X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת הרפורמה, 1,800 עובדים ייאלצו לפרוש, הייצור יופרט וההטבה במסגרתה עובדים מקבלים חשמל חינם לא תחול על מצטרפים חדשים טיוטה הסכם הקיבוצי תובא לאישור הממשלה לאחר חג השבועות
▪  ▪  ▪
[צילום: עידן יוסף]

לאחר 22 שנה של ניסיונות להגיע להסכמה על רפורמה מקיפה במשק החשמל, וחצי שנה לאחר שהוסכמו עקרונות הרפורמה, הוסכמו (יום ה', 18.4.18) פרטיה של הרפורמה המקיפה במשק החשמל ובחברת החשמל.
הרפורמה כוללת הן צעדים הנוגעים למשק החשמל בכללותו והן צעדים הנוגעים לאופן העבודה של חברת החשמל, ובמסגרתה ניהול מערכת החשמל הארצית יימכר מחברת החשמל לחברה ממשלתית עצמאית. לחברה החדשה יעברו עובדי החברה מתחום ניהול המערכת וחלק מיחידות האגף לתכנון ופיתוח.
חברת החשמל תמכור בהדרגה כמחצית מהיקף תחנות ייצור החשמל בגז.
רשת ההולכה והחלוקה תישאר בידי החברה ויושקעו משאבים לפיתוח מואץ והרחבה משמעותית של הרשת בהיקף של מיליארדי שקלים.
החברה תקים שתי יחידות ייצור חדישות באמצעות גז טבעי באורות רבין, וזאת כחלק מהמגמה לצמצום השימוש בפחם בתהליך יצירת החשמל, ובמקום יחידות 1 עד 4 הפחמיות אשר צפויות להסגר. פעילות זו תאוגד בחברת-בת בבעלות מלאה של חברת החשמל. במקביל, ימכרו חמש התחנות:
- אלון תבור - בתוך שנה וחצי מיום החלטת הממשלה.
- רמת חובב - בתוך שנתיים וחצי מיום החלטת הממשלה.
- רידינג - בתוך שלוש שנים מיום החלטת הממשלה.
- חגית מזרח - בתוך ארבע שנים מיום החלטת הממשלה.
- אשכול - בתוך חמש שנים מיום החלטת הממשלה.
- בתחום האספקה הוחלט על פתיחה מלאה של אספקת החשמל לתחרות ללקוחות עסקיים גדולים באופן מהיר ולצרכני מתח נמוך בהדרגה. חברת החשמל תמשיך לשמש כספק ברירת מחדל של כל הלקוחות ותוכל להשתתף בתחרות באספקה לצרכני מתח נמוך רק בעתיד, בהתאם לתנאים שנקבעו.
חברה יתאפשר לספק שירותי ערך מוסף לצרכני החשמל בתחום הסייבר באופן מיידי ובתחומי ה"בית החכם" והתייעלות אנרגטית ללקוחות מיום שבו יפחת נתח השוק שלה בתחום האספקה לצרכני מתח נמוך מ-75 אחוזים.
באשר להשלכות על כוח האדם בחברה, בשמונה השנים הקרובות צפויה מצבת כוח האדם בחברה לרדת בכ-25%: כ-1800 עובדים יסיימו את העסקתם בפרישות מוקדמות, וזאת בנוסף לאלף העובדים מהם נפרדה החברה בשנתיים האחרונות. כמו-כן כאלף עובדים נוספים צפויים לסיים את עבודתם בפרישת חובה ולצאת לגמלאות. בתום שמונה השנים, ולאחר הפרישה המתוכננת, צפויים להישאר בחברה כ-9000 עובדים.
כמו-כן, הוסכם על העברת דרג הניהול הבכיר לחוזים אישיים לכמאה עובדים ואפשרות לחמישים חוזים לעובדים במקצועות נדרשים. כל אלה יגובשו בהסכם הקיבוצי, באופן התואם את אתגרי החברה והשינויים במבנה המשק.
עובדי התחנות הנמכרות יקבלו רשת ביטחון תעסוקתי כעובדי חח"י, לתקופה של חמש שנים, שבמהלכן יושאלו לבעלים החדשים, וכי עלויות הפרישה והתשלומים לעובדים ימומנו על-ידי ההתייעלות בחברה וכי מימון הרפורמה לא יוביל להעלאת תעריף.
במסיבת עיתונאים במשרדי חברת החשמל בתל אביב, אמר שר האוצר, משה כחלון: "במסגרת הרפורמה דרשנו כי יצרנים פרטיים יוכלו למכור חשמל מוזל ישירות לאזרחים. כי מגיע להם ליהנות מהתחרות וירידות המחירים שיבואו בעקבותיה, לא פחות מלמגזר העסקי. אני מקווה שבמסגרת המהלך, כבר בקרוב תושבי עוטף עזה ייהנו מחשמל מוזל".
עוד הוסיף שר האוצר: "ההטבה של חשמל חינם לא מתאימה למציאות הציבורית של ימינו ודרשנו לבטל אותה במסגרת הרפורמה. הרפורמה הזו מביאה למדינת ישראל בשורה כלכלית-חברתית עם פתיחת התחרות והשלכותיה, בשורה סביבתית עם צמצום השימוש בפחם ובשורה לאומית-אסטרטגית בשכלול ופיתוח משק החשמל הישראלי".
יו"ר חברת החשמל, אלוף במיל' יפתח רון טל: "הרפורמה ההיסטורית לא רק מסדירה את מעמד החברה ביחס למשק ומייצרת תשתית בריאה לתחרות אלא גם תביא לירידת יוקר המחיה, מיצוי מיטבי של מהפכות הגז והטכנולוגיה לטובת הציבור הישראלי, ותתרום תרומה מכרעת לקידום הצמיחה הכלכלית במדינת ישראל".

הרפורמה במשק החשמל ובחברת החשמל / מצגת
תאריך:  17/05/2018   |   עודכן:  17/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה כחלון / Moshe Kahlon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרפורמה ההיסטורית במשק החשמל יוצאת לדרך
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מראית עין
באום  |  17/05/18 16:57
2
הרפורמה עבודה ב עינים
ישע .  |  17/05/18 17:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
במכירת דירות חדשות של קבלנים שהם 56% מכלל הנתון של 8,530, נרשמה ירידה מתונה יחסית של כ-4.5% מכירות
אלעזר לוין
חברת אלעד של תשובה תחויב לקנות את הדירות ולהעמידן לרשות המפונים או יורשיהם    הצעה קיצונית יותר קובעת שגם יורשי היורשים יהיו זכאים לדירות - משפטנית וועדת הכנסת ת מזהירה מהסכנות הכרוכות בה
אלעזר לוין
החברה רשמה ברבעון רווח של 19.35 מיליון שקל לעומת הפסד של 1.7 מיליון שקל אשתקד    לחברה אין כרגע הכנסות עסקיות    הרווח נובע מעידכון שווי מיזמים שרכשה בתל אביב וגבעת שמואל
אלעזר לוין
הדוח מצביע על הוזלה קלה, בהמשך לנתוני הלמ"ס    המחירים בירושלים ובאר שבע ירדו ב-3%, בפ"ת ב-2%, בת"א 1%    המחירים עלו עד 2% בחיפה וראשון לציון    נתניה אלופת ההתייקרויות    הוזלה של 7% באילת
איתמר לוין
טוען שאחרי שביטון לא סיפק מידע על היעד המבוקש - החליטה המשטרה "לעשות אותו שותף"    כאשר התברר שהיעד המקורי של החקירה הוא פושט רגל ולא ניתן לחלט את רכושו, הורו הפרקליטים מרום ופינקלשטיין להתמקד בביטון - טוען מלכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il