X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
400 מתמחים ביקשו לפסול 27 שאלות ולקבל פקטור של עשרות נקודות אברבנאל פסל שתי שאלות, קבע שיש שתי תשובות נכונות בשאלה נוספת ודחה את כל יתר הטענות
▪  ▪  ▪
כישלון אינו סיבה לפסילה [צילום: לשכת עוה"ד]

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אלי אברבנאל, דחה (יום ה', 3.5.18) את הרוב המכריע של העתירות נגד בחינות לשכת עורכי הדין. העתירות התייחסו לבחינה שהתקיימה בדצמבר אשתקד ובה היה שיעור הכשלונות הגבוה ביותר אי-פעם (66%).
14 העתירות שהגישו 400 מתמחים שנכשלו, ביקשו לפסול 27 שאלות ולהעניק פקטור רוחבי שהיה מאפשר להם לעבור את הבחינה. אברבנאל דחה את הבקשה לפקטור, פסל שתי שאלות וקבע שבשאלה נוספת יש שתי תשובות נכונות.
הטענות נגד השאלות התחלקו לשני סוגים: שאלות שלפי הנטען חרגו מרשימת נושאי הבחינה, ושאלות שלפי הנטען נפל חוסר סבירות קיצוני בניסוחן או בבחירת התשובה הנכונה. העתירות הוגשו לאחר שוועדת הבחינות קיבלה את הטענות נגד שאלה אחת ופסלה אותה.
אברבנאל מציין, כי לוועדת הבחינות יש שיקול דעת רחב ובית המשפט יימנע בדרך כלל מלהפוך את עצמו ל"ועדת עררים עליונה". עוד נקבע בפסיקה, כי יש מקום לריסון רב במיוחד בנושא זה, בשל העובדה שהוועדה היא מקצועית ובלתי תלויה. בית המשפט לא יתערב ככלל בתוכן השאלות ובקביעת התשובות הנכונות, אלא במקרים של חוסר סבירות קיצוני.
בפסק דינו מתייחס אברבנאל על פני עשרות עמודים לכל השאלות לגבי הועלו טענות, וכאמור - הוא דוחה אותן לגבי 24 מהן. הוא קובע שוב ושוב, כי אין בסיס לטענות העותרים נגד בחירת התשובות הנכונות, שכן החקיקה ברורה והפסיקה שהציגו אינה מציגה תשובה אחרת. עוד קובע אברבנאל, כי השאלות מצויות בחלק המתאים להן בבחינה ושגם לטענות בנושא זה אין יסוד.
אברבנאל פסל את שאלה 43 בפרק הפרוצדורה (העוסקת בתביעה ייצוגית) בשל ניסוח שגוי של התשובות, ואת שאלה 13 בפרק הדין המהותי (בעניין אי-כשירות לעמוד לדין) משום שהתשובה הנכונה אינה מדויקת. לגבי שאלה 31 בדין המהותי (בעניין מכירת דירה), קבע אברבנאל שיש שתי תשובות נכונות.
לגבי הפקטור המבוקש - תוספת של 20% בחלקי הדין המהותי והפרוצדורה, ו-15 נקודות מלאות במשימת הכתיבה - אומר אברבנאל כי אין יסוד לטענות נגד מתכונת הבחינה העומדת בבסיס דרישה זו. השינוי במתכונת בא בעקבות המלצותיהן של שלוש ועדות שהוגשו בשנים 2013-2002 ועבודת מטה משותפת למשרד המשפטים, ועדת הבחינות ולשכת עורכי הדין. רוב השינויים עוגנו בחקיקה, אותה לא ניתן לתקוף בהליך מינהלי בבית המשפט המחוזי. ואילו יתר הנושאים מצויים בליבת שיקול הדעת המקצועי של הוועדה, ולטענות נוספות של המתמחים אין בסיס עובדתי.
אברבנאל מדגיש, כי שיעור הצלחה נמוך אינו מהווה כשלעצמו עילה לפסילת בחינה. המתמחים לא הוכיחו את טענתם המרכזית, ולפיה ללשכה יש אינטרס להקטין את מספר עורכי הדין ולכן היא והוועדה "נקטו במניפולציה והתערבות חיצונית פסולה". לפיכך, כל שיש לעשות הוא לבדוק את הטענות הספציפיות לגבי השאלות, כפי שנעשה בחלקו הראשון של פסק הדין. המתמחים הציגו חוות דעת של מומחים שלא הצליחו לענות על כל הבחינה; אברבנאל מציין, כי מאות מתמחים אחרים כן הצליחו.
אברבנאל חייב את העותרים ב-13 מן העתירות בתשלום הוצאות בסכום כולל של 146,000 שקל. את המתמחים ייצגו עוה"ד אילן בומבך, שי דקס, אורן טסלר, מיכל לנקרי, אפרת מור-מילמן, אריה סוכובולסקי ולירן קרמן. את ועדת הבחינות והלשכה ייצגו עוה"ד שמוליק קסוטו וגלעד וקסלר.

תאריך:  04/05/2018   |   עודכן:  04/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא הוכחו שיקולים זרים בבחינות עוה"ד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
7 עו"ד נדחו בעתירה !  ל"ת
א.כ  |  4/05/18 16:38
2
מכללות: יצור המוני של ערסים ופ
פרוייד  |  5/05/18 00:57
3
ושוב עו"ד שגורפים קופה
שאול א.  |  5/05/18 22:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
שפי פז וסוזי כהן-צמח, ממובילות המאבק בדרום תל אביב נגד המסתננים, תובעות את אסף רונאל, עורך חדשות החוץ של הארץ, בטענה לכינויי גנאי
עידן יוסף
יו"ר יש עתיד ויו"ר התנועה הצהירו שנכחו בוועדות אך נעדרו מהן על בסיס קבוע    לפיד נכח בפחות מ-6% מישיבות ועדת חוץ וביטחון ולבני בכ-12%    נוכחות השניים בישיבות ועדות המשנה הגיעה לחמישית עד רבע בלבד
עידן יוסף
יותר מ־7,000 בתים ביישובים ברחבי יו"ש נמצאים בסכנת פינוי או הריסה    ועדת משפטנים שהקימה הממשלה חיברה דוח הממליץ להסדירם    בין האמצעים: הכרזה על יישובים חדשים ו"התחשבות במדיניות הממשלה"
עידן יוסף
מעריב: חלקים מתוכנית השלום הוצגו לליברמן    ישראל תידרש להעביר את שועפאט, ג'בל מוכבר, עיסאוויה ואבו דיס לרשות, ומזרח ירושלים תהפוך לבירת פלשתין    לשכת שר הביטחון: "לא מתייחסים לתוכן פגישותיו"
מחלקה ראשונה
המדינאי והפילוסוף הפוליטי שעשה הפרדה בין מוסר לפוליטיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il