X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מרגיש בטוח. אסמעיל הנייה על גבול ישראל
מסוף כרם שלום הוצת שוב [צילום: דובר צה"ל]
מסוף כרם שלום הוצת שוב שר הביטחון הורה על סגירת המסוף עד להודעה חדשה פלשתיני נהרג מירי צה"ל חייל נפצע קל בניסיון דריסה בשומרון "תהלוכת השיבה" צפויה להגיע לשיא בימים שני ושלישי מנהיג החמאס, אסמעיל הנייה: "פלשתינים בלבנון ובירדן יצעדו לגבול ישראל"
▪  ▪  ▪

חיל-האוויר שיגר במוצאי שבת (12.5.18) עשרה טילים על מנהרת טרור של החמאס בצפון רצועת עזה.
דובר צה"ל מסר: "נוטרלה מנהרת טרור התקפית נוספת של ארגון הטרור חמאס במרחב מעבר ארז. תוואי המנהרה נוטרל באמצעות תקיפת מטוסי קרב. מדובר במנהרה שאותרה בשלבי חפירה בפרימטר הביטחוני, מטרים ספורים משטח ישראל. המנהרה יועדה להגיע לשטח ישראל בסמוך ליישוב ישראלי ולמעבר ארז, המשמש כמעבר הומניטרי. זיהוי המנהרה ונטרולה הוא חלק ממאמץ מתמשך לסיכול הטרור התת קרקעי של ארגוני הטרור ברצועת עזה ובראשם ארגון הטרור חמאס, מאמץ מבצעי, מודיעיני וטכנולוגי אשר הוגבר בשנה האחרונה, ואליו הצטרפו טכנולוגיות מתקדמות שמוסיפות להשתפר כל העת, כמו זו המאפשרת איתור מדויק של המנהרה בטרם חצתה את הגדר. כל זאת לצד המשך בניית המכשול התת קרקעי. מנהרת הטרור שנוטרלה הערב סמוכה למעבר ארז, המשמש למעבר רגלי לצרכים הומניטריים, מצטרפת למנהרת הטרור שנחפרה תחת מעבר כרם שלום ונוטרלה בינואר האחרון. המנהרות מוכיחות את הציניות של ארגון הטרור חמאס כלפי תושבי רצועת עזה. חמאס ממשיך להשקיע משאבי-עתק בבניית מנהרות טרור ומחבל במאמצים ההומניטריים שמאפשרות מדינת ישראל ומדינות נוספות לתושבי רצועת עזה, במקום להשקיע בפיתוח הרצועה ולאפשר רווחה לתושביה. ארגון הטרור חמאס פועל בשבועות האחרונים במטרה להפוך את מרחב הגדר ומרחב הפרימטר הביטחוני למרחב טרור ולחימה. הפרות הסדר האלימות ממשיכות להוות כסות לניסיונות טרור מעל ומתחת לקרקע, המנהרה שנוטרלה היא הוכחה נוספת לכך. צה"ל לא יאפשר למצב כזה להתממש וימשיך לפעול באופן שיטתי ומדויק למניעתו. צה"ל שב ומזהיר מפני הגעה למרחב הגדר במהלך האירועים האלימים אליהם מכווין חמאס ב-14-15 למאי 2018, לא יאפשר פגיעה בביטחון אזרחי ישראל וריבונותה וימשיך לפעול בנחישות כנגד הטרור מעל ומתחת לקרקע".
נסגר מעבר כרם שלום
עשרות פלשתינים הציתו עם כניסת השבת מספר מוקדים בצדו הפלשתיני של מעבר הסחורות כרם שלום, ופגעו בצינורות הגז המועברים מישראל לרצועת עזה ומיועדים לשימוש תושבי הרצועה. גם לפני שבוע הוצתו צינורות הגז במסוף.
בעקבות ההצתה, אישר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, את המלצת צה"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון על סגירת מעבר כרם שלום עד להודעה חדשה.
דובר צה"ל מסר כי "המעבר ישאר סגור מלבד לסוגיות הומניטריות שיאושרו באופן פרטני. סגירת המעבר תתקיים עד להשלמת תיקון הנזקים שנגרמו כתוצאה מהפרת הסדר ויפתח שוב בהתאם להערכת המצב. ארגון הטרור חמאס מוביל בשבועות האחרונים ביתר שאת פעולות טרור בכסות של הפרות סדר אלימות- פוגע ברווחת חייהם של תושבי עזה ומשתק את עורקי החיים שלה. ישראל ומדינות רבות בעולם פועלות להכנסת סחורות- מזון, ציוד ודלקים לאזרחי הרצועה וחמאס מונע את הגעתן ומבצע פעילות שמסכנת את הפעלת המעברים לרצועה. חמאס הינו האחראי לכל הנעשה ברצועת עזה מעל ומתחת לקרקע והיא שתישא בהשלכות למעשיה. ‏ להלן פירוט הנזקים במעבר כרם שלום: מסוף הדלקים - אינו כשיר להפעלה. צינורות הגז - קיים נזק לתחנות חיבור. קו הגז הראשי אינו כשיר כלל. צינורות הדלקים - קיימים נזקי שריפה ושברים במתחם התדלוק. מסוע אגריגטים - אינו כשיר לפעילות כלל נגרם נזק משמעותי למתקן כולו. מסועי תבואה, מזון ובעלי חיים - נזקים בתשתיות החשמל. תשתיות ביטחוניות של המעבר - נגרם נזק לגדרות, עמודי תאורה ולמצלמות".
ניסיונות דריסה בשומרון
דובר צה"ל מסר כי ביום שישי אחה"צ "בוצע ניסיון דריסה לעבר חייל צה״ל שהיה בעמדת בידוק בצומת גנות הסמוכה לשבי שומרון שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". החייל נפצע באורח קל ומפונה מהנקודה. הרכב נמלט ומתבצעות סריקות אחריו".
לפני כניסת השבת בוצע ניסיון דריסה נוסף של חייל צה"ל שהיה בעמדת בידוק בצומת הכבשים שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". אין נפגעים באירוע. החשוד נעצר.
"פלשתינים בלבנון ובירדן יצעדו לגבול ישראל"
תושב רצועת עזה, בן 40, נהרג (יום ו', 11.5.18) מירי של צה"ל במהלך ההתפרעויות ליד גדר הרצועה. נער בן 16 נפצע קשה לאחר שלטענת הפלשתינים, ניסה לתלות דגל על הגדר. הפלשתינים מדווחים על ששה פצועים קשה נוספים בהפגנות המתקיימות בחמישה מוקדים לאורך הגבול.
הפגנות החמאס מתקיימות השבוע השביעי ברציפות במסגרת "צעדת השיבה". ההתפרעויות אמורות להגיע לשיא בימים שני ושלישי הקרובים (14-15.5.18), אז יצוינו 70 שנה להקמת מדינת ישראל ול"נכבה" (ביום שני גם תצוין בירושלים חנוכת שגרירות ארה"ב).
ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, הגיע למוקד ההפגנות על גבול ישראל והכריז: "אנו מצפים לנהירה הגדולה ב-14 וב-15 למאי. כל העם הפלשתיני יהיה ברחובות פלשתין. פליטים פלשתינים בלבנון ובירדן יצעדו לעבר גבול ישראל".
ביום שישי השתתפו אלפי פלשתינים המתגוררים בירדן, בעצרת גדולה סמוך לגבול ישראל באזור יריחו.

תאריך:  11/05/2018   |   עודכן:  12/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל תקף מנהרת טרור ברצועת עזה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עזמי בשארה בתגובה:"אין עם פלסט
קורןנאוה טבריה  |  12/05/18 08:03
2
מתברר שנתניהו הראשון שזיהה
רוני מירושלים   |  12/05/18 11:42
3
לא צריך גז.אפשר על פתיליה או
מי שטוב באש  |  12/05/18 21:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יעקב קורי
לפיכך, קרוב לוודאי שיתעלמו מדבריי, בימין כי אני תוקף גם את הימין, בשמאל כי למרות שאני מזוהה עם השמאל בפן הכלכלי חברתי אני חולק עליהם בפן המדיני, חרדים וערבים בוודאי לא מסכימים עם רצוני לבצע אינטגרציה שלהם בחברה הישראלית
יוני בן-מנחם
חמאס הטילה איפול כבד על נסיבות מותם של 6 פעילי הזרוע הצבאית שנהרגו כתוצאה מפיצוץ מתקן מודיעין ישראלי מתוחכם שהוטמן במרכז הרצועה. ישראל פועלת למנוע הפתעות מצד חמאס במלחמה הבאה ונראה כי ידה על העליונה ב"מלחמת המוחות" מול חמאס
מרדכי ליפמן
הקצנה בעמדות הפוליטיות של ערביי ישראל, המרי הגובר והולך בקרב האוכלוסייה הזו, אינם מאפשרים לממשלת ישראל להמשיך ולהתמיד באדישותה כלפי התופעות הללו    אומנם קיימת נטייה להכחשה, במיוחד בקרב אנשי השמאל, הנאחזים בשארית כוחותיהם, במושגים כמו חופש הביטוי וחופש ההפגנה, אלא שמחוץ למערכת המשפטית, לגישה זו אין כל תמיכה בציבור הרחב
אליקים העצני
היטלר יצא לקחת מן היהודים את חייהם, הנאצים הערבים מנסים לקחת מהם את זהותם הלאומית ואת זיקתם לארצם    על כל זאת תלמיד בבית ספר עברי לא ישמע דבר, וכנ"ל באוניברסיטאות ובשיח הכללי
יוני בן-מנחם
ברש"פ בטוחים כי ישראל פועלת להחליף את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כפי שעשתה ליאסר ערפאת ולהציגו כבלתי רלוונטי. כל סנקציה ישראלית נגד עבאס רק תחזק את מעמדו, לכן יש לאפשר לו לפרוש מהזירה הפוליטית ללא שום סנקציות נגדו אך להמשיך להוקיע בעולם את שקריו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il