X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדיון המעקב אודות המענה הניתן על-ידי המדינה לילדים הסובלים מאלרגיות, ציינה עירית ליבנה כי הם קיבלו הנחיה ממשרד הבריאות לפיה תהיה סייעת אחת לכל בית-ספר מיכאל פינטו: הסתדרות המורים לא תסכים להטלת האחריות הרפואית על המורים
▪  ▪  ▪
נמצא פתרון הולם? [צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר/פלאש 90]

"קיבלנו הנחיה ממשרד הבריאות, כי שנת הלימודים הבאה תהיה שנת מעבר, בה יהיה גורם בית-ספרי, אחד, ייעודי, שיצטרך להסתובב בין הילדים הרלוונטיים, ולהטמיע את ההתנהלות שחייבים בסביבה, וגם לתת מענה במצב חרום. אותו גורם יהיה אחראי לבדוק את צוות המוסד והתנהלותו, שהשטח משולט, שישנם מרחבים בטוחים, שנוקו השולחנות וכל המהלכים שקיבלנו בהנחיה בכדי לעשות מניעה. תהיה סייעת אחת לכל בית-ספר, ובדרך-כלל בבית-ספר יש ילד אלרגי אחד או שניים, וזה מספיק לתקן. גם בגני הילדים אין שתי סייעות רפואיות, ובבית-ספר יסודי הילדים יותר בוגרים וניתן לתת להם יותר אחריות". כך ציינה עירית ליבנה, מפקחת על תחום הבריאות במשרד החינוך, בדיון שערכה (ב', 7.5.18) הוועדה לזכויות הילד בכנסת.
הדיון עסק במציאת פתרון לילדים האלרגיים במסגרות מערכת החינוך.
יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו) אמרה: "אנו פותחים היום את הדיון בתחושה צורמת במיוחד נוכח ההחלטה החד-צדדית של משרד החינוך. במהלך השנה וחצי האחרונות קיימנו מדי חודש דיון בנושא ועשינו כברת דרך ביחד, משרדי הממשלה, ההורים והארגונים השונים. ופתאום אנחנו מוצאים כולנו בוקר אחד איזושהי הודעה שמתעלמת לחלוטין מכל המורכבות, שלא לדבר שהיא מייצרת פאניקה ובצדק בקרב ההורים. אבל מה שהכי מכעיס בסיפור הזה, הוא שעבדנו כל-כך קשה כדי שלילדים האלה יהיה מענה מיטבי, לאורך כל שעות הלימודים בתוך מערכת החינוך, שהילדים יהיו מוגנים וההורים ירגישו בטוחים לשלוח אותם למערכת החינוך, ואז, באבחה אחת ובאופן חד-צדדי, מוציא משרד החינוך הודעה שקובעת כי הסייעות בגנים ובכיתות א'-ב' יבוטלו".
ד"ר ליזה רובין, מנהלת המחלקה לאם ולילד במשרד הבריאות: "נתנו את המלצותינו המקצועיות והיינו שותפים לניסוח חוזר מנכ"ל משרד החינוך, אשר נותן מענה טוב, במידה והוא מיושם. זה לא מגיע נקודות אפס, צוותי חינוך כבר עוברים הכשרות ויהיו אנשי מקצוע שיוודאו שאלה ממשיכות, וגם ישגיחו על המוסד ויהיה נותני מענה בחרום".
יו"ר הוועדה הגיבה לדברים: "העובדה שזה כתוב בחוזר מנכ"ל אמורה להגן על הילדים?! בשטח זה לא קורה, ובמקום להוציא את הסייעות לאט-לאט, ממקומות שברור שהמערכת ערוכה לכך, מחליטים לבטל את כולן בבת אחת. פתרון 'הסייעת הסביבתית' לא עלה פה מעולם על השולחן, בכל הדיונים".
עו"ד רחלי הכהן, המועצה לשלום הילד: "נדהמנו לשמוע על ההחלטה מאמצעי התקשורת אחרי כל התהליך. בפועל, המצב בשטח רחוק מאוד מיישום הוראות חוזר המנכ"ל על סביבה סטרילית ושיתוף הורים, אז בוודאי שלא הגיוני ואי-אפשר לדבר על לעבור לשלב הבא".
נעמה קציר שמואלי, עמותת יה"ל: "יש כאן חורבן של תהליך ועשייה הטובים ונכונים. משרד החינוך מתחבא מאחורי משרד הבריאות, אבל אפילו הרופאים האלרגולוגיים הוציאו מכתב שבמצב הנתון אי-אפשר לוותר על הסייעות. אם באמת רוצים למצוא פתרון, אז קודם כל דנים באפשרויות ובוחנים את הפתרון המוצע נקודתית, ורק אז מוציאים הנחיה ליישמו בכך הארץ. שנת מעבר זה מקסימום פיילוט, לא מיידית, על הגב של כל הילדים שלנו".
מיכאל פינטו, הסתדרות המורים: "הסתדרות המורים לא תסכים להטלת האחריות הרפואית על המורים. הכרזנו על סכסוך עבודה בנושא זה ונעשה כל מה שהחוק מאפשר לנו כדי לעמוד מאחור ולתת רוח גבית".
ביטון: "אני דורשת ממשרד הבריאות ומשרד החינוך לחזור בהם מההחלטה האומללה הזו, ולחזור לשולחן הדיונים כאן בוועדה. הנושא דורש פתרון מורכב: גם התאמת סביבת הלימוד וניקיונה, גם הכשרת צוותי החינוך, גם מודעות של ההורים וגם ההיבט החברתי של שילוב הילדים האלרגיים. אנחנו צריכים להביא לכך שכל אלה יקרו ויתגייסו, ורק אז נוכל לדבר על הוצאת הסייעות. ההחלטה החד-צדדית היא כל-כך מקוממת ונראה שהיא פשוט מתעלמת מכל אלה ומסתפקת בהפצת חוזר מנכ"ל".

תאריך:  08/05/2018   |   עודכן:  08/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פתרון לאלרגיים: סייעת אחת בכל בי"ס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חתמה על הסכם אופציה לארבעה חודשים    הרוח הצפוי - 85 מיליון שקל    אין ביטחון שהעסקה תצא לפועל במלואה או בחלקה
יצחק דנון
משרד מרינברג-בראון תובע מהמפלגה 583,000 שקל, בטענה שהיו"ר אבי גבאי הפסיק את ההתקשרות איתו ללא סמכות ולמרות שבפועל ההסכם חודש לעוד שנה
יצחק דנון
חברות אביטל נכסים ושובל לציון טוענות, כי הפטריארכיה היוונית-אורתודוכסית סיכלה את האפשרות להקים פרויקט יוקרתי על קרקע שלה ממזרח למלון המלך דוד
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: טראמפ ישוב ויאיים בעיצומים על מדינות וחברות שירכשו נפט מאירן - אך יותיר פתח למו"מ מחודש    יידרשו חודשים למימוש בפועל של הצעדים
איתמר לוין
תובע ייצוגי נגד אפליית ערבים בסופרלנד יקבל 20,000 שקל ועורכי דינו יקבלו 120,000 שקל בשל החשיבות הציבורית והעקרונית שבתביעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il