X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפת היעדים האירניים שהותקפו הלילה בסוריה
איש מחיילינו לא נפגע מהירי שבוצע מעט אחרי חצות, והנזק למוצבים היה מועט ביותר כוחות צה"ל תקפו מתקנים צבאיים של אירן וחיזבאללה מעבר לגבול ושדות תעופה בסוריה מדווחים על עשרות הרוגים
▪  ▪  ▪
תקיפה מעל דמשק

כוח אירני שיגר (יום ה', 10.5.18) לעבר בסיסים של צה"ל מעל 20 רקטות. האירוע התרחש מעט אחרי חצות הלילה. מרבית או כל הרקטות יורטו. אין נפגעים לכוחותינו והנזק למוצבים מועט ביותר. בין היתר הותקפו מוצבים בחרמון בהם קיים ציוד רגיש.
תושבי רמת הגולן ששמעו את האזעקות הונחו להישאר במרחבים מוגנים וכאשר הסתיים הירי נמסר להם כי יוכלו לחזור לבתיהם. בקריית שמונה הורתה העירייה לפתוח את המקלטים. צה"ל פרס מבעוד מועד סוללות כיפת ברזל, ומערכות יירוט פעלו נגד המטח ששוגר.
בתגובה לשיגור האירני המוגבל מסוריה, פתח צה"ל בהרעשה כבדה של חיל-האוויר על מטרות בסוריה. דובר צה"ל בשפה הערבית, תא"ל עמיחי אדרעי, אישר כי צה"ל תוקף מטרות. לעברי מטוסי חיל-האוויר נורו טילי נ"מ שהחטיאו, חלקם הגיע לאצבע הגליל.
בדובר צה"ל אישרו כי תקיפתם של עשרות יעדים צבאיים השייכים לכוח קודס האירני בשטח סוריה הייתה מהגדולות בעשרו השנים האחרונות.
 
תחילה הושמד המשגר האירני ממנו שוגרו הטילים לעבר ישראל הלילה. אחריו החלה תקיפה נרחבת כנגד:
 
  • אתרי מודיעין אירניים המופעלים על-ידי כוח קודס.
  • מפקדות לוגיסטיות של כוח קודס.
  • מתחם צבאי ומתחם לוגיסטי של כוח קודס בכיסוואה. 
  • מחנה צבאי אירני צפונית לדמשק.
  • אתרי אחסנת נשק של כוח קודס בשדה התעופה "דמשק בין לאומי".
  • מערכות ומוצבי מודיעין המשויכים לכוח קודס.
  • תצפית, עמדות צבאיות ואמצעי לחימה באזור החיץ.
 
הסורים הוזהרו שלא להתערב, ולאחר שלא שעו לאזהרה וירו טילי נ"מ חיל-האוויר תקף שש סוללות הגנה אווירית סורית אוויריות (SA5, SA2, SA22, SA17) השייכות לצבא סוריה. כל מטוסינו שבו לבסיסם בשלום.
 
דובר צה"ל מסר: "התקיפות הלילה בוצעו בהמשך לירי הרקטות ששוגרו על-ידי כוח קודס האירני לעבר קו המוצבים הקדמי של צה"ל ברמת הגולן. בתקיפה האירנית לא היו נפגעים, לא נגרם נזק ולא אותרו נפילות בשטחנו. התקיפה האירנית לעבר ישראל הלילה היא הוכחה נוספת וברורה לכוונה העומדת מאחורי התבססות הכוחות האירניים בסוריה ולסכנה שהם מהווים לישראל וליציבות האזורית.
 
עוד נמסר כי העורף הישראלי מצוי בשגרה, הלימודים ועבודות החקלאות יפעלו כסדרם, תתאפשר התכנסות עד 1,000 איש בשטח פתוח ברמת הגולן וקצרין בלבד. גם טיולי משרד החינוך, הלימודים והתחבורה הציבורית בגולן יתנהלו כבשגרה.
מדיווחים מעבר לגבול נמסר כי תקיפות שבתקשורת הערבית הודגרו "חסרות תקדים" היו האזור דמשק וקוניטרה, בשדות תעופה צבאיים בהם שדה מאזה שנקשר בהעברת נשק מאירן לחיזבאללה ובמכ"מים ומערכות הגנה בסוריה. כמו-כן דווח על מתקפה נרחבת של נקודות אירניות בסוריה ושל אתרים של חיזבאללה באזור אלקציר (קוסייר) שבמחוז חומס ועל עשרות הרוגים בצד השני.
דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס אמרה בראיון ל"פוקס ניוז": "ירי הרקטות של כוח קודס האירני לישראל מראה שהמשטר האירני לא אמין. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה ואנחנו תומכים במאמציה אלה להגן על עצמה. זו תזכורת לכך שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיבל החלטה נכונה לגבי היציאה מהסכם הגרעין".
צה"ל הודיע כי ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ההתבססות האירנית בסוריה. כמו-כן, רואה צה"ל במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול כנגד כוחותינו. צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול כל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי ישראל.

תאריך:  10/05/2018   |   עודכן:  10/05/2018
+אירן והנשק הגרעיני
11:11 10/05/18  |  אלברט שבות   |   לרשימה המלאה

שאלתם את עצמכם פעם מדוע עושה אירן מאמצים כבירים להצטייד בנשק גרעיני ולאיים בו על ישראל? לא נשקפת לאירן שום סכנה מכיוון ישראל, אין לה שום סכסוך מדיני-ביטחוני איתנו גם אין לנו גבול משותף  ▪  שום מדינה נורמלית או הזויה לא תסכן את עצם קיומה בהרפתקה גרעינית נגד ישות שלבטח תגיב אם תותקף ותגיב בהתאם: תשמיד את אירן

לאירן אין גבול עם ישראל [צילום: ואהיד סלמי/AP]
+העקשנות של אירן
08:16 10/05/18  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

אירן תמשיך לנסות ולהוציא לפועל פיגוע נקמה נגד ישראל כדי לשקם את ההרתעה שלה שנפגעה ע"י צה"ל. אנו נמצאים בתחילתו של עימות צבאי מוגבל בגבול הצפון ויש לנהל אותו בחוכמה כדי שלא יתפתח למלחמה כוללת

[צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן ירתה כ-20 רקטות מסוריה לבסיסי צבא בגולן; צה"ל הגיב בהרעשה כבדה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו מנסה לפתוח מלחמה בצפון
רון ה.  |  10/05/18 05:33
2
שכחו עם מי הם מתחילים
גאווה ישראלית  |  10/05/18 07:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר: "אם אירן תשיג יכולת גרעינית - גם אנחנו נחתור לנשק גרעיני"    עוד אמר כי "יש להטיל עיצומים שיגרמו לכל שאר המעצמות לעזוב את ההסכם"
עידן יוסף
אמר לנשיא: "אנחנו גם לא שוכחים את הלקח הגדול של הצורך להתייצב מול אידאולוגיה רצחנית בזמן"    "מעריך את ההזדמנות לשוחח איתך על בעיות האזור והניסיונות להסיר את האיומים בצורה מושכלת ובצורה אחראית"
עמוס גלבוע
הנאום המכונן הזה של טראמפ מהווה ניצחון אדיר לנתניהו, הייתי אפילו מגזים עד כדי אמירה שמדובר בניצחון אישי היסטורי    כל מגבלות ההסכם שנתניהו העלה בנאומו המפורסם בקונגרס, וזכו לביקורות וחרפות מצד כל יריביו, נימנו עכשיו על-ידי טראמפ
אסתר שניאורסון גרי
דונלד טראמפ הודיע על החרפת הסנקציות שיינקטו נגד אירן, למרות שחלקן יכנסו לתוקף רק בעוד שלושה ושישה חודשים    טראמפ גם אמר שמי שיעשה עסקים עם אירן, יאבד את ארה"ב, וקרא לעם האירני לצאת נגד ממשל רוחאני
מירב ארד
הצהיר: "נאום טראמפ היה טיפשי ושטחי, היו בו לפחות 10 שורות של שקרים"    מפקד משמרות המהפכה: האירופים כפופים לארה"ב, ועל כן גורל ההסכם ברור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il