X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון דחה גם הוא את התביעה בסך 190 מיליון שקל שהגישה פסגות בטענה לנזקים שנגרמו לה בעת ניהול ההסתדרות הלאומית בידי הירשזון וצולר
▪  ▪  ▪
הירשזזן. לא אחראי [צילום: פלאש 90]

השר לשעבר אברהם הירשזון, מיכאל צולר ובכירים אחרים בהסתדרות העובדים הלאומית לא יפצו חברות-בנות שלה על נזקיהן הנטענים. שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון, דחתה (יום ב', 28.5.18) את ערעורה של פסגות גמל ופנסיה - שרכשה את פעילות הפנסיה של הלאומית - על דחיית תביעה בסך 190 מיליון שקל שהגישה נגד הבכירים לשעבר.
השופט המחוזי יהודה פרגו קבע לפני שלוש שנים, כי כל פעולותיהם של הנתבעים היו לטובת הקרן, נעשו כחוק ולוו בפיקוח צמוד של משרד האוצר. התביעה התבססה במידה רבה על חוות דעת של פרופ' ירון זליכה ורו"ח ראובן סוירי, אותן דחה פרגו משום שנכתבו בלא לשוחח עם הנתבעים ובהתעלם ממסמכים שבידי משרד האוצר.
"קשה לי להאמין וגם לקבל, שאם דבר מה היה בלתי תקין בהתנהלות הקרן ונושאי המשרה בשנים הרלוונטיות - 1997 ואילך - לא היה משרד האוצר מעיר על כך בזמן אמת והיה 'מתעורר' רק בשנת 2006", הוסיף פרגו. המרכיב העיקרי בתביעה היה דרישה לשיפוי הקרן על שיפוץ מלון הוד המדבר בים המלח, שהיה שייך לה באותה עת (וכיום בבעלות ארקיע), בסכום ריאלי של 163 מיליון שקל. פרגו קבע, כי השיפוץ היה חיוני כדי לעמוד בתחרות עם מלונות דומים, ההשקעה בו נעשתה לטובת עמיתי הקרן וההחלטות עליו התקבלו בצורה סדורה ושקופה.
ברון מאמצת את מסקנותיו של פרגו ואת ממצאיו העובדתיים, אם כי היא חלוקה עליו במספר נקודות. בין היתר היא אומרת, כי אי-התערבותו של הממונה על שוק ההון בזמן אמת, אינה מהווה ראיה לכך שהקרן התנהלה כשורה: "הרגולטור איננו המנהל של החברות הפרטיות שנמצאות בפיקוחו – הוא מהווה עין פקוחה, שכבת הגנה חיצונית אפשר לומר, על ההתנהלות של אותם גופים. על כן, אין בהתנהלותו של הרגולטור כדי להפחית מהאחריות של נושאי המשרה בגופים הנמצאים בפיקוחו; ובוודאי שהדבר אינו יכול להעיד באופן בלעדי על
אודות "תקינות" או סבירות פעילותם של הגופים הפרטיים. המסקנה העולה מהאמור היא, כי אין בעובדה שהמחוקק בחר להציב רגולטור ייעודי בענף מסוים כדי לגרוע מהאחריות שמוטלת על נושאי המשרה בחברות הפועלות בענף זה".
עוד אומרת ברון, כי על חלק מהפעולות מפקח הרגולטור רק בדיעבד, בעוד יש פעולות שהוא מכווין מראש - ולכן אין להסיק מסקנות גורפות מהתערבותו או מהעדרה. "נוסף על כך, הרגולטור ככל גוף מינהלי פועל במגבלות תקציביות ותחת סדרי עדיפות. על כן, שיקולים רבים ומגוונים עשויים להנחות את פעילותו; ואין לראות בהיעדר פעולת אכיפה מצד הרגולטור כהעדר צורך באכיפה", מדגישה ברון. היא מצביעה על נושאים מסוימים שהממונה כלל לא בדק ולא אישר, כולל כאלו שכלל לא נזקקו לאישורו. לכן, מחק בית המשפט העליון קביעה זו - לה יש השלכות רוחביות - אך הותיר את פסק הדין על-כנו, בשל יתר הממצאים העובדתיים.
לדברי ברון, "יש להודות כי התמונה הכללית שמצטיירת מכלל החומר שהונח לפתחנו מעוררת תמיהות ותהיות בנוגע לחלק ממהלכי הקרן. כך שעה שהמסכת העובדתית שנתבררה מלמדת לכאורה כי הקרן פעלה ביד שלובה עם ההסתדרות הלאומית, ולא הקפידה להפריד את ענייני עמיתיה מענייני ההסתדרות כפי שמצופה היה שתעשה. עם זאת ניתוח הפרשות מצביע על כך שבנסיבות המקרה אין מקום לייחס אחריות למשיבים בעילות שנטענו נגדם". היא מאמצת את מסקנותיו של פרגו לגבי שיפוץ המלון, שהיה משתלם ורווחי. היא קובעת, בניגוד לפרגו, שיש לייחס משמעות לכך שההשקעה חרגה במידה קטנה מהכללים שחלו על הקרן - אך אומרת שאין די בכך כדי לייחס אחריות לנושאי המשרה.
ברון גם הולכת בעקבותיו של פרגו בנושא הקמת חברת הע"ל תשורה, אשר העניקה שירותי ניהול חיצוניים לקרן ונוהלה בידי צולר. ברון אומרת, כי בהתחשב בנסיבות הקמת החברה ובמיוחד בכך שעבר זמן רב - אין מקום להטיל אחריות על נושאי המשרה. היא גם מאמצת את חוות הדעת עליה הסתמך פרגו, ולפיה לא נגרם להע"ל נזק בשל ההתקשרות.
השופט בדימוס יורם דנציגר והשופט נעם סולברג הסכימו עם ברון. בין הנתבעים האחרים היו מנכ"ל הוד המדבר לשעבר, יהודה זיכרמן; מנכ"ל קרן הע"ל לשעבר, ציון כהן; איתן רוזנמן, שהיה יו"ר ועדת הביקורת; וליאורה כחלון, רעייתו של השר משה כחלון, שהייתה יו"ר ועדת ההשקעות.
את פסגות ייצגו עוה"ד ארנון שגב; עו"ד עופר יובל; עו"ד הילה אהרוני; את הנתבעים ייצגו עוה"ד בועז בן-צור, קרן שמש, אורי שנלר, אלירם בקל, עודד גזית, נדב ויסמן, אור בר-און גיל ואדם שפירא; ואת היועץ המשפטי לממשלה (שתמך בעמדת פסגות) - עו"ד אפי יגל.

תאריך:  28/05/2018   |   עודכן:  28/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה סופית תביעת הענק של פסגות נגד הירשזון וצולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
במסגרת התוכנית ייסעו בישראל משנת 2030 רק רכבים פרטים חשמליים והתחבורה הציבורית תונע בגז טבעי    יבואנים: בהעדר מדיניות מיסוי לגבי רכבים חשמליים ב-2020 יופחתו מכסות הייבוא
אביתר בן-צדף
המדליה ניתנה לדייס על היותו מראשוני חיל-האוויר האמריקני - עוד בהיות החיל גיסות האוויר של הצבא האמריקני    כמפקד טייסת, נפל דייס בשבי היפני במערכה על באטאן בפיליפינים במלחמת העולם השנייה, ואחרי כשנה במחנה שבויים יפני, הצליח להימלט
מירב ארד
אמר עם יציאתו מבית החולים: "העיקר שהפלשתינים יגישמו את חלומם בהקמת מדינה עצמאית"
איתמר לוין
השופט מנחם פינקלשטיין: הדבר שאני הכי דואג ממנו הוא הרשעה של חפים מפשע, וזה יכול לקרות בגלל שנעלמים חומרים    מני יצחקי מסרב להביע זעזוע: אני צריך בכל דבר שעולה כאן להביע את רגשותי?
מירב ארד
הצעת החוק מאריכה את התקופה שבה ניצולי שואה יוכלו להגיש בקשה להשבת שכר הטרחה העודף שנגבה מהם על-ידי מי שטיפל בתביעתם, מעבר לשכר הטרחה המותר שנקבע בחוק, בשנתיים וחצי נוספות, עד ל-31 בדצמבר 2020
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il