X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אשתו בנפרד של אבי רייק תובעת 4 מיליון שקל מעוה"ד מאירה צדוק ורוני קדמי, בטענה שהבטיחו לה שימצאו מידע על רכושו של בעלה - אך פעלו בצורה בלתי חוקית ולא העלו דבר
▪  ▪  ▪
קדמי. לבטל את החוזים [צילום: פרוליידי]

ליסה שוורץ-רייק, אשתו בנפרד של איש העסקים אבי רייק, טוענת ששני עורכי דין קיבלו ממנה 1.2 מיליון דולר תמורת הבטחות שלא קוימו להשיג מידע על עסקיו של בעלה. הדברים נאמרים בתביעה בסך 4 מיליון שקל שהגישה שוורץ-רייק (יום ג', 22.5.18) נגד עוה"ד מאירה צדוק ורוני קדמי.
אבי רייק ואחיו דני רייק היו בעלי חברת השילוח האווירי פליינג קרגו, אותה מכרו בשנת 2007 לחברת DHL לפי שווי של 100 מיליון דולר. מאוחר יותר היה אבי רייק בין בעלי קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב. לטענת רעייתו, שווי נכסיו מגיע ל-900 מיליון שקל.
על-פי התביעה, במאי 2014 עזב אבי רייק את אשתו ושלושת ילדיהם, ומאז השניים מנהלים הליכים משפטיים. שוורץ-רייק שכרה את עוה"ד בני ברץ ואבנר זינגר, מן הבולטים בתחומי העסקים והמשפחה, לייצג אותה מול בעלה. לאחר זמן קצר עלו על שרטון היחסים בינה לבין עורכי דינה, ובסופו של דבר התפשרו השלושה על תשלום מסוים.
שוורץ-רייק העבירה את הייצוג לעו"ד רוני כהן, בעלה מסר לה מידע על רכושו וחוות דעת של משרד רואי החשבון פאהן-קנה העריכה את שוויו ב-900 מיליון שקל. שוורץ-רייק סברה ש-רייק מסתיר ממנה רכוש רב, אך חוקר פרטי ששכר כהן לא הצליח למצוא מידע נוסף, בהסבירו שלא ניתן לעשות זאת בשיטות חקירה חוקיות, אלא רק בפריצה בלתי חוקית למחשבים ולטלפונים.
בשנת 2016 נוצרה היכרות בין שוורץ-רייק לבין קדמי וצדוק, עורכי דין שהציגו את עצמם כחוקרים פרטיים המעסיקים יוצאי יחידה 8200 ומשתמשים בשיטות חקירה דומות לאלו של המוסד. במארס 2016 שכרה שוורץ-רייק את קדמי וצדוק לאיתור מידע על רכושו של בעלה ושילמה להם 400,000 דולר. באוגוסט 2016 היא חתמה על הסכם נוסף, במסגרתו שילמה 560,000 דולר נוספים, בעיקר תמורת מה שהוצג לה כמעקבים אחרי שמונה בני אדם היכולים להוביל לרכושו של רייק.
לטענת שוורץ-רייק, קדמי סיפר לה לכל אורך התקופה על ממצאים רבים, אך סירב למסור לה פרטים. לדבריה, קדמי וצדוק גרמו לה להבין, שאינם יכולים למסור לה בכתב את הממצאים, משום שהם הושגו בדרכים בלתי חוקיות - אך אמרו שעצם קיומו של המידע יגרום לרייק להתפשר איתה מיידית. לדבריה, מסרים דומים העבירו השניים לכהן, כאשר ביקש לדעת מהן תוצאות עבודתם. "יש לנו את השיטות שלנו, תאמין לי שהוא לא ירצה שאף אחד מהרשויות בארץ, ובטח לא רשויות המס, יידע על מה שמצאנו" - מצטטת שוורץ-רייק את צדוק.
כהן הזהיר את שוורץ-רייק שיתקשה לייצג אותו בלי מידע מלא ובלי לדעת כיצד הושג. כאשר נפגש כהן עם קדמי וצדוק, כדי לתאם את העבודה המשותפת, הודיע קדמי - בנוכחותה של שוורץ-רייק אך לדבריה שלא על דעתה - שהיא רוצה להעביר לו ולצדוק את ייצוגה, וזאת למרות שהם חסרי כל ניסיון בתחום ובוודאי שלא בתיקי ענק. כהן אכן עזב את הייצוג, ובדצמבר 2016 חתמה שוורץ-רייק על מסמך שלישי ולפיו תשלם להם 8% מהנכסים המשותפים. בעקבות הסכם זה, שילמה להם שוורץ-רייק עוד 200,000 דולר.
עוד נטען בתביעה, כי בינואר-אוגוסט 2017 ניהלו קדמי וצדוק מו"מ עם עורכי דינו של רייק - יוסי מנדלסון ומנחם טולצ'ינסקי - תוך שהם מסרבים להציג לשוורץ-רייק את ממצאי חקירותיהם. במאי-יוני החלו עורכי הדין להחליף טיוטות של הסכם, שהיו מבוססות רק על המידע שהיה ידוע בתחילת הדרך. בספטמבר 2017 הועברה לשוורץ-רייק "הצעתו האחרונה של אבי", וצדוק לחצה עליה להסכים לה - למרות שעל-פי הנטען, לא היה בה כל חידוש בנוגע להיקף נכסיו.
שוורץ-רייק טוענת, כי קדמי וצדוק ניצלו את העובדה שלא הבינה את המסמכים עליהם החתימו אותה ואת מצוקתה הקשה, וכי החוזים עליהם החתימו אותה בטלים משום שהיו נגועים בעושק ומשום שנועדו לתגמל אותם על פעילות בלתי חוקית. התביעה הוגשה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב באמצעות עו"ד חניה שטולברג, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  24/05/2018   |   עודכן:  24/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גירושי המיליארד, עורכי הדין והטענות לפעולות בלתי חוקיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
הרשת טוענת שאבישי וזיוה ישראל מנסים לייצר לעצמם זכויות בסניף    אומרת שלסניף חסרים 260,000 שקל לתשלום היטל העובדים הזרים
איתמר לוין
אסיר שידו גובסה לאחר שניסה להימלט משוטרים, לא קיבל טיפול רפואי בבית המעצר ניצן במשך שלושה שבועות, למרות שהתלונן על כאבים ולמרות המלצת בית החולים הלל יפה
עידן יוסף
ראש הממשלה ושרת המשפטים חוזרים להצעה המקורית לפיה רק הרכב מצומצם של הקבינט ולא רק רה"מ ושר הביטחון יוכלו להחליט על פעולה העלולה להביא למלחמה    באופוזיציה רואים ניצחון בשינוי ההחלטה
אלעזר לוין
הזוכים העיקריים - דניה סיבוס ואפי קפיטל    דירות 4 חדרים יעלו כ-900 אלף שקל, 20% פחות ממחירי השוק    357 דירות נוספות יימכרו בשוק החופשי    משרד האוצר הודיע על עסקות אלו, אך רמ"י עצמה לא הודיעה דבר
אלעזר לוין
תוכנית הבנייה המלאה במועצה המקומית ממזרח לעכו, העתידה לגדול פי ארבעה    בנייני מסחר ומשרדים בהיקף גדול יספקו תעסוקה לאלפי המשפחות החדשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il