X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר בנק הפועלים, עודד ערן:

ממשלות יחסמו את הביטקוין

צופה שהצעד יינקט כאשר ממדיו של המטבע הווירטואלי יציבו סיכון של מימון טרור או סחר בסמים רות רונן: ייתכן שהדרך הנכונה היא למצב את ישראל כמדינה המחמירה עם חברות וכך למשוך את האיכותיות שבהן
▪  ▪  ▪
לא ניתן להוריש [צילום: ג'יליאן פלאקוס, AP]

ממשלות ברחבי העולם יתערבו ויחסמו את המסחר בביטקוין כאשר ממדיו יציבו איום מבחינת היכולת להשתמש בו לצרכים פסולים, כגון מימון טרור וסחר בסמים. כך צופה (יום ג', 29.5.18) יו"ר בנק הפועלים, עודד ערן, בכנס לשכת עורכי הדין.
ערן ביקש להציב בפרופורציה את הסחר בביטקוין ובמטבעות וירטואליים אחרים: "השווי הכולל של כל הביטקוינים בעולם הוא 120 מיליארד דולר, שזה 15% מהשווי של אפל לבדה וכמו פקדונות הציבור בבנק הפועלים. זה מעט מאוד ביחס למהומה סביב זה. הוא משמש יותר לספקולנטים ופחות לעסקות; קשה לקנות אותו וכמעט בלתי אפשרי למכור אותו. זו דוגמה לכך ששינויים יתרחשו, אבל עדיין לא מתרחשים.
"שני דברים מונעים מהביטקוין להתפתח, והם לא קשורים לכלכלה אלא למשפט. האחד הוא ציות: לא ניתן לדעת מי עומד מאחוריו ולכן לא ניתן לדעת מי מימן טרור וביצע עסקות בסמים; כל עוד הבעיה הזאת לא תיפתר, לא ניתן יהיה לסחור בו. כאשר הממדים שלו יציבו איום מבחינת ציות, הממשלות יצטרכו לעצור אותו, כי לא ייתכן שיהיה עולם בלתי מפוקח. השני: לא ניתן להוריש את הביטקוין. הראשון שירוץ אחרי מותו של הנפטר, או מי שהקוד יהיה בידיו, הוא שיתפוס אותו".
שופטת המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן, אמרה, כי בשנתיים האחרונות זולגות יותר ויותר סוגיות בינלאומיות לאולמותיהם של שופטי המחלקה. רונן ציינה, כי מצב זה מעלה שורה של סוגיות: הפורום הנאות, הדין החל, מענה כאשר רק חלק מהצדדים הם ישראלים, התייחסות להליכים מקבילים המתנהלים בחו"ל, מהי ההשלכה המשפטית של פסק דין זרים. "אלו שאלות חדשות וחדשניות, שלגבי רובן הגדול אין הכרעה בחוק ובפסיקה, ובית המשפט צריך להידרש אליהן תוך שימוש בכלים הלא-מאוד-מפותחים שעומדים לרשותו".
רונן העלתה גם כמה סוגיות שעל בית המשפט להביא בחשבון: האם יש רצון שיותר חברות זרות ייסחרו בתל אביב, או שמא רק ישראליות או דואליות? אולי החשובה היא הפעילות היצרנית ולא הרישום בבורסה? כיצד מאזנים בין הרצון להקל על חברות זרות לבין ההגנה על המשקיעים הישראלים? רונן העירה, כי ייתכן שהדרך הנכונה איננה להקל על כל החברות, אלא שיש למצב את ישראל דווקא כמדינה מחמירה וכך למשוך חברות איכותיות יותר.
עוד אמרה רונן, כי יש להימנע מביקורת רוחבית על הרגולציה ככלל, שכן יש לה חשיבות רבה. לדעתה, יש להיזהר מחוסר רגולציה לא פחות מאשר מעודף רגולציה, ואת הביקורת יש למקד בנושאים נקודתיים. רונן הביעה את התקווה, שהמחוקק יתן תשובות ברורות לפחות לחלק מהשאלות העולות מהגלובליזציה, כגון מהו הדין החל על חברות דואליות.

תאריך:  29/05/2018   |   עודכן:  29/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
זוהי הרחבה של חוק שאושר בכנסת הקודמת ומבטיח קצבת פנסיה לבני זוג גרושים, גם לאחר פטירת אחד מהם
גלית יצחק-אוגנוב
כך עולה מנתוני משרד הבריאות    מגפת העישון הורגת יותר מ-7 מיליון בני-אדם בכל שנה, מתוכם קרוב ל-900 אלף שאינם מעשנים שמתים מעישון פסיבי
יצחק דנון
המכון טוען שהעירייה גבתה ממנו ביתר אגרות בנייה והיטלי פיתוח    במקביל מתנהלים הליכים בעקבות דרישות על העירייה לתשלומים בהיקף כולל של 120 מיליון שקל
עידן יוסף
הורים חילוניים ודתיים נגד הפורום החילוני: "גוררים את מדינת ישראל לתהליך של הנתקה מהיהדות. דרכי הפעולה של הפורום החילוני מפוקפקות. מדובר על מיעוט קולני וצווחני שכופה את עצמו על הרוב"
יצחק דנון
קיורק, שהייתה זכיינית בריל בארבע חנויות, תובעת ממנה 2.6 מיליון שקל בטענה שחיסלה את עסקיה במסגרת מהלך בו העבירה זכיונות לידי מקורבים ועובדים לשעבר אצל הזכיינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il