X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טענה מפתיעה של המשרד המוביל

סומך: קשר חלקי עם KPMG

משרד רו"ח סומך-חייקין טען שאין לו הסכם רשמי וקשר מלא עם הרשת הבינלאומית אליה הוא משתייך ביהמ"ש דחה את הטענה וקבע שניתן להעביר דרך סומך תביעת ענק על קריסת בטר פלייס
▪  ▪  ▪

משרד רואי החשבון סומך-חייקין טען בבית המשפט, כי הקשר שלו לרשת KPMG הוא חלקי ובלתי מחייב, אין ביניהם הסכם כלשהו ולרשת הבינלאומית אין פעילות עסקית בישראל. הטענות הועלו במסגרת נסיונו של המשרד לסרב לקבל לידיו תביעה נגד הרשת בעקבות קריסת בטר פלייס - אך נדחו בידי בית המשפט.
KPMG האמריקנית הייתה רואה החשבון של חברת בטר פלייס, שהציעה כלי רכב חשמליים וקרסה תחת חובות של עשרות מיליוני דולרים. החברה (הנמצאת בפירוק) הגישה תביעה בסך 200 מיליון שקל נגד מנהליה לשעבר, בראשותו של שי אגסי, ובין היתר גם נגד KPMG. בטר פלייס ביקשה להמציא את התביעה למשרד סומך-חייקין, אשר סירב לקבל אותה.
רשם בית המשפט המחוזי מרכז, שכיב סרחאן, קבע (10.5.18) שניתן למסור את התביעה לסומך-חייקין. הוא מצביע בין היתר על הפרסום באתר המשרד, ולפיו "כחלק מהרשת הבינלאומית מנהלת KPMG סומך-חייקין תקשורת שוטפת עם הסניפים ברחבי העולם". רו"ח רן צוריאל, שותף במשרד, טען בעדותו שמדובר בניסוח פרסומי - אבל סרחאן אומר שלא ייתכן שהפרסום כה רחוק מן המציאות. צוריאל גם אישר, כי סומך-חייקין עובד עם המשרד האמריקני בתיקים משותפים - מה שמלמד על הקשר ביניהם.
לדברי סרחאן, קשה מאוד לקבל את טענת סומך-חייקין לפיה בטר פלייס קיבלה שירות שהיה כרוך בשיתוף פעולה הדוק עם המשרד האמריקני - אך הקשר אינו הדוק דיו כדי שהמשרד הישראלי יעדכן את עמיתיו בארה"ב על התביעה. "שיתוף פעולה בענייני חשבונאות הוא אינטנסיבי יותר, דיסקרטי יותר והדוק יותר משיתוף הפעולה הנדרש לשם עידכון אודות מסירת כתב תביעה", מוסיף סרחאן. "הקשרים והקישורים בין אתרי האינטרנט של המשיבה [KPMG] ושל סומך-חייקין, מוסיפים לאינטנסיביות הקשר". את בטר פלייס ייצג עו"ד שאול קוטלר, ואת KPMG - עו"ד אלון פומרנץ.

תאריך:  21/05/2018   |   עודכן:  21/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט אביגדור דורות בביקורת על עו"ד שלומי באשי: התערב יתר על המידה כאשר ניהל למעשה את החקירה הראשית של עורכת דין שהועמדה לדין משמעתי
מחלקה ראשונה
שוטרים רבים חצצו בין הפגנות של פעילי שמאל וימין בעיר, בזמן שבית המשפט דן בהארכות המעצר של משתתפי המחאות האלימות בסוף השבוע    מזכ"ל ארגון מוסאווה ג'עפר פרח הגיע לדיון בקביים והתקבל בתשואות: "שוטר בעט לי ברגל ושבר לי את הברך"
יצחק דנון
בעלי שבע דירות במתחם ברמת אביב ג' תובעים 12.3 מיליון שקל מחברת אשדר, מעורכי הדין המלווים את הפרויקט ומהוועד המייצג את בעלי 96 הדירות
יצחק דנון
משרד החינוך תובע מפנחס זיידמן 2.5 מיליון שקל, לאחר שהודה שקיבל במרמה מיליוני שקלים באמצעות מצגי שווא על מספר הלומדים במוסדות תורניים
עומר כרמון
"ישראל ירתה באלפי פלשתינים לא חמושים במהלך המחאות האחרונות. האו"ם מסר שלמעלה מאלף מהם ילדים. הנה סיפורה של אחת מהם, בת 14, שהם רצחו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il