוכנה להיחקר עליו בידי עטרי (כמי שכתבה אותו) - עמדה אותה הבהירה רק לאחר שאלות חוזרות ונשנות של דרורי, שאף העיר שהוא מתחיל להתרגז על התחמקותה.
בפסק הדין מסכם דרורי סאגה זו: "לאורך 3.5 שנים לא נמסר מידע חשוב לסניגור ולבית המשפט. חקירה נגדית של חוקרת הילדים על-ידי הסניגור התנהלה ללא המידע האמור. משהתגלה חסרונו של המידע, מסרבת המאשימה לגלותו לגופו של עניין, בשל הידיעה, כי הנפקות המשפטית של גילוי המידע תהיה זכותו של הסניגור לחקור את הפרקליטה עצמה, דבר שמי מטעם הפרקליטות אינו מוכן לו".
בסיומו של פסק הדין שב דרורי לנושא זה וקובע, כי יש לתעד בכתב בצורה מדוקדקת קשר בין הפרקליטות לבין גורמי החקירה, כולל חוקרי הילדים. הוא הורה להעביר את פסק דינו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט; פרקליט המדינה, שי ניצן; פרקליט מחוז ירושלים, דני ויטמן; ולנציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן. עוד הורה להעבירו לשרת המשפטים, איילת שקד, ולשר הרווחה, חיים כץ, כדי שישקלו להקים ועדה ציבורית לקביעת כללי העבודה של חוקרי הילדים.
נושא אחר העולה בפסק הדין, הוא שהיה זה עטרי שבדק והוכיח את קיומו של קשר בין משפחותיהן של שתי המתלוננות לבין משפחה אחרת, שאביה טען שהנאשם ביצע מעשה מגונה בבתו מספר שנים קודם לכן. המדינה כללה לא בדקה נושא זה, בעוד עטרי הגיש לדרורי רשימה ארוכה של שיחות טלפון בין המשפחות - לה ייחס דרורי חשיבות רבה.

תאריך:  02/05/2018   |   עודכן:  02/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרקליטה שינתה עדות ושיקרה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עוד מסתירים מאיתנו? ל"ת
שאול א.  |  2/05/18 18:26
2
האם הפרקליטה תענש?  ל"ת
ירושלמית  |  2/05/18 18:26
3
בקיצור ברדק
אורי פ  |  2/05/18 18:34
4
דרך אגב, זה מתכנון בטוח לקידום ל"ת
שאול א.  |  2/05/18 19:47
5
לקדם אותה להיות שופטת ל"ת
מתאימה למערכת  |  2/05/18 20:31
6
פרקליטת השטן ושפחתו הנרצעת! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  2/05/18 22:56
7
פאקליטות
המזימה  |  3/05/18 00:24
8
הפרקליטים משקרים
מה חדש   |  3/05/18 00:49
9
וזהו רק קצה הקרחון
הגלשנית משדרות  |  3/05/18 01:09
10
מאוד הייתי רוצה להעמיד פני מופ
קורןנאוה טבריה  |  3/05/18 04:33
11
תרבות השקר מפחידה
מרק_טווין  |  4/05/18 08:51
12
שי פלצן
ראש לשקרנים  |  5/05/18 07:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
בתיקי קדם משפט יש חשיבות רבה למידת ההכנה של השופט ובקיאותו בתיק - והשופט סאמר חטיב עושה זאת היטב. האווירה הנינוחה באולמו גם תקל על הצדדים להתפשר או לנהל את התיק בצורה עניינית
איתמר לוין
פרקליט המדינה טען בראיון למקור ראשון, כי בשנים האחרונים מהווים יוצאי הפרקליטות רק 15% מהנבחרים לשיפוט. News1 בדק את ארבע הבחירות האחרונות ומצא: מדובר ב-23% מכלל השופטים וב-30% מהשופטים החדשים
איתמר לוין
נציב התלונות על שופטים הפנה את תשומת ליבה של חיות להחלטתו בנוגע לשופטת העמיתה בבית משפט השלום בתל אביב, שנתנה למשטרה את כל מבוקשה בנושא החזקת תפוסים
איתמר לוין
שופטת המשפחה מאיה לוי קיבלה בקשה של אישה בנוגע לבית המגורים המשותף, מבלי לשמוע את הגבר - בניגוד לתקנות סדר הדין האזרחי - ומבלי לנמק את החלטתה
איתמר לוין
השופט דניאל פיש גזר שישה חודשי עבודות שירות על דקירה במסגרת קטטה בכפר עראבה    העליון קבע: שנת מאסר בפועל, בנימוק שאין נסיבות מיוחדות המצדיקות חריגה מהמתחם
רשימות נוספות
העליון החמיר את העונש ב-50%  /  איתמר לוין
שופט לא גילה - ולא ייפסל   /  איתמר לוין
הקלה בעונש לנהג בשל שיהוי באישום  /  איתמר לוין
"מפי אומרם, שומעם ונושאם"  /  איתמר לוין
"היא נראית דוגמנית מלידה"  /  איתמר לוין
"הגברת קודם תקשיב בנחת"  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il