X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחתה בקשתה של התנועה לאיכות השלטון: הסודיות הבנקאית גוברת על חוק חופש המידע, חשיפת הדוחות עלולה לגרום לזעזועים במערכת ולהוביל לכך שהבנקים לא ישתפו פעולה עם הפיקוח
▪  ▪  ▪
המידע לא ייחשף [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

דוחות הפיקוח על הבנקים בנושא מתן האשראי לקונצרן אי.די.בי בתקופה בה שלט בו נוחי דנקנר לא ייחשפו. שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, דחה (יום ד', 30.5.18) את ערעורה של התנועה לאיכות השלטון על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים, שהגיע לאותה מסקנה.
התנועה ביקשה לחשוף את הדוחות הסופיים שערך הפיקוח על הבנקים בשנים 2014-2013 לגבי מתן אשראי לחברות בקבוצת אי.די.בי ודנקנר על-ידי ארבעה בנקים, וכן דוחות ביקורת לשנים 2012-2011 בנוגע למדידת סיכון האשראי שניתן לקבוצת אי.די.בי. בנק ישראל סירב בציינו את חובת הסודיות החלה עליו, השופט יגאל מרזל (כיום מנהל בתי המשפט) דחה את עתירת התנועה וכאמור ביהמ"ש העליון דחה את ערעורה.
עמית אומר תחילה כי קשה להניח שחוק חופש המידע ביטל במחי יד את חובת הסודיות הקבועה בחוקים רבים, ומזכיר שביהמ"ש העליון פסק כך בצורה חלקית במקרה אחד בלבד: פרסום שמות הנישומים ששילמו כופר לרשות המיסים. עוד הוא אומר, כי יש הבדל בין חיסיון לסודיות: חיסיון יכול להיות מוחלט או יחסי, בעוד סודיות היא מוחלטת למעט האפשרות להפר אותה בתנאים מסוימים על-פי הוראות החוק.
לגופה של העתירה דוחה עמית את פרשנותה של התנועה לפקודת הבנקאות וקובע, כי חובת הסודיות חלה לא רק על המידע הנמסר לפיקוח על הבנקים, אלא גם על תוצרי עבודתו. הוא אומר, כי המידע שנמסר לפיקוח משמש כבסיס לדוחות ושזור בו, כך שחשיפת הדוחות תביא גם לחשיפת המידע. אין להתעלם מהתראת בנק ישראל ולפיה פרסום של דוח ביקורת עלול לגרום לזעזועים במערכת הבנקאות, וחשיפה כזו גם עלולה לפגוע בנכונות של הבנקים למסור בעתיד מידע לפיקוח. הוראת הסודיות היא גם חלק מהסביבה הבנקאית, הכוללת חיסיון בנק-לקוח שהוא חלק מהזכות לפרטיות.
עמית מוסיף: "חוק חופש המידע מונה שורה ארוכה של גופים המוגדרים כ'רשות ציבורית' שעליהם חלות הוראות החוק. בנקים אינם נכללים בגדרו של החוק. חשיפת דוח הביקורת כפי שנתבקש, לגבי מתן אשראי, שהוא בליבת הפעילות הבנקאית, תחשוף דווקא את הבנקים, ובסבירות גבוהה עלולה לחשוף גם את לקוחותיהם מקבלי האשראי... המסלול של חוק חופש המידע מתמקד ברשות הציבורית ואינו אמור לשמש קיצור דרך כדי לקבל מידע על הבנקים, שאינם מוגדרים כרשות ציבורית. לא אלמן ישראל, ויש דרכים שונות כדי לקבל מידע הנוגע לבנקים וכדי 'לפקח על המפקח', לאו-דווקא בהליכי משפט".
השופטים דוד מינץ ויעל וילנר הסכימו עם עמית. את התנועה ייצגו עוה"ד צרויה מידד-לוזון, נילי אבן-חן ויעל קריב-טייטלבאום; את בנק ישראל ייצג עו"ד נחי בן-אור; את איגוד הבנקים ייצגו עוה"ד ליאת עיני-נצר ואלון רווח; ואת בנק הפועלים - עוה"ד פיני רובין, ירון אלכאוי ואמנון ביס.

תאריך:  30/05/2018   |   עודכן:  30/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוחות בנק ישראל על אי.די.בי לא ייחשפו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
חן מענית, אלה לוי-וינריב
ההסדר אושר ללא צורך בדיון חסוי    "הסדר הפשרה מכיל גם היבט תקדימי והרתעתי הטמון בחיובם באופן אישי של דירקטורים בהיקף לא מבוטל של עשרות מיליוני שקלים"
אלה לוי-וינריב
השלב הדרמטי של ההוכחות היה אמור להתחיל ביום ראשון, עם עדותו של נוחי דנקנר    לעובדה שהשופטת רות רונן קבעה את הדיונים יום אחרי יום והודיעה כי לא יהיו כל דחיות - הייתה השפעה על הדרייב להגיע לפשרה
איתמר לוין
דירקטוריון החברה אישר הסכם פשרה עם מגישי התביעה הנגזרת על רכישת העיתון בתקופת נוחי דנקנר - אך התובעים טוענים שההסדר אינו על דעתם
יצחק דנון
הסכום הנתבע: 158 מיליון שקל    הטענה: המחיר שנקבע למניות אי.די.בי פיתוח בהצעת הרכש לפני חצי שנה היה נמוך מדי
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון הורה למחוזי בתל אביב לדון לגופה בבקשה לתביעה נגזרת ב-2 מיליארד שקל נגד בכירי הקונצרן בתקופת דנקנר ונגד משרד סומך-חייקין    הבקשה נגד אלשטיין ובן-משה לא תידון
רשימות נוספות
פס"ד נוחי דנקנר - ב-4 ביולי  /  איתמר לוין
נמשכה הבקשה לפירוק אי.די.בי  /  איתמר לוין
אי.די.בי: בקשת הפירוק - לחץ פסול  /  איתמר לוין
ברגל שמאל  /  איתמר לוין
ובנוחי יאמר  /  איתמר לוין
הדרמה באי.די.בי: שאלות ותשובות  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il