X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השופטת המחוזית לימור ביבי מעריכה:

הבנקים מחמירים מדי בביטקוין

סבורה שייתכן שיהיה צורך בשינוי אופי הביקורת השיפוטית על הבנקים ראש הרשות לאיסור הלבנת הון: סיכון המטבעות הווירטואליים יגדל עם הגבלת השימוש במזומן בכיר בדיסקונט: אין לנו אסדרה מקיפה
▪  ▪  ▪
ביבי. "יד קלה על ההדק" [צילום: בוצ'צ'ו]

האתגר בתחום המטבעות הווירטואליים יגבר עם כניסתו לתוקף, בינואר הקרוב, של החוק להגבלת השימוש במזומן - שכן גורמים עברייניים יחפשו תחליף. כך צופה (יום ד', 30.5.18) ראש הרשות לאיסור הלבנת הון, שלומית ווגמן, בכנס לשכת עורכי הדין.
ווגמן פירטה את הסיכונים הכרוכים בשימוש במטבעות אלו, כגון מימון טרור ופעילות עבריינית, ולצד זאת - את היתרונות. מטבעות אלו יכולים להוזיל משמעותית את עשיית העסקים, והם יהיו חלק מהמעבר הגובר לבנקאות דיגיטלית. בשל כך, הוסיפה, חשוב לרשות להוביל את האסדרה בתחום זה, כחלק ממגמתה לאפשר פעילות ולא למנוע אותה. "המגזר צמא להחלת רגולציה עליו, כי הדבר יאפשר לנהל את הסיכונים הכרוכים בו - וכך יתר המערכת הבנקאית תוכל לעבוד מולו", אמרה ווגמן.
המשנה למנהל רשות המיסים, מירי סביון, אמרה, כי הרשות סיווגה את הביטקוין כנכס הממומש בעת השימוש בו, ולכן דורשת מס על הרווח הבא לידי ביטוי בהפרש בין שער הקנייה לשער המכירה. אולם נישומים טוענים שמדובר בסחר במטבע - והרשות מנהלת כעת הליכי שומה מולם.
קצין הציות הראשי של בנק דיסקונט, רמי ששון, סיפר, כי הבנק נתקל בפעילות ביטקוין מצד ארגוני פשיעה ובהונאות נרחבות שבוצעו באמצעותו - כאשר הבנק צריך למעשה לקבוע לעצמו את הכללים, בשל העדר אסדרה מסודרת ומקיפה. "אני מנסה לחשוב מאיפה אחטוף את הסטירה הבאה: מהלקוח, מבית המשפט, מהרגולטור", הוסיף. "לא כל השופטים מתמצאים בתחום הזה, והם חושבים שמדובר בלקוח מסכן [שהבנק מסרב לפתוח לו חשבון] - בעוד שמדובר בלקוחות סופר מתוחכמים".
שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, לימור ביבי, הסכימה שהרגולטורים אינם נוקטים עמדה ברורה מול הבנקים. "הם מסבירים לבנקים איך לנהל את הסיכונים שלהם ברמת מדרוג הלקוח ואלו דגלים אדומים עליהם לבדוק. אבל מפה - הם לא אומרים מה צריך לעשות ולא לעשות עם לקוח בסיכון גבוה. הם נוטלים שלל של עיצומים שאפשר להטיל על הלקוח, אבל לא אומרים מה לעשות איתם".
להערכתה, הבנקים חוששים יותר מהאפשרות שיפרו את חובותיהם בתחום הלבנת הון מאשר מחובותיהם כלפי הלקוח, ולכן ייתכן שידם קלה מדי על ההדק באיסור פתיחת חשבונות לעוסקים בביטקוין. התוצאה היא, אמרה ביבי, שלפחות פעם בשבוע נוחתת על שולחנה בקשה לצו מניעה נגד בנק - ונראה שהבנקים מעדיפים שבית המשפט יאמר את דברו, לכאן או לכאן.
הבנקים אינם ששים לנהל עסקים עם צ'יינג'ים, משום שהרווחים עליהם נמוכים יותר - ומדובר במערכות הקוראות תגר על הבנקים, העירה ביבי. לכן, ייתכן שהדבר מצריך שינוי בגישת הביקורת השיפוטית על הבנקים, המסתפקת כיום בבדיקת התקינות והסבירות של החלטותיהם.

תאריך:  30/05/2018   |   עודכן:  30/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבנקים מחמירים מדי בביטקוין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מענין כמה ביטקוין רכשה הטיפשה! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  30/05/18 13:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ההסכם המעודכן כולל הפחתות מכס על כ-2,000 מוצרים וכן תוספות הנכללות בהסכמי סחר חופשי מודרניים - דוגמת סחר אלקטרוני, סביבה, סחר ועבודה ועוד
עידן יוסף
יו"ר ועדת המדע: "גם מול הרשויות המקומיות, מערך הסייבר הלאומי, צריך להיות מחייב ואף מתוקצב ולא רק גורם ממליץ"    המשטרה: ממליצים לא לשלם דמי כופר לפצחנים    עיריית נצרת: לנו המשטרה המליצה לשלם
גלית יצחק-אוגנוב
גן שעשועים לילדים הפתוח לציבור נוסף לרשימת המקומות הציבוריים בהם ייאסר העישון    הצו ייכנס לתוקף בעוד כ-60 יום
יצחק דנון
ארנה סטאר גרופ תובעת מהעירייה 20 מיליון שקל, בטענה לגביית יתר של היטלי פיתוח - כאשר בנוסף לאגרות ששילמה לעירייה, נדרשה לבצע על חשבונה עבודות פיתוח ותשתית במרחב הציבורי
שירות גלובס
שופרסל דיווחה היום על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2018    הרווח התפעולי ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-113 מיליון שקל, בהשוואה ל-110 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד    "מכירות האונליין ממשיכות לצמוח בקצב שנתי של כ-20% והן נותנות מענה לצורך ההולך וגובר בקרב הציבור בישראל לרכישות מוצרי מזון וצריכה באינטרנט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il