X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דרעי מאשר בפני הוועדה לביקורת המדינה

"מתקן חולות לא יפתח בשנית"

שר הפנים אישר בפני הוועדה לביקורת המדינה: "המגעים עם האו"ם בנושא הפליטים נמשכים" יחימוביץ': "המתווה הוא הפתרון היחיד"
▪  ▪  ▪
שר הפנים בדיון בוועדה לביקורת המדינה [צילום: דוברות הכנסת]

"מרגע שרה"מ החליט לבטל את המתווה בעניין מבקשי המקלט - מבחינתנו הוא לא קיים. הכלים שקיימים מבחינתי כעת הם בדיקת בקשות המקלט אחת-אחת; חוק הפיקדון; עידוד עזיבה מרצון דרך מענקים. אין טעם לפתוח את מתקן חולות, במתכונת הנוכחית הוא משמש בית הבראה. אפתח אותו רק אם החקיקה תשתנה והדבר יעמוד במבחן משפטי. מעבר לכך, הדיונים עם האו"ם לא הסתיימו, נכון לרגע זה אין פריצת דרך, אבל נראה אם יש חדשות" - כך אמר (יום ד', 9.5.18) שר הפנים, אריה דרעי בדיון דחוף בוועדה לביקורת המדינה, יום לאחר פרסום דוח המבקר בעניין הטיפול במבקשי מקלט מדיני בישראל.
השר דרעי התייחס בדיון לממצאי דוח המבקר ואמר כי "דוח המבקר הינו נכון לתאריך סיום הביקורת, יולי 2017. הדברים השתנו מאז. בארבעת החודשים האחרונים טופלו בקשות של 8000 מבקשי מקלט. עובדות כבר שתי ועדות מייעצות בנושא מבקשי המקלט; גיבשנו נוהל מזורז לטיפול בבקשות מקלט בלתי-מוצדקות מאוקראינה וגאורגיה; לאור הערת המבקר על פסילת 1,600 בקשות מקלט בשל שיהוי - בדקנו מחדש את העניין, ואם אותם אנשים רוצים להגיש בקשה מחודשת - הם יכולים. כמו-כן, בחודשים האחרונים פועלת מערכת ממוחשבת לניהול התורים. הוספנו כ-20 תקנים לרשות האוכלוסין, פתחנו את מתקן אלבר בבני ברק והוספנו עמדות. לעניין מצבם המיוחד של הפליטים מדרפור אמר דרעי כי "ישיבה בנושא תתכנס אצל ראש הממשלה בעוד כשבועיים."
"להחזיר את המתווה על-כנו"
יו"ר הוועדה, ח"כ שלי יחימוביץ': "זכינו אומנם לשמוע היום כמה בשורות חיוביות מהשר דרעי בכל הנוגע לזירוז הטיפול בבקשות המקלט, אבל אי-אפשר להתעלם מהפיל שבחדר: הביטול החפוז, המיותר והבלתי מוצדק של מתווה ראש הממשלה. קשה להבין מה ההיגיון באי החזרתו של המתווה. אנו תקועים בלימבו, ללא כל מוצא נראה לעין, אחרי שכבר הונח בפנינו מתווה מצוין, ראוי לכל שבח מבחינה משפטית ופרקטית, ושהייתה סביבו התכנסות לאומית. הממשלה חזרה בה מההסכם הזה מטעמים בלתי ענייניים בעליל. גם לשיטתם של מי שאינם רוצים כאן את מבקשי המקלט - עדיף מתווה שבו מוצאים, בחסות האו"ם, 15 או 16 אלף מבקשי מקלט, לעומת הוצאתם של אפס במצב נוכחי. עדיפים מנהלת ותקציבים לשיקום שכונות הדרום - מאשר העדרן. לכן אני מפצירה בממשלה להחזיר את המתווה על-כנו".
עו"ד טל שטיינר, מנהלת מחלקת משפטית במוקד הסיוע לפליטים: "מערכת המקלט בישראל לא מתפקדת ומטרתה לדחות כמה שיותר מבקשי מקלט. אנו למדים את זה מדחייה על הסף של מבקשי המקלט, הקושי להגיש בפועל בקשות מקלט, בכך שהמדיניות היא להתחיל עם מה שניתן לדחות ולגרש מיד (אוקראינים וגאורגים) ומי שיכול לקבל מעמד בישראל דוחים את הטיפול בבקשתו יותר ויותר. ביד אחד מונעים לקבל מעמד וביד השנייה לוחצת עליהם לעזוב אותה. אנו מבקשים להנחות את כל הגופיים לתקן את הכשלים ולחדול ממדיניות ההתשה."

תאריך:  09/05/2018   |   עודכן:  09/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
סעיף חדש בהצעת החוק שיוזמת ועדת החוקה יגביל את תוכן תעמולת הבחירות ויאסור תוכן גזעני או מסית לאלימות. לפי הסעיף תורחב סמכותו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לפעול, אף אם לא התגבשה עבירה פלילית לפי חוק העונשין
מירב ארד
הצהיר: "נאום טראמפ היה טיפשי ושטחי, היו בו לפחות 10 שורות של שקרים"    מפקד משמרות המהפכה: האירופים כפופים לארה"ב, ועל כן גורל ההסכם ברור
עידן יוסף
מחלוקת קואליציונית בוועדת החוקה על הרחבת סמכות בתי הדין הרבניים לדון במקרי עגינות בינלאומיים    ישראל ביתנו: החוק מנוגד להסכמים הקואליציוניים לפיהם לא תהיה חקיקת דת ומדינה עד סוף המושב    כולנו: נתקשה לתמוך בחוק    היו"ר סלומינסקי: "מקווה שהקואליציה תגיע להסכמות פנימיות כדי שנוכל באמת לעזור לנשים העגונות"
יוני בן-מנחם
חמאס הטילה איפול כבד על נסיבות מותם של 6 פעילי הזרוע הצבאית שנהרגו כתוצאה מפיצוץ מתקן מודיעין ישראלי מתוחכם שהוטמן במרכז הרצועה. ישראל פועלת למנוע הפתעות מצד חמאס במלחמה הבאה ונראה כי ידה על העליונה ב"מלחמת המוחות" מול חמאס
מחלקה ראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il