X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומר שחקירת תיק 4000 נמצאת בשלבים מתקדמים ביותר "המתקפה על מערכת אכיפת החוק נועדה לפגוע בשני עקרונות היסוד של פעילותה: עצמאותה ואמון הציבור"
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. [צילום: מאיר וקנין, פלאש 90]

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מזהיר שפגיעה בבית המשפט העליון – עלולה לפגוע ביכולתה של המדינה להגן על צה"ל ואנשיו מפני נסיונות להעמידם לדין בזירה הבינלאומית. הוא דיבר (יום ב', 28.5.18) בכנס לשכת עורכי הדין.
מנדלבליט אמר: "פסקי הדין של בית המשפט העליון משמשים כחומת מגן של המדינה מפני מהלכים של לוחמת משפט בזירה הבינלאומית, שכן הערכאות הזרות מכבדות את הכרעותיו מתוך הבנה שמדובר בבית משפט מקצועי ועצמאי, המקיים ביקורת שיפוטית אפקטיבית. פגיעה בבית המשפט העליון תפגע ביכולתנו להגן על צה"ל, מפקדיו וחייליו, ותחשוף אותנו להתערבות בינלאומית.
"המגן החשוב ביותר העומד לרשותנו בעולם הוא יכולתה לקיים חקירות בשעת הצורך, וגם לשם כך יש צורך במערכות מקצועיות ועצמאיות. לכן, ניסיון להחליש את בית המשפט ורשויות האכיפה – יובילו להחלשת שלטון החוק ולפגוע במעמדנו בזירה הבינלאומית".
לדברי מנדלבליט, "המתקפה על מערכת אכיפת החוק נועדה לפגוע בשני עקרונות היסוד של פעילותה: עצמאותה ואמון הציבור. ישנו לצערי מהלך שמבקש לפגוע בהם בצורה משולבת ושיטתית, באמצעות יוזמות חקיקה שנועדו להגביל את עבודתה של המערכת ולפגוע באמון הציבור בה". מנדלבליט הזהיר מפני ניסיון לקשור בין רפורמת המשפט הפלילי עליה הכריזה שקד [ראו ידיעה נפרדת], שרובה נעשה בשיתוף הדרג המקצועי במשרד, לבין היוזמות הפסולות בעיניו.
מנדלבליט התייחס כדוגמה להצעה להגביל בחוק את משך החקירה והטיפול בתיק: לדבריו, מדובר ביצירת התיישנות מקוצרת אשר תפגע ביכולת לנהל חקירה אפקטיבית. עוד התנגד להצעה לחשוף בפני ההגנה מסמכים סודיים של המשטרה, ולהצעה להגביל את יכולתה של התביעה לערער על זיכויים. "פגיעה בשיקול הדעת ובעצמאות מערכת אכיפת החוק אינה הדרך להגברת אמון הציבור בה, אלא להפך. היא תצר את צעדינו ותפגע ביכולתנו לאכוף את החוק".
לדברי מנדלבליט, זכויות החשודים והנאשמים חשובות מאוד בעיניו. אולם "אין ולו דבר בין יוזמות החקיקה הפרטיות שמניתי, ואשר נבעו משיקולים שונים ונועדו ליצור דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק, לבין הגנה על זכויות אלו. הצעות החוק שמבקשות ליצור מערכת מוגבלת – זו אינה שיטה טובה. ההצעות הללו לא נועדו להיטיב עם הציבור; יש להן תכלית אחרת".
עוד אמר מנדלבליט, כי גם בזירה הציבורית נעשה מאמץ לפגוע במערכת אכיפת החוק. "אנו קשובים לביקורת עניינית ושמחים על ביקורת בונה, אך יש המבקשים לפגוע באמון הציבור ובשלטון החוק. יש לראות את המהלך המשולב ככזה שמטרתו לפגוע ביכולתה של המערכת למלא את תפקידה. אומר באופן ברור ונחרץ: ניסיון זה נועד לכישלון. נברר את האמת עד תום, ללא חשש וללא מורא", הכריז.
מנדלבליט שב ואמר, כי נעשה מאמץ לסיים בהקדם את הטיפול בחקירות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אך הדגיש שהדבר לא יבוא על חשבון המקצועיות של החקירה ובירור כל העובדות. הוא ציין, כי חקירת תיק 4000 נמצאת "בשלבים מתקדמים ביותר", בעוד תיקים 1000 ו-2000 מצויים בהשלמות חקירה.

תאריך:  28/05/2018   |   עודכן:  28/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט: פגיעה בעליון תפגע בחיילי צה"ל
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
שיפקח על אחד הגופים המושחתים
נועם3  |  28/05/18 13:56
2
ברותי לא נוגעים !?
עוד פושע  |  28/05/18 14:27
3
מספיק להלך עלינו אימים
עוד עו"ד  |  28/05/18 15:04
4
אחרי שאיימו עלינו
באום  |  28/05/18 17:57
5
לכשאני מאזין לאיש מערכת
צורי  |  28/05/18 23:24
6
היועץ רוצה להיות שופט עליון
אקטואלי  |  29/05/18 00:20
7
קשקוש!פגיעה בביהמ"ש העליון היא
נתין מדמנת ישראל  |  29/05/18 07:43
8
מנדלבליט/שופטים כולל עליון
ישע .  |  29/05/18 11:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אקטיביזם שיפוטי
איתמר לוין
"מי שחושב שאפשר להותיר את המצב כמות שהוא - איננו מבין שהדברים זזים בכיוון לא טוב"    נאור: יש ליישם את מתווה האו"ם בנושא המסתננים    נוה: להקשות על ביטול חוקים במקום פסקת ההתגברות
איתמר לוין
אירן תרוץ לפצצה גרעינית!    קים יתאבד ויקח איתו את העולם!    חיזבאללה מאיים עלינו ב-100,000 טילים!    הדמוקרטיה בסכנת הרס!    ישראל תהפוך למדינת הלכה!    זה מה שמשדרים לנו מי שרוצים לזרוע תבהלה; האמת שונה - לעיתים ב-180 מעלות
רפי לאופרט
הגיע הזמן לחוק-יסוד השפיטה ולהסדרת מערכת יחסי-הגומלין בין זרועות השלטון בישראל. החוק חייב לטפל בשלושה נושאים עיקריים: מינוי שופטים לבית המשפט העליון, תיחום סמכויות בין חקיקה לשפיטה וארגון מחדש של הפרקליטות ומערכת התביעה הכללית בראשות היועץ-המשפטי לממשלה - תפקיד וסמכויות
מירב ארד
במודעה המתפרסמת הבוקר קוראים כ-150 מבכירי עורכי הדין הפרטיים בישראל לממשלה ולכנסת להגן על הדמוקרטיה הישראלית ולא לאשר את פסקת ההתגברות
איתמר לוין
יו"ר ועדת החוקה תוקף בחריפות את מי שמנסים לדבריו להתחרות עם המחוקק    טוען שבג"ץ נכנס לזירה הפוליטית ונטל לעצמו את הסמכות לבטל חוקים שלא נראים לו
רשימות נוספות
שלוש שנים נתניהו מורח את פסקת ההתגברות  /  עידן יוסף
ריבלין: דרוש דו-שיח  /  איתמר לוין
שקד: חזונו של לנדוי  /  איתמר לוין
השאלה איננה "התגברות"  /  עו"ד אביעד ויסולי
אימת הדין אינה ניתנת לחלוקה  /  יצחק מאיר
להתגבר על עריצות המיעוט  /  רון בריימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il