X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאות מיליוני דולרים. גוגל [צילום: מרסיו סנצ'ז, AP]
מנהל רשות המסים היוצא, משה אשר [צילום: רשות המסים]
חשיפת News1 / מלחמה נגד ענקית האינטרנט

רשות המיסים מנהלת חקירה פלילית סמויה נגד חברת גוגל

החקירה מתנהלת במשך כשנתיים במסגרת מאמצי של רשות המיסים לגבות מיסים מגוגל בגין עסקיה בישראל לבקשת רשות המיסים הוציא בית משפט השלום צו לגילוי ואיסוף מסמכים נערכו חקירות/בדיקות נגד שורה של אתרי אינטרנט בישראל שרשמו הכנסות מגוגל ואלה נדרשו באחרונה להעביר מע״מ כדין
▪  ▪  ▪

רשות המיסים בישראל מנהלת חקירה סמויה נגד חברת גוגל אירלנד בגין חשד לביצוע עבירות פלילית. החקירה מתקיימת על-ידי פקיד שומה חקירות תל אביב והמרכז. נודע, כי מהלכים מסוימים מבוצעים נגד ענקיות אינטרנט נוספות ובהן נגד פייסבוק, וזאת במגמה לכפות על תאגידי ענק אלה לשלם מיסים בישראל בגין הכנסות בישראל.
החשדות שנחקרים: עבירות על סעיף 220 לפקודת מס הכנסה - עבירות מרמה, התחמקות מתשלום מס ודיווחים כוזבים. המדובר באחת החקירות הרגישות והנפיצות נגד ענקית רשת האינטרנט, החשודה בעבירות בהיקף כספי של מאות מיליוני דולרים.
ל-News1 נודע, כי החקירה בפרשת גוגל מתקיימת מזה כשנתיים, בהנחיית מנהל רשות המיסים (היוצא), משה אשר. גוגל נדרשה לנהל ספרים ולשלם מס חברות ומע״מ בגין הכנסות שהיא מקבלת ממפרסמים בישראל, אך היא התחמקה במשך שנים ואף מסרה מידע כוזב על אודות עסקיה בישראל.
נודע עוד, כי במסגרת החקירה התקיימו חקירות/בדיקות נגד שורה של אתרי אינטרנט המובילים בישראל (בהם אתרי חדשות), בגין זאת שלא העבירו תשלומי מע״מ מכספים-הכנסות שקיבלו ממערכת השיתוף עם גוגל ואף ביצעו רישומים כוזבים. אותם אתרים רשמו כהכנסה את מלוא הכספים שקיבלו, מבלי להעביר את המע״מ שאמור היה להיכלל בתשלומים שקיבלו. עם כמה אתרים גדולים נערכו הסדרים, שחייבו אותם לשלם מע״מ רטרואקטיבית בגין הכנסות שהתקבלו שנים קודם לכן.
רשות המיסים פנתה בחודש פברואר 2018 לבית המשפט השלום בתל אביב וביקשה צו חיפוש ותפיסת מסמכים נגד סניף סיטי בנק ברחוב הארבעה בתל אביב, שמחזיק בחשבונות הבנק של חברת גוגל אירלנד. הרשות ביקשה לקבל את כל פירוטי חשבונות עו"ש של חברת גוגל אירלנד שמתנהלים בבנק סיטי, שאחד הסניפים שלו נמצא כאמור בתל אביב. רשות המיסים דורשת לקבל את כל הפעולות בחשבונות הבנק בגין השנים 2017-2014 בקובץ אקסל מפורט.
השופטת חיותה כוחן עומר מבית המשפט השלום בתל אביב חתמה על הצו, שמשמעותו, בין היתר, מתן היתר להליכים פליליים נגד גוגל.
רשות המיסים הודיעה לאחרונה בתגובה לבג"ץ שהוגש בנושא, כי הגישה דרישות מיסוי נוספות נגד גוגל וענקיות אינטרנט נוספות.

תאריך:  20/05/2018   |   עודכן:  20/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות המיסים מנהלת חקירה פלילית סמויה נגד חברת גוגל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
נחשב כמי שעיצב את עמדת הממשל האמריקני כלפי העולם הערבי    בשנות השמונים של המאה הקודמת הזהיר מפני הסכנה באוסאמה בן-לאדן    יעץ לממשל בוש לפני הפלישה לעירק    הכחיש את התרחשותה של "השואה הארמנית"
עומר כרמון
הניו-יורק טיימס: נגבו עדויות מעובדי חברה בתל אביב שהציעה לסייע לקמפיין הפייסבוק של נשיא ארה"ב    החקירה והחרמת המחשבים תואמו עם משטרת ישראל    דונלד טראמפ בתגובה: "הם לא מצאו שום דבר על רוסיה, אז עכשיו הם מחפשים במדינות אחרות"
עומר כרמון
עימות בין יו"ר הרשימה המשותפת לשוטר שסירב לאפשר לו לבקר את מנהל מרכז מסאוא ששבר את רגלו במעצר    ח"כ אילן גילאון (מרצ) דורש לחקור את אלימות המשטרה נגד מפגינים ערבים    השוטר הגיש תלונה    השר לביטחון פנים: "כמו תמיד, איימן אודה נוהג בביריונות"    שר הביטחון: "כל יום שאיימן עודה ושותפיו מסתובבים חופשי ומקללים שוטרים הוא כישלון של רשויות האכיפה"
עומר כרמון
כלי התקשורת בסעודיה: "שבעה בוגדים שקיבלו כספים משגרירויות זרות וניסו לגייס עובדי ממשלה לפעולות שיפגעו ביציבות ובביטחון המדינה"    מתנגדי המשטר: "העצורים התנגדו לקשר המתהדק עם ישראל"    ארגוני זכויות אדם: "פעילי זכויות אדם שנאבקו לבטל את האיסור על נהיגת נשים"
עומר כרמון
נציב האנרגיה של האיחוד האירופי הגיע לטהרן ובישר לראש סוכנות הגרעין האירנית על הצעדים החדשים שיעקפו את הסנקציות שהטיל נשיא ארה"ב: התשלומים על רכישות נפט מאירן יבוצעו באמצעות העברות כספים ישירות לבנק המרכזי של אירן, האיחוד האירופי יעמיד ערבויות לבנקים שילוו לחברות המשקיעות באירן, ייושם חוק שמעניק חסינות בארה"ב לחברות אירופיות הפועלות באירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il