X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון אישר את המתווה שקבעה הוועדה המקומית לשימוש בדירות: לפחות תשעה חודשים בשנה להשכרה חופשית באמצעות חברת ניהול, לכל היותר שלושה חודשים לבעלים
▪  ▪  ▪
זכות הקניין היא מוגבלת

בעלי הדירות במרינה בהרצליה יוכלו להשתמש בהן לכל היותר שלושה חודשים בשנה ויחויבו להשכיר אותן לפחות למשך תשעה חודשים בשנה. הסדר זה יעמוד בתוקפו שלוש שנים, החל מאוקטובר הקרוב, ולאחר מכן ייבחן שוב. כך קובע (יום א', 27.5.18) בית המשפט העליון.
המרינה בהרצליה נבנתה תוך הפרת תמ"א 31, המחייבת מרחק של לפחות 100 מטר מקו הים. לאחר הליכים ממושכים קבע בית המשפט העליון בעשור שעבר, כי הדירות בפרויקט חייבות להיות דירות נופש שיושכרו לציבור הרחב רוב השנה, כך שלא ישמשו למגורי קבע. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בהרצליה פרסמה ב-2011 נוהל ליישומו של פסק דין זה, ובמרכזו החובה להשכיר את הדירות לפחות למשך תשעה חודשים מדי שנה, תוך הוצאתן לניהול חיצוני והחלפת המנעולים בעת חילופי השוכרים.
בעלי הדירות עתרו לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד הכללים, אך סגן הנשיא דאז, עודד מודריק, דחה את עתירתם. הן בעלי הדירות והן העירייה ערערו לבית המשפט העליון, והשופטים יורם דנציגר וענת ברון קיבלו חלקית את ערעור העירייה ודחו את ערעור הבעלים. השופט אורי שהם סבר בדעת יחיד שיש לקבל את ערעור הבעלים.
דנציגר אומר, כי לוועדה המקומית הייתה סמכות - על-פי פסק דינו הקודם של בית המשפט העליון - לקבוע את הכללים לשימוש בדירות. לדבריו, במקרה זה זכות הקניין של בעלי הדירות היא מוגבלת, שכן מלכתחילה לא הייתה להם זכות להשתמש בהן למגורים בשל החריגה מהוראות התמ"א. מול זכות מוגבלת זו עומד האינטרס הציבורי של מתן גישה למשאבי הטבע ושמירה על שלטון החוק, והמתווה שקבעה הוועדה המקומית מאזן ביניהם בצורה סבירה.
גם העברת ניהול הדירות לידי חברה חיצונית הוא סביר: הדבר מבטיח את השימוש בהן לנופש וחוסך מבעלי הדירות את הצורך לטפל בעצמם בהשכרות אלו. דנציגר ממשיך וקובע, כי מדובר בפגיעה מידתית בזכות הקניין של בעלי הדירות: "כאשר מציבים מצד אחד את היתרונות הגלומים במתווה נשוא הערעור (לרבות יתרונות שיפיקו הרוכשים עצמם) אל מול החסרונות הכרוכים בהשכרה עצמית על-ידי הרוכשים, הרי שהפגיעה ברוכשי הדירות הכרוכה במתווה שקולה לפגיעה שתיגרם להם במתווים האחרים המוצעים".
דנציגר קיבל את ערעורה של הוועדה המקומית רק לגבי משך הזמן בו יעמוד המתווה בתוקפו. במקור נקבע שהוא יימשך עשרה חודשים, אך דנציגר אומר שאין בכך די כדי לבחון מתווה כה מורכב התלוי בגורמים כה רבים ומצריך הוצאות ניכרות. לפיכך קבע כאמור, כי הוא יימשך שלוש שנים ואז ייבחנו תוצאותיו.
ברון מוסיפה: "הרוכשים מעולם לא רכשו דירת מגורים. חוף הים הוא משאב ציבורי והרוכשים רכשו דירה המיועדת לשימוש ציבורי - נופש. ההגבלה על הקניין אינה תולדה של המתווה, אלא נובעת מטיבה של הזכות שרכשו לכתחילה. כל שנקבע במתווה הוא כיצד ימומש הייעוד של המקרקעין". לדבריה, "המתווה מגשים אינטרס ציבורי חשוב בכך שהוא מאפשר לוועדה המקומית לקיים פיקוח אפקטיבי על השימוש שנעשה במקרקעין, ובכך מבטיח שאמנם ייעשה בדירות שימוש לטובת הציבור כולו".
שהם סבר בדעת המיעוט, כי הבעיה העיקרית במתווה היא חוסר הסבירות שלו והפגיעה הבלתי-מידתית בקניינם של הרוכשים הנגזרת ממנו. את בעלי הדירות ייצגו עוה"ד אילת הרנוף, יוסף גרנות, מרדכי ויניצקי, אביגיל מנדל, גד נשיץ, עמית מור, רם פרדס, גד טיכו ואורית אלמוזלינו רייז; את הוועדה המקומית הרצליה ייצגו עוה"ד ליאור כץ ועידו בלום; את משרד התיירות ייצגו עוה"ד תדמור עציון ויצחק ברט; ואת החברה להגנת הטבע - עו"ד טל צפריר.

תאריך:  28/05/2018   |   עודכן:  28/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חברת מכשירי תנועה מבקשת לפרק את החברה המייצרת כלי רכב בלתי מאוישים שהיא מבעליה, בנימוק שלא הצליחה להשיג משקיע חיצוני ולפיכך אינה יכולה להמשיך לפעול
עידן יוסף
השר לביטחון הפנים החליט למנוע ממחבלי חמאס הכלואים בבתי הסוהר לצפות בטורניר הכדורגל    "מי שדבק בתרבות של רצח וטרור - לא אמור ליהנות מתחרות ספורט בינלאומית"
איתמר לוין
ההרכב המורחב דחה שתי עתירות נגד התיקון לחוק יסוד הכנסת, המאפשר לכנסת להדיח - בהליך מיוחד וברוב מיוחס - חבר כנסת אם נקבע שיש במעשיו משום הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל
איתמר לוין
"מי שחושב שאפשר להותיר את המצב כמות שהוא - איננו מבין שהדברים זזים בכיוון לא טוב"    נאור: יש ליישם את מתווה האו"ם בנושא המסתננים    נוה: להקשות על ביטול חוקים במקום פסקת ההתגברות
עידן יוסף
יו"ר ועדת הפנים קורא לשר לביטחון הפנים שלא להאריך את כהונת המפכ"ל מעבר לנובמבר    "יש להודיע כבר כעת ולהתחיל להיערך למציאת מפכ"ל חדש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il