X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אסטרטגיית הפסולת החדשה:

הגברת המיחזור ומניעת הטמנה

המהלך של המשרד להגנת הסביבה ייעשה בהשקעה של 4 מיליארד שקל עד שנת 2030 3 מתקנים בפריסה ארצית, יטפלו כל אחד ב-1,500-1,000 טון פסולת ביום
▪  ▪  ▪
[צילום: לע"מ]
ח"כ ירון מזוז, סגן השר להגנת הסביבה [צילום: לע"מ]

שראל דנציגר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה [צילום: לע"מ]

השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין:
"אנחנו לא רק מציגים אסטרטגיה לניהול הפסולת לשנת 2030 אלא גם צעדים משמעותיים ליישום. שוק הפסולת ישתנה בשלוש השנים הקרובות כאשר יוקמו מתקני מיון מתקדמים ותופסק ההטמנה הישירה של פסולת ללא מיחזור ומיון. כל זה, לצד תכנון של מתקני השבת אנרגיה והמשך פריסת תשתית מיחזור נגישה בבתים. זו מהפכה לאזרח, לרשויות ולסביבה".

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר:
"השבת אנרגיה, מתקני טיפול ומיון חדשים וייעול שוק הפסולת - אלו המטרות של המשרד באסטרטגיה החדשה שלנו. אנחנו יוצאים היום רשמית בפרויקט תשתית לאומי רחב היקף ומורכב, שיביא את מדינת ישראל לשירותי פסולת טובים וזולים יותר לאזרח ולהפחתה משמעותית של זיהומים וסיכונים הנגרמים מפסולת".

המשרד להגנת הסביבה הציג (יום ד', 2.5.18) את אסטרטגיית הפסולת החדשה של ישראל, שתוביל לייעול שוק הפסולת ולהפחתת שיעור ההטמנה מ-80% כיום ל-26% ב-2030 בהשקעה כוללת של 4 מיליארד שקל.
מטרות התוכנית שהוצגה הן צמצום ההטמנה הגברת המחזור והפחתת זיהומים וסיכונים סביביתיים על-ידי: מניעת הטמנה ללא מיון; ייעול שוק הפסולת תוך הכנסת טיפול אזורי; הקמת מתקני מיון וטיפול בפסולת בפריסה ארצית - ובהם מתקני מיון מתקדמים, מתקני השבת אנרגיה מפסולת ומתקני טיפול נוספים. מהלך זה יביא לשינוי דרמטי של שוק הפסולת בישראל, וליצירת ודאות ואופק אסטרטגי ומימוני הן לרשויות המקומיות, הן ליזמים והן לציבור הרחב.
כצעד משמעותי ליישום האסטרטגיה, המשרד להגנת הסביבה פרסם ארבעה קולות קוראים לתמיכות, כצעד יישומי משמעותי שיוביל ליצירת תעשיית פסולת ישראלית ותחליף להטמנה:
1. תמיכה בהליך המיון: תמיכה בגובה 150 מיליון שקל במטרה לאפשר ולהבטיח כדאיות במיון פסולת ולייצר שינוי מהטמנה למיון בזמן קצר. במסגרת זו, תינתן תמיכה של עד 40 שקל לטון פסולת שיעבור מיון - ועד למכסה של 3.75 מיליון טון פסולת ממוינת בתקופה של 5 שנים.
2. הקמת ושדרוג מתקני מיון לפסולת עירונית מעורבת: תמיכה בגובה של 240 מיליון שקל בהקמת המתקנים שמטרתם מיון פסולת למרכיביה השונים והעברתם למיחזור.
3. רכישת גומי צמיגים ממוחזר לשימושים איכותיים: תמיכה בגובה 10,125 מיליון שקל במטרה לייצר עוד שווקים לחומר הגומי הממוחזר. במסגרת זו יינתן סיוע ברכישת גומי צמיגים שהופק מצמיגים משומשים שמקורם בישראל ומוחזרו במפעלי מחזור בישראל, שייעשה בו שימוש במסגרת פתרונות ומוצרים בתעשיית הבנייה והסלילה או בשימושים איכותיים אחרים.
4. הקמת מתקן מיון לזכוכית: תמיכה בגובה של 8.8 מיליון שקל להקמת מתקן חדש שימיין 60 אלף טון זכוכית לשנה. על הזוכים בתמיכה להתחייב לאיכות מיון גבוהה ומכירת תוצרים בישראל (50% לפחות).
סך כל המימון לתוכנית הפסולת של ישראל כולה הוא 3.99 מיליארד שקל עד שנת 2030, לפי הפירוט הבא:
  • מתקנים להשבת אנרגיה: 3 מתקנים בפריסה ארצית, שיטפלו כל אחד ב-1,500-1,000 טון פסולת ביום. תמיכת המשרד תהיה בהיקף של 2.8 מיליארד שקל.
  • הקמת מתקני טיפול בחומר פריק ביולוגי: הקמת 4 מתקנים בפריסה ארצית שיטפלו כל אחד בכ-600 טון פסולת ליום. תמיכת המשרד תהיה בהיקף של 400 מיליון שקל.
  • מתקני מיון: המשרד מתכוון לתמוך בהקמת 6 מתקנים בפריסה ארצית שיטפלו כל אחד ב-1,500 טון פסולת ליום. תמיכת המשרד תהיה בהיקף של 240 מיליון שקל.
  • תמיכה בתהליך המיון: תמיכה במתקני מיון (קיימים וחדשים) בהיקף של 150 מיליון שקל.
  • תמיכה באשכולות פסולת לצורך הפחתת עלויות לרשויות המקומיות: בהיקף מימון כולל של 400 מיליון שקל. טיפול אזורי בפסולת משפר שירות ומוזיל עלויות, וכבר החל ב-7 אשכולות ברחבי הארץ.
בחודשים הקרובים ייצא המשרד במכרזים ובקולות קוראים נוספים לצורך הוצאה לפועל של תוכנית זו.

תאריך:  03/05/2018   |   עודכן:  03/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המפקחת על הביטוח נסוגה מדרישה קודמת, שכל סוכן יכין אחת בשנה דוח אישי על כל מבוטח חיים    הנסיגה - לאור התנגדות כללית   אולם ההקלה תיכנס לתוקף בינואר 2019, עם מפקח חדש, העשוי לבטל את ההקלה
אלעזר לוין
ההשקעות הן בנכסים מניבים מסוגים שונים, ובהם בנייני משרדים ובנייני דירות להשכרה
אלעזר לוין
תאפשר לחברות הביטוח למכור פוליסות עם השתתפות עצמית של 3,000 שקל    המבוטחים יחסכו כ-30 אחוז מהפרמיה    משפחה ממוצעת תחסוך 62 שקל לחודש    גבר או אישה בני 60 יחסכו 67-62 שקל לחודש
אלעזר לוין
נשיא בית המשפט מבקש לזרז את ההליכים - בקשה מפורטת עד היום ב-11, תגובה עד יום שני הקרוב
אביתר בן-צדף
הנחתים קנו מחברת הקלר אנד קוך אלפי מקלעים קלים מ-27 במחיר מציאה - כמחצית מהמחיר, ששילמו בעבר עבור המקלעים הללו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il