X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החשד: חיים כץ קידם הטבות לחברת אקוויטל, בה שימש כיועץ מקורבו מרדכי בן-ארי, בתמורה לשוחד בן-ארי זומן לשימוע על מתן שוחד
▪  ▪  ▪
חיים כץ. חשדות לפלילים [צילום: אוהד צויגנברג]
כץ: הצגה שגויה ומופרכת
חיים כץ מסר, באמצעות עו"ד נוית נגב: "אני ומוטי בן-ארי חברים קרובים מאוד מזה שנים. הצגת הקשר בינינו כיחסי שוחד היא שגויה ומופרכת. בכל פעולותי כחבר כנסת וכשר פעלתי באופן ענייני ולטובת הציבור, והדברים עוד יובהרו ויוכחו. מדובר בחוק שחוקק בשנת 2010 בתקופת התספורות והוא ונועד לתקן עוול. החוק שומר על האינטרסים של המשקיעים הקטנים ומגן עליהם מפני מניפולציות שעלולים ליזום בעלי שליטה בחברות. הניסיון להלביש על גבי החוק מניעים שאינם טהורים נועד לכישלון".

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה (יום ה', 24.5.18) לשר העבודה והרווחה, חיים כץ, כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שוקל להעמידו לדין בכפוף לשימוע בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. ההחלטה התקבלה על יסוד המלצת פרקליט המדינה, שי ניצן, ופרקליטת המחוז, ליאת בן-ארי שווקי.
כמו-כן, הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה לאיש שוק ההון ומנהל ההשקעות מוטי בן-ארי, כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות דומות, וכן בגין עבירות של שימוש במידע פנים. העבירות המיוחסות לשניים נעברו לכאורה כאשר בן-ארי - מקורבו של כץ - שימש כיועץ לחברת אקויטל.
אקויטל נמצאת בשליטת קובי מימון וחיים צוף, והיא השכבה העליונה בפירמידת השליטה שלהם. הנכס המרכזי שלה הוא קרוב ל-30% ממניות ישראמקו. אקוויטל שולטת גם בחברת יואל, בחברת נצבא ובאיירפורט סיטי, ושווי השוק שלה הוא 1.4 מיליארד שקל. יצוין, כי במקביל מתנהלת חקירה נרחבת בחשד לעבירות שחיתות של כץ ואחרים במסגרת תפקידו הקודם, כיו"ר ארגון עובדי התעשיה האוירית.
לפי כתבי החשדות, בשנים 2015-2010 התפתחה בין כץ (שהיה אז חבר כנסת ויו"ר ועדת העבודה) לבין בן-ארי מערכת יחסים של "תן וקח", אשר כללה הענקת טובות הנאה שונות בין השניים. במסגרת הקשר בין השניים העניק בן-ארי לכץ, על-פי החשד, טובות הנאה לאורך תקופה ממושכת, שהניבו לו מיליוני שקלים, ובמקביל כץ קידם אינטרסים של בן-ארי, תוך ניצול תפקידו הציבורי.
בן-ארי, נתן לכאורה לכץ בתדירות גבוהה הנחיות והוראות לגבי ניהול תיק ההשקעות שלו, עד כי בפועל נוהל תיק השקעותיו על-ידי בן ארי - ללא תמורה כספית וללא הסדרה רשמית של יחסיהם. בן-ארי המליץ בפני כץ לרכוש ניירות ערך של חברות-בנות של אקויטל, וזאת תוך ניצול של מידע פנים שנודע לו מתוקף תפקידו בחברה, בנוגע להתפתחויות עתידיות חיוביות בחברות אלה.
עוד נטען, כי כץ ובן-ארי ביצעו עסקות מתואמות בהיקפים ניכרים במסגרת המסחר בבורסה, מהן צמחה לכץ תועלת רבה. ככלל, טוענת הפרקליטות, קשריו עם בן-ארי הניבו לכץ רווחי השקעות במיליוני שקלים.
כאשר מונה כץ לשר, נאמר עוד, הוא פתח חשבון נאמנות שנוהל בפועל על-ידי בן-ארי, תוך הסתרה של זהות המנהל ובניגוד לכללים. הקשר הכלכלי בין השניים כלל ציפייה והבנה הדדית לפיה בן-ארי יוכל להשתמש בתפקידיו הציבוריים של כץ, בסמכויות הנתונות לו ובנגישות שהתפקיד מספק, לשם קבלת טובות הנאה שייטיבו עימו או עם קבוצת אקויטל.
ואכן, טוענת הפרקליטות, בתמורה לקבלת טובות ההנאה, הפעיל כץ את כוחו וסמכויותיו כדי לסייע ולקדם אינטרסים של בן ארי. בין היתר, נענה כץ לבקשותיו של בן-ארי ופעל להעברת הצעת חוק שבן-ארי ביקש לקדם ושהייתה בעלת ערך כלכלי פוטנציאלי גבוה במיוחד לו ולאקויטל. כץ ניהל בוועדת הרווחה דיונים על הצעת חוק זו, שאותה יזם וניסח בן-ארי, והזמין לוועדה את בן-ארי כמומחה יחיד לנושא - תוך שהוא מסתיר מהוועדה את הקשרים ביניהם. ואכן, ההצעה אושרה והפכה לחוק.

תאריך:  24/05/2018   |   עודכן:  24/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר כץ זומן לשימוע על עבירות שוחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי שהכיר אותו ידע והיטב.....
יוסיפון  |  26/05/18 08:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
טוענת בערעור לעליון שעל-פי העובדות שנקבעו בבית המשפט המחוזי - יש להרשיע את האיש החזק לשעבר בנמל אשדוד בעבירות של מרמה והפרת אמונים
איתמר לוין
המשטרה עצרה מעורבים בפרשה בה על-פי החשד ניתנו הקלות בתחום הנדל"ן - בדמות בנייה למגורים על קרקע שנועדה למוסד תורני - בתמורה להענקת שוחד לבכירים בעיריית בית שמש
איתמר לוין
המשטרה: בסאם נאסר קיבל שוחד תמורת קידום עניינים    נאסר טוען שלא היה מעורב בנושאים אלו, אך בית המשפט קבע שיש ראיות והאריך את מעצרו בתשעה ימים
איתמר לוין
19 חשודים זומנו לשימועים בחשד לשוחד לבכירים במשרד הבריאות תמורת הקלות בייבוא המזון    בין החשודים בשירות המזון הארצי: מנהלת מחלקת ייבוא ומנהלת תחנת ההסגר באשדוד
עידן יוסף
בני ביטון נחקר בידי להב 433 בחשד למספר עבירות של הטרדה מינית    סניגוריו: עלילה של חברת מועצה שהודחה ואשר באה על-רקע הבחירות הקרבות
רשימות נוספות
שוחד בין חברים - מסובך אך אפשרי  /  איתמר לוין
בוחנים שינוי חקיקה בשוחד  /  איתמר לוין
השופטת ברון: סיקור אוהד עשוי להיות שוחד  /  איתמר לוין
לגרטלר אין לאן ללכת  /  איתמר לוין
להיאבק בשחיתות כמו בטרור  /  איתמר לוין
על השחיתות  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il