X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא המחוזי בחיפה, רון שפירא:

חוק ההטרדה - תקלה חקיקתית

"מעשים הללו לא היו צריכים להיות בהכרח פליליים, אלא יותר במישור האזרחי והטלת סנקציות על מקומות עבודה" "מטרידה אותי האפשרות שבנק שחיפה על הטרדות של מנהל בכיר, מחפה גם על מעשים אחרים"
▪  ▪  ▪
שפירא. רק הנכדים מושלמים

"החוק למניעת הטרדה מינית הוא תקלה חקיקתית. המעשים הללו לא היו צריכים להיות בהכרח פליליים, אלא יותר במישור האזרחי והטלת סנקציות על מקומות עבודה". כך אומר (יום ג', 29.3.18) נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא, בכנס לשכת עורכי הדין.
שפירא יצא נגד החלוקה המקובלת לפיה מעשה הוא או פלילי או תקין, שלדבריו באה בעיקר מן המערכת הפוליטית, ואמר שיש להביא בחשבון שקיימים מעשים בלתי ראויים שאינם פליליים. לקבוצה זו הוא משייך את ההטרדות המיניות שאינן מגיעות לכדי פגיעה גופנית. הוא גם מסתייג מכך שכאשר מבוצע מעשה פלילי מובהק בתחום עבירות המין - יכולה הנפגעת (או הנפגע) להחליט האם להסתפק בהסדר אזרחי: "החברה צריכה לומר את דברה. יש חשיבות לתיוג של העושה והמעשה", אמר שפירא.
שפירא הזהיר, כי הסדרים אזרחיים שכאלה יוצרים למעשה שתי מערכות משפט - האחת למי שיכולים לשלם ולסגור את המקרה והאחרת למי שאינם יכולים לעשות זאת. "צריך למנוע מצב בו תחת מסווה של שיקום, ניצור מערכת להעלמת עבריינים", אמר. הוא גם הביע דאגה מההשלכות הרחבות יותר של הסדרים חיצוניים, כמו למשל זה שנעשה בטענות להטרדות שהועלו כלפי מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, ציון קינן [בשמו לא נקב]. "מטרידה אותי השאלה איך הם מקפידים שלא לעשות תקלות פיננסיות. כאשר מחפים על מעשים כאלו, מדובר על צורת התנהלות לא נורמטיבית ואולי מחפים על מעשים אחרים", הוסיף.
לדברי שפירא, הפרקליטות זהירה מאוד בהגשת כתבי אישום בעבירות מין ומטפלות במתלוננות בעדינות רבה, ואילו "הסניגורים אינם עוסקים בלמוטט אנשים על דון העדים, אלא אולי בלמוטט גרסאות. בכל ההליכים יש גם תקלות: אולי התביעה טעתה, אולי הסניגור טעה, אולי בית המשפט טעה. התהליך לא מושלם. יש לי שלושה נכדים והם מושלמים; חוץ מזה - שום דבר לא מושלם".

תאריך:  29/05/2018   |   עודכן:  29/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק ההטרדה - תקלה חקיקתית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בלשון הגשש החיוור "מה הוא אומר
זמי  |  30/05/18 09:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הקו פוצל באשקלון וישנם שינויים בזמני הרכבות בין אשקלון לבאר שבע    3 חיילים נפצעו מהירי לדרום    כ-120 שיגורים מהרצועה לעבר ישראל    רה"מ כינס התייעצות ביטחונית    המצרים מבקשים מהג'יהאד להפסיק
עידן יוסף
רק 6% מהבנים בציבור הדתי-לאומי טוענים כי אין בצבא מגמה להצר את רגלי הדתיים    סמוטריץ': מכונים חיצוניים מעצבים תפישה פוסטמודרניסטית וקוסמופוליטית בצה"ל
איתמר לוין
אליהו כהן, שהיה סגן מפקד נקודת ירוחם, הודה בקבלת שוחד ב-13,000 שקל מעבריינים ואזרחים תמורת פעולות במסגרת תפקידו    ביהמ"ש: הסתפקות בעבודות שירות תתן משקל יתר לשיקולי הפרט על חשבון האינטרס הציבורי
איתמר לוין
נתוני הלמ"ס מוטים כלפי מעלה משום שאינם מבחינים בין הרשעה מלאה לחלקית ואינם מצביעים על הסדרי טיעון    34,200 איש הועמדו לדין לפני שנתיים - ירידה של 27% מאז 2010    38% מכתבי האישום - בעבירות כלפי הסדר הציבורי
עמירם ברקת
ללא סעיף הדיור מתקדמת ת"א למקום ה-19, מה שמעיד כי שכר הדירה המקובל בה עדיין נמוך ביחס ל-20 הערים היקרות האחרות    ציריך בשווייץ שמרה גם השנה על מקומה בראש הדירוג    ובאילו מקומות מדורגות לונדון וניו-יורק?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il