X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סוללת כפתור שחולצה מאפו של הפעוט [צילום: המרכז הרפואי זיו]
פעוט החדיר סוללת כפתור לאף
פעוט בן שלוש החדיר סוללה לאפו תוך כדי משחק הפעוט הובהל לחדר ניתוח במרכז רפואי זיו, שם שלפו הרופאים את הסוללה מתוך אפו

פעוט בן שלוש הובהל לבית-חולים זיו לאחר שהחדיר סוללה קטנה ועגולה לנחיר אפו. הסוללה הוצאה מאפו במהלך ניתוח שנערך בבית-החולים.
הפעוט, מהגליל העליון, הובהל על-ידי הוריו לחדר המיון בזיו, לאחר שבעת משחק החדיר את הסוללה לאפו. ההורים הבחינו כי משהו אינו כשורה ורק כשעתיים לאחר-מכן, בעת שהפעוט החל להתלונן על כאבים, קשיי נשימה ונזלת מוגלתית בצבע שחור שהחלה לזלוג מאפו, הגיעו עימו לחדר המיון, שם ערכו הרופאים בדיקות, כולל צילומי רנטגן שהראו כי הסוללה ממוקמת בעומק הנחיר.
ד"ר מחמוד סקר, מנהל מחלקת אף אוזן גרון וניתוחי פנים, הוזעק לחדר המיון והפעוט הועבר לחדר הניתוח. תחת הרדמה מלאה, בפעולה אנדוסקופית עדינה, שלפו ד"ר סקר והצוות הרפואי את הסוללה מתוך אפו של הפעוט.
לדברי סקר, מדובר בפגיעה מסוכנת ובלתי נעימה, שכן הבטרייה שיחררה חומרים כימיים וגרמה לכווייה פנימית ולרקמת נמק בתוך האף, שהצריכה את אשפוזו של הפעוט והמשך טיפול אינטנסיבי שכלל מתן אנטיביוטיקה תוך-ורידית ושטיפות מקומיות.
"הסוללה נדבקה לריריות האף והחלה לשחרר חומרים מזיקים. נדרשנו לבצע את ההליך תחת הרדמה מלאה, כדי שנוכל לחלץ בבטחה את הסוללה מהמיקום בו נתקעה, מבלי לגרום כאב ונזק נוסף לילד. במקרים כאלו חובה לפנות לעזרה רפואית במהירות האפשרית, על-מנת למנוע נזק נרחב ובלתי הפיך. לשמחתנו, ההורים מיהרו להגיע למיון ברגע שנוכחו לדעת שמשהו לא תקין וכך נמנע נזק לטווח הארוך", אמר סקר.
במהלך החודש האחרון פונו לזיו תינוקות, ילדים ואף מבוגרים, לאחר שבלעו או שאפו גופים זרים, בהם תינוק בן שנה וחצי שסבל משיעול מתגבר וקשיי נשימה, בחדר הניתוח שלפו הרופאים מגרונו גרעין גדול של אבטיח ואפשרו חזרה לנשימה תקינה. בנוסף, פעוט בן שנתיים שבלע כפתור פלסטיק קטן בקוטר 1.5 ס"מ, שנתקע בשליש עליון של קנה הוושט, הובהל אף הוא לחדר המיון בזיו, שם חילצו הרופאים מגופו בהצלחה את העצם הזר ומסכן החיים.
עקב ריבוי המקרים בעת האחרונה, מבקש סקר מההורים, המטפלים והמבוגרים האחראיים, להיות מודעים ועירניים לסכנות שבבליעה ושאיפת עצמים זרים על-ידי ילדים, פעוטות ותינוקות.
חשוב לדעת, כי חדירה של עצמים זרים לגוף הילד יכולה להתרחש בשאיפה לתוך דרכי הנשימה או בבליעה. שני המקרים עלולים להוביל לסכנת חיים. חפץ חד שנבלע מסוגל לנקב את הוושט ואת מערכת העיכול ועצם שנשאף עלול לסכן את דרכי הנשימה.

צילום רנטגן [צילום: מרכז רפואי זיו]
תאריך:  14/05/2018   |   עודכן:  14/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בירושלים צפוי להתקיים כינוס להאהיב את יום השבת שמארגנים גורמים פרטיים    באירוע תחולק חוברת הכוללת את כל העסקים שומרי השבת בישראל
אלעזר לוין
הסיבה: אשתקד נרשם רווח של כ-38 מיליון שקל מעסקי המגורים והקניון בתל אביב - השנה היה הפסד קטן    רבוע כחול וגינדי בונים באתר גם 55 דירות להשכרה
אלעזר לוין
הסיבה - הפחתת שווי נדל"ן ב-19.3 מיליון שקל    לחברה 101 נכסים מניבים בשווי 10.5 מיליארד שקל, כמעט כולם חופשיים ללא שיעבודים
איתמר לוין
משקיע גרמני תבע מיורם ושלום זערור 3.2 מיליון שקל, אך לאחר שבית המשפט הצביע על ליקויים בתביעה - משך אותה על-מנת להגיש אותה מחדש בצורה תקינה
מירב ארד
סך כל ההכנסות הסתכמו ברבעון ב-564 מיליון ש"ח, גידול של 7%    מחזור העסקות בתקופה הגיע ל-37.3 מיליארד ש"ח, גידול בשיעור של 7%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il