X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישראל תחת חקירה. מועצת זכויות האדם [צילום: AP]
מהלומה דיפלומטית באו"ם:
חקירה נגד ישראל על "פשעי מלחמה"
שלוש מדינות החברות באיחוד האירופי תמכו בהצעה הקיצונית נגד ישראל רק ארה"ב ואוסטרליה התנגדו חשש בירושלים: ישראלים יועמדו לדין בבית הדין הבינ"ל לצדק ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "ישראל תמשיך להגן על אזרחיה וחייליה כפי שמקנה לה זכותה להגנה עצמית"

מועצת זכויות האדם של האו"ם החליטה ברוב גדול (יום ו', 18.5.18) להורות על פתיחה בחקירה של "הפרות זכויות האדם והחוק הבינ"ל בשטחים הפלשתינים הכבושים". ההחלטה התקבלה בעקבות מותם של פלשתינים בהפגנות שהתקיימו בחודשיים האחרונים סמוך לגדר רצועת עזה.
רק ארה"ב ואוסטרליה התנגדו לפתיחת החקירה.
14 מדינות נמנעו: בריטניה, שוויץ, קרואטיה, סלובקיה, גאורגיה, אתיופיה, רואנדה וטוגו נמנעו.
29 מדינות הצביעו בעד פתיחת החקירה (ביניהן שלוש חברות באיחוד האירופי): בלגיה ספרד, סלובניה, סין, ברזיל, פרו, צ'ילה, מקסיקו, ונצואלה, הפיליפינים, קובה, אקוודור, נפאל, סעודיה, קטר, מצרים, איחוד הנסיכויות, טוניס, דרום אפריקה, אפגניסטן, פקיסטן, ניגריה, אנגולה, בורונדי, חוף השנהב, קונגו, עירק, קירגיסטן וסנגל.
שר החוץ של הרשות הפלשתינית, ריאד אל-מאלכי, הביע שביעות רצון רבה מההחלטה: "עבדנו עם מדינות ידידותיות בימים האחרונים כדי לרסן את התוקפנות הישראלית ואת פשעיה נגד עמנו, שהגיעו לשיאם בטבח שבוצע במהלך ההעברה הבלתי חוקית של השגרירות האמריקנית לעיר הכבושה".
מאלכי הדגיש כי ההחלטה מהווה תחילת מהלך להעמדה לדין של בכירים ישראלים בבית המשפט הבינ"ל לצדק בהאג, באשמת ביצוע פשעי מלחמה.
תגובות בישראל
ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אין חדש תחת השמש. הארגון שקורא לעצמו המועצה לזכויות אדם שוב הוכיח שהוא גוף צבוע ומוטה שמטרתו לפגוע בישראל ולגבות טרור, אך הוא בעיקר הוכיח שהוא לא רלוונטי. ישראל דוחה בתוקף את ההחלטה שהתקבלה ע"י רוב אוטומטי אנטי ישראלי, שתוצאותיה ידועות מראש. מדינת ישראל תמשיך להגן על אזרחיה וחייליה כפי שמקנה לה זכותה להגנה עצמית".
סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי (הליכוד): "מועצת זכויות האדם של האו"ם מעדיפה לגבות את חמאס על פני תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני הטרור. אין לנו שום כוונה לשתף פעולה עם ועדת חקירה בינ"ל שרוצה להכתיב תוצאות בלי קשר לעובדות. עובדה למשל: הודעת חמאס השבוע לפיה חמישים מתוך שישים ההרוגים הם פעילי חמאס".
שר החינוך, נפתלי בנט (הבית היהודי): "מועצת זכויות האדם של האו"ם הפכה למועצה לעידוד טרור מוסלמי. במועצה קיים עולם הפוך בו טוב הוא רע, ורע הוא טוב. התוקפן הוא זכאי, והמתגונן הוא אשם. ישראל תמשיך להגן במוסריות ובנחישות על אזרחיה ללא כל התחשבות במצעד האבסורד שבאו"ם".
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד: "החלטת מועצת זכויות הטרוריסטים של האו"ם היא חוליה נוספת בסדרה של החלטות שהן לא רק אנטישמיות, אלא גם מבוססות על שקרים שכותבים למועצה אנשים העוסקים בטרור".
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן (הליכוד): "מועצת זכויות האדם הפכה מזמן למועצת זכויות הטרוריסט. במועצה ההזויה, רע הוא טוב וטוב הוא רע. החמאס הוא ארגון טרור עם מאפיינים נאציים שמתעלל בבני עמו ועושה שימוש ציני בדמם של תושבי הרצועה. ההחלטה הזו ממשיכה את המסורת האנטי ישראלית, הצבועה של המועצה וגם היא תושלך לפח האשפה של ההיסטוריה".
שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון: "לא ארדואן ולא הגוף המכונה "מועצת זכויות האדם של האו"ם" יטיפו לנו מוסר. מדינות ששותקות על טבח מתמשך של מאות אלפי אזרחים בסוריה מנסות להכתים את ישראל, שמגנה על גבולה ועל אזרחיה. כמו בעבר גם עכשיו - זה לא יעבוד להם".

תאריך:  18/05/2018   |   עודכן:  18/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקירה נגד ישראל על "פשעי מלחמה"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הוא אומר וגם עושה
יעקב יעקב  |  18/05/18 19:52
 
- זה דווקא רעיון טוב
אלטע קאקער  |  20/05/18 05:49
 
- נפלא-סוף סוף אירופה
מעריץ  |  20/05/18 10:14
2
אם כבר אז כבר
עודד ב  |  18/05/18 20:00
3
ועדת חקירה על חיסול מחבלים?
מפוכח  |  18/05/18 21:16
4
מעניין מדוע נבחרה
באום  |  18/05/18 22:11
 
- מדוע נבחרה המילה מהלומה?
נב  |  20/05/18 13:35
 
- סוכריות זה לא בריא
סוכריות  |  20/05/18 19:30
5
הכל בעולם שמונהג על ידי
אלוהים  |  19/05/18 00:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
שמונה תושבי ביר הדאג' נעצרו לאחר שחיבלו בגדר בגבול סיני לצורך הברחת סמים ופגעו בביטחון המדינה
איתן קלינסקי
עפיפוני תבערה מגורענים מצפון ועפיפוני תבערה פרימיטיביים בדרום עלולים ללכוד את עתידנו בארץ הזו בסבב בלתי פוסק של עימותי דמים
איתמר לוין
ידיעות אחרונות לא יכול לסבול את ההישג של נתניהו    התקשורת האמריקנית לא מבינה את המזרח התיכון    בג"ץ עלול היה למנוע את המעבר    מרצ הופכת למפלגה אנטי-ציונית    התרגיל השיווקי של העבריין והלקקן
עומר כרמון
בתא מטען של כלי רכב, נמצאו ספרי תורה כתובים על עור צבי, רקומים בזהב ומעוטרים באבנים יקרות    לפי החשד, מדובר בספרים שנגנבו בידי טרוריסטים של אל-קאעידה מבית הכנסת העתיק "אליהו הנביא" בפרברי דמשק
עידן יוסף
שר הביטחון אומר בקצרין: "אני לא חושב שהכל הסתיים, אבל אנחנו בהחלט עם אצבע על הדופק. אין מקום ליהירות ולאופוריה"    הערכה: אלמלא תקיפות חיל-האוויר בסוריה האירוע לא היה נגמר ב-20 רקטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il