X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יותר מ־7,000 בתים ביישובים ברחבי יו"ש נמצאים בסכנת פינוי או הריסה ועדת משפטנים שהקימה הממשלה חיברה דוח הממליץ להסדירם בין האמצעים: הכרזה על יישובים חדשים ו"התחשבות במדיניות הממשלה"
▪  ▪  ▪
זנדברג. בקנה אחד עם פסיקות בג"ץ

צוות משפטנים בין-משרדי להסדרת הבנייה ביו"ש ממליץ על שורה של מתווים משפטיים להסדרת מעמדם החוקי של אלפי בתים בעשרות שכונות ומאחזים המאוימים כיום בפינוי או בהריסה. כך מפרסם (יום ו', 4.5.18) נדב שרגאי בישראל היום.
על-פי החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני מלפני שנה, צוות משימה ייעודי אמור ליישם עתה את המתווים הללו ובכך להסיר את איום הפינוי או ההריסה מכ־7,000 מבנים מעוכבי הסדרה.
הצוות, בראשות עו"ד ד"ר חיה זנדברג, כיום שופטת מחוזית מוערכת ובעבר מנהלת המחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה, הוקם על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו על-פי דרישת יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, בהתאם להסכם הקואליציוני של מפלגתו עם הליכוד.
המלצותיו המפורטות משתרעות על פני 200 עמודים, והן הוגשו עתה לשרת המשפטים איילת שקד, ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, לשר הביטחון אביגדור ליברמן ולשר החקלאות אורי אריאל. שלושת השרים ליוו את עבודת הוועדה בשנתיים האחרונות.
עוד מדווח שרגאי כי חלק מהמבנים שבהם מדובר הוקמו ביישובים ותיקים על קרקעות שהוכרזו לפני 20 שנה ויותר כאדמות מדינה והוגדרו ככאלה באמצעות מה שמכונה "קו כחול", אלא שבדיקה מחודשת של המינהל האזרחי בשנים האחרונות העלתה שחלק מהאדמות הללו אינן אדמות מדינה. בעקבות זאת גילו לפתע שכונות שלמות ביו"ש, שהפכו ל"בלתי חוקיות".
הצוות המקצועי ממליץ עתה להסדיר ולהכשיר מחדש את המבנים שנגרעו על-ידי צוות ה"קו הכחול" של המינהל האזרחי. היועמ"ש מנדלבליט כבר הודיע לבג"ץ שהוא מאמץ דרך פעולה זו.
עוד ממליץ הצוות לחדול מכאן ולהבא מבדיקת "קו כחול" באזורים שבהם הוקמו מבנים על-פי תוכניות מאושרות. הוא אף מציין שכך המליץ בשעתו מי שכיהן כמשנה ליועמ"ש עו"ד מייק בלאס, ובמרומז מותח ביקורת על המינהל האזרחי שיזם את הבדיקה המחודשת.
באשר לעשרות מאחזים ו"יישובי בת" שהוקמו על אדמות מדינה, אך הם נעדרים רצף קרקעי ליישוב מוסדר, מציע הצוות להגמיש את העיקרון התכנוני של "צמוד דופן". עיקרון זה חייב קרבה והצמדה ליישוב מוכר קיים.
בעניין זה, מדווח ישראל היום, הצוות מסתמך על חוות דעתה של חברת הוועדה בינת שוורץ, לשעבר ראש מינהל התכנון במשרד הפנים. שוורץ מציינת שגם כאשר לא נשמר העיקרון של "צמוד דופן", אפשר להביא בחשבון שיקולים נוספים, כגון מבנה טופוגרפי, אפשרות לקיים קשר תפקודי בין יישוב האם לשכונת ההרחבה, ואף את עקרונות מדיניות הממשלה.
הצוות המקצועי מציין שדרך אחרת לפתרון קושי זה היא באמצעות הכרזה על יישוב חדש, כפי שנעשה לאחרונה לגבי חוות גלעד. הצוות גם ממליץ לשקול כריית מנהרות או בניית גשרים ליישובים שהוקמו על אדמות מדינה אך מוקפים באדמות פרטיות. חברי הצוות מציינים שאפילו הפקעת קרקע לצורך סלילת דרך גישה ליישוב באה בחשבון. עמדה זו אומצה גם על-ידי היועמ"ש.
מתווה משפטי נוסף מתייחס ליישובים שההרחבות שלהם פלשו לקרקע פרטית, לרוב בסיוע או באישור זרועות הממשלה ולרוב בתום לב.
זנדברג וצוותה מציינים שמצב זה אינו ייחודי ליו"ש, ומביאים דוגמאות להסדרת מקרים דומים בתחום ישראל הריבונית ומציעים הסדרה דומה גם ביו"ש. חברי הצוות מתייחסים גם למצוקתן של עשרות נקודות יישוב לא מוכרות ביו"ש, שמסיבה זו אינן נהנות משירותים מוניציפליים בסיסיים. הם מציעים להרחיב צו אלוף קיים, שמאפשר כבר כיום למועצות מקומיות להעניק שירותים למי שלא גר בתחומי המועצה, ולאפשר זאת גם למועצות אזוריות.
בראש הצוות עמדה עו"ד ד"ר זנדברג, שמונתה לתפקיד על-ידי השרה שקד. החברים הנוספים בו היו היועמ"ש לשעבר של מערכת הביטחון אחז בן-ארי, עו"ד רונן פרץ ממזכירות הממשלה, בינת שורץ והמשפטן ד"ר חגי ויניצקי, מומחה לדיני קניין ביו"ש. היו"ר הראשון של הצוות, מזכיר הממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט, פרש ממנו עם כניסתו לתפקיד היועמ"ש לממשלה.
חברי הצוות מציינים שהפתרונות שלהם עולים בקנה אחד עם פסיקות בג"ץ ומבהירים שנצמדו לשלושה עקרונות: הקפדה מרבית על זכויות התושבים הפלשתינים בהתאם לכללי המשפט הבינ"ל; ניסיון להביא להסדרת התיישבות ביו"ש שהוקמה בתמיכת המדינה; ודבקות בחוק הקיים ביו"ש כיום.
במבוא לדוח מזכירה הוועדה את עמדתה הרשמית של הממשלה שלפיה, "למדינת ישראל כמדינת העם היהודי יש זכות ותביעה לאזורים שמעמדם שנוי במחלוקת בארץ ישראל". הוועדה גם מפנה למסמך המשפטי שפרסם לאחרונה משרד החוץ, שעל פיו להתנחלויות יש בסיס חוקי.
ראשי שדולת א"י בכנסת, חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ', מסרו בתגובה לדוח ועדת ההסדרה: ״אנו מברכים על פרסום הדוח, המציג ארגז כלים משפטי להסדרת ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. הממשלה תיבחן ביישום ההסדרה, ביחס לעשרות ישובים צעירים ולאלפי מבנים בישובים הוותיקים. כבר בימים הקרובים נבחן את יעילות פעילות הממשלה להסדרה, בדיון מיוחד שיזמנו לצורך כך בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת״.

תאריך:  04/05/2018   |   עודכן:  04/05/2018
+צפו: הפלשתינים הפסיקו לחשוש מצה"ל
21:25 04/05/18  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

סרטון שצולם ביום שישי ממחיש כיצד איבד צה"ל את ההרתעה מול רצועת עזה  ▪  צעירים פלשתינים מסרבים להתרחק מגדר הגבול ופורצים בצחוק כשכרוז צה"לי מאיים לפגוע בהם

לא חוששים. הפלשתינים על הגדר
+רחפנים של צה"ל נפלו; הגדר נפרצה
19:32 04/05/18  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

מתפרעים פלשתינים חדרו למעבר כרם שלום והציתו מצבורי גז ודלק המיועדים לרצועת עזה  ▪  צה"ל: על הרחפנים שהופלו אין ציוד מסווג  ▪  הפלשתינים מדווחים על מספר פצועים מירי אש חיה ועל מאות נפגעים משאיפת גז

שמחה פלשתינית על הפלת הרחפן
פלשתינים מחבלים בגדר המערכת
+ישראל תמסור ארבע שכונות במזרח ירושלים
09:00 04/05/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מעריב: חלקים מתוכנית השלום הוצגו לליברמן  ▪  ישראל תידרש להעביר את שועפאט, ג'בל מוכבר, עיסאוויה ואבו דיס לרשות, ומזרח ירושלים תהפוך לבירת פלשתין  ▪  לשכת שר הביטחון: "לא מתייחסים לתוכן פגישותיו"

אבו דיס [צילום: לימור מזרחי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי גבאי / Avi  Gabay  אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit  אהוד יערי / Ehud Yaari  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  איילת שקד / Ayelet Shaked  איסמעיל הנייה  אלי כהן / Eli Cohen  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בינת שורץ / Binat Shortz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון לוי / Gideon Levi  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  דוד אזולאי / David Azulai  דוד אמסלם / David Amsalem  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party  חאלד משעל  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חיה זנדברג  חיים כץ / Haim Katz  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz  ישראל היום  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מייק בלאס  מיקי לוי / Mickey  Levy  ממשלת ישראל / Israel Government  משה כחלון / Moshe Kahlon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עודד גרנות  צבי יחזקאלי  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  תום לב
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
מעריב: חלקים מתוכנית השלום הוצגו לליברמן    ישראל תידרש להעביר את שועפאט, ג'בל מוכבר, עיסאוויה ואבו דיס לרשות, ומזרח ירושלים תהפוך לבירת פלשתין    לשכת שר הביטחון: "לא מתייחסים לתוכן פגישותיו"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - הכנות לפלישה, אש קוצים, לקחים, ללכת שולל וטרור חקלאי    שבת שלום
עמי דור-און
הפתרון הנכון לחיסול פגע ניסיונות הפלישה הפלשתינית: זריעת שדות מוקשים על אם הדרך בואכה ישראל    כל מי שינסה לעבור, בזדון או במקרה, יתפוצץ ואיש לא יוכל לטעון כי יד ישראל הייתה בו    את המוקשים אפשר לזרוע בחשאי, בשעות הלילה, לאורך הגבול, בדרך אל ישראל וגם בנתיב ממנה בחזרה לרצועה
מירב ארד
יו"ר הרש"פ טען בנאומו ברמאללה כי השואה נגרמה בשל התנהגותם החברתית של היהודים    נתניהו קרא לקהילה הבינ"ל לגנות את האנטישמיות של אבו-מאזן    שגריר ארה"ב בישראל: "שפל חדש עבור המנהיג הפלשתיני"
עידן יוסף
בעלי יבולים נפגעי טרור העפיפונים בעוטף עזה יוקרו כנפגעי פעולות איבה ע"י רשות המיסים    ח"כ ילין: צריך ליצור רשת השקיה שתכבה שריפות בשדות
רשימות נוספות
צה"ל סיכל 3 פיגועים וחיסל 3 מחבלים  /  עידן יוסף
המדינה: הירי בעזה - חוקי  /  איתמר לוין
לא מוטרד מנוכחות הצבא הרוסי בסוריה  /  עומר כרמון
אחת אפס לטובת מחמוד עבאס  /  יוני בן-מנחם
יש כוח אין שכל  /  אסתר שניאורסון גרי
שינוי כללי המשחק ברצועה  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il