X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ושבי ראש ועדי עובדי הנמלים ניתקו את הטלפונים הניידים שלהם ולא התייצבו הבוקר לדיון בבית הדין לעבודה ● השופט איטח הפסיק את הדיון, הורה לזמן מיידית את ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן ובצעד חריג הוציא צו הבאה להגעתם של ראשי הוועדים
▪  ▪  ▪
שביתה בנל חיפה [צילום: המשרד להגנת הסביבה]

עובדי נמל חיפה ונמל אשדוד לא כיבדו את הצווים שהוציא אתמול בלילה (ד') בית הדין הארצי לעבודה, שהורו על חזרתם המיידית לעבודה. הנהלות הנמלים ביקשו מבית הדין להוציא נגד ראשי הוועדים צווים על ביזיון בית המשפט, אך גם לדיון בנושא זה הבוקר הם לא הגיעו. "אנחנו עושים את כל המאמצים כדי להשיג את ראשי הוועדים, אבל הטלפונים שלהם סגורים", אמר אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הכללית. בעקבות בקשה של הנהלת נמל אשדוד, הוציא בית הדין באופן חריג צו הבאה לפיו המשטרה תדאג להגעת יושבי ראש הוועדים לדיון.
גורם המקורב להנהלת נמל אשדוד סיפר היום בשיחה עם ״גלובס״ כי הבוקר התייצבו כמה עשרות עובדים לעבודה בנמל אשדוד, רובם שייכים להסתדרות הלאומית. העובדים לא הורשו להיכנס לנמל בטענה כי ״לא ניתן להפעיל את הנמל מכיוון שמערכת המחשוב המרכזית TOS מושבתת ואין מנהלי עבודה ברציפים״. נדגיש כי רוב עובדי נמל אשדוד מוצגים על-ידי ההסתדרות הכללית.
יו"ר ועד עובדי בתי מלאכה בנמל חיפה גיא עודי, שלא התייצב הבוקר לדיון, אמר ל"גלובס": "אנחנו שבעים ממו"מ עקר. אין רצינות מצד המדינה. החליטו לבנות 2 נמלים, ונשארו רק עם ההחלטה. לא פרטו אותה לגורמים, ועכשיו מתנערים מתחרות הוגנת. רוצים פשוט לרסק כל חלקה טובה, מה גם שאנו חברה רווחית שמעבירה למדינה מיליונים כל שנה. אציין ואומר: אנו בעד תחרות ומוכנים להתייעל, אבל לא בדרך של התרסקות קופת הנמל. אני באופן אישי קרוב לחמש שנים במו"מ עם המדינה. את האמת? אני כבר נגעל מאוזלת היד".
עובדי נמל חיפה ונמל אשדוד פתחו אתמול בשביתה כללית בנמלים, כל עבודות הנמל הופסקו והעובדים שבו לבתיהם. הסיבה להשבתת נמלי הים היא מחאת העובדים נגד הרפורמה בנמלים המתגבשת בימים אלה - מדובר בחששות גוברים של העובדים מפני התחרות מול נמלים חדשים שיוקמו במסגרת הרפורמה, שיהיו יעילים הרבה יותר לעומת הנמלים הקיימים. את הטרמינל החדש בחיפה תפעיל החברה הסינית SIPG שמפעילה כיום את נמל שנחאי, ואת הטרמינל באשדוד תפעיל חברת TIL ההולנדית שבבעלות חברת הספנות MSC.
לקראת משמרת הלילה, קבע בית הדין הארצי כי "נוכח הנסיבות - הנזקים הכבדים שנגרמים כתוצאה משיבושי העבודה, והיות שיבושי העבודה בניגוד להחלטות להסכמות - אנו קובעים כי מאז הנוחות מטה את הכף למתן צווים ארעיים, במעמד צד אחד, המורים על השבת העבודה באופן מיידי".
עוד קבעו השופטים כי "על ההסתדרות להפעיל את מרותה הארגונית ולוודא את החזרה לעבודה".
מוקדם יותר שלחה הנהלת נמל חיפה הודעה לכלל עובדי החברה עם מסר הבא: "בית הדין נתן צו אירעי במעמד צד אחד המורה לכלל העובדים לחזור לעבודה מלאה וסדירה באופן מיידי. הינכם נדרשים להתייצב לעבודה סדירה כנדרש. כל עובד שלא ייתייצב לעבודתו פועל בניגוד לדין ובניגוד לצו שיפוטי על כל המשתמע מכך".
להערכת איגוד לשכות המסחר הנזק ליום שביתה בנמלים נאמד בעשרות מיליוני שקלים. הנזק המיידי נגזר בעיקרו מסחורה שפג תוקפה, אשר נתקעת בנמלי הים (יצוא ויבוא של מזון טרי, מזון עם תאריך תפוגה קצר, ציוד לרפואי לבתי חולים ועוד).
על-פי לשכת המסחר "ככל שתימשך השביתה יתרחבו גם היקפי הנזק למגזר העסקי, כאשר הנזק לשבוע שביתה יגיע לכ-350 מיליון שקל".
מנמל אשדוד נמסר כי "החלטנו לפנות בבקשה להוציא צווים אישיים על ביזיון בית המשפט לאחר שהעבודה בנמל לא חזרה למתכונתה הרגילה והסדירה, והרציפים נותרו ללא עובדים, וכך גם יתר עמדות העבודה שיש לאיישן, להוציא את העובדים בסקטור תפזורת ובמחלקת ים. בכך למעשה, מבזים ההסתדרות וראשי הוועדים באופן חמור ומקומם את ההחלטה והצווים שהוציא בית המשפט".
נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הצהיר היום בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים כי יש לעשות הכל על-מנת לסיים את משבר שביתת הנמלים מהר ככל שניתן. "בית המשפט צריך להורות לצדדים המעורבים לשבת כל יום עד הלילה עד שיפתרו את המשבר. זאת ביחד עם משתמשי הנמל כמשקיפים, שכן המשתמשים כמו התעשיינים לדוגמה, זקוקים לנמל כמו אוויר לנשימה ועל כן יש להם צד בעניין". ברוש הוסיף ואמר כי "המגזר הפרטי שבע קרבות וכבר לא יכול יותר להתמודד עם עוד שביתה הרסנית, שפוגעת בו בכל דרך אפשרית. יש לזכור כי הנזק שנגרם לעסקים הפרטיים אשר תלויים בנמל הוא לא רק בכסף, אלא הוא הרבה יותר חמור - מפעל שלא מקבל חומר גלם בגלל השביתה עלול להיאלץ להפסיק את הייצור, לקוח שלא מקבל את הסחורה שהבטיחו לו בזמן בגלל השביתה עלול להפסיק לעבוד עם היצרן בישראל ולהתחיל לעבוד עם יצרנים אחרים וככה זה נמשך עד לרמות הכי קטנות. לכן חייבים לפעול ולהוביל ליציבות בנמלים, כשהפתרון הוא רק אחד: רפורמה בנמלים".

תאריך:  10/05/2018   |   עודכן:  10/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד הורה למשטרה להביא את ראשי הוועדים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
השופט פסק בנגוד לחוק
שפנפני  |  10/05/18 23:35
2
יש להכריז עליהם כעל קרימינלים
שבץ חלובה  |  11/05/18 06:50
3
אז בית המשפט הורה
ארי כספי  |  11/05/18 07:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
טוענת: חברותיו של בן-משה הודיעו שלא ישלמו את חובות המס    שתיים מהחברות מגיבות: לא זאת הייתה הודעתנו בביהמ"ש    בעלי האג"ח מתכנסים ביום א' לדיון חרום בגורל העסקה
איתמר לוין
הכנ"ר לשעבר לא זכה לרוב לכהונה בבית המשפט המחוזי בחיפה    השופטים המחוזיים החדשים: גלית ציגלר, עוז עזרא ניר ודניאל בן-טולילה
מירב ארד
יו"ר העבודה מבהיר: הקונספציה של נתניהו אומרת שאנחנו יכולים לעד לנהל את הסכסוך עם הפלשתינים, ושאין שום קשר בין הסכסוך לבין העימות עם אירן. זו טעות. אנחנו חייבים לייצר באופן קבוע אופק מדיני
מירב ארד
דיווח בסוריה: לפחות 23 נהרגו בתקיפה הישראלית    מעצמות אירופה הביעו דאגה מפני ההסלמה הביטחונית בין ישראל לאירן
אלעזר לוין
משרד הביטחון פרסם מכרז לאלקטרה-מנרב, אפריקה-השקעות, אשטרום, שיכון ובינוי ושפיר    הערכה: ישקיעו 3-2.5 מיליארד שקל בבניה בצומת שוקת בנגב    ישכירו את המבנים למשרד הביטחון    התחרות - על דמי השכירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il