X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכנסייה האתיופית בתביעה שהגישה:

"המשטרה מתנכלת לנו בשליחותו של הכנ"ר"

הכנסייה טוענת שהכנ"ר מנסה להוציא אותה מהבניין השייך לה ברחוב הלני המלכה בירושלים, ואשר שימש את רשות השידור, כדי שגלי צה"ל תוכל לעבור אליו
▪  ▪  ▪
"חשיבות לאומית ודתית" [צילום: מושקי בריכטו]

הכנסייה האתיופית טוענת (יום א', 3.6.18), כי כונס הנכסים הרשמי רתם לשירותו את המשטרה בניסיון להשתלט על המבנה השייך לה ברחוב הלני המלכה בירושלים, בו פעלה רשות השידור. לדברי הכנסייה, מטרתו של הכנ"ר - בתפקידו כמפרק הרשות - היא לכפות עליה להשכיר את הבניין לגלי צה"ל, האמורה להתחיל לשדר מירושלים בחודשים הקרובים.
מדובר בבניין ברחוב הלני המלכה 23, הקרוי "ארמון הקיסרית האתיופית טאיטו", שלדברי הכנסייה יש לו חשיבות לאומית ודתית רבה למאמיניה. הכנסייה אומרת כי רשות השידור שכרה ממנו את הבניין במשך עשרות שנים ובשנת 1992 נקבע שתשלם 291,000 שקל בשנה. בשנת 1998 החלה הכנסייה להשכיר לרשות מבנה נוסף, שנבנה בסמוך, תמורת 13,000 שקל לחודש; באותו מועד הועלו דמי השכירות של הארמון ל-79,000 שקל בחודש.
בדצמבר 2014 פג תוקפו של חוזה השכירות של המבנה הנוסף, ומכיוון שהרשות הייתה בפירוק ולא יכלה לחתום על חוזה מחודש - הסכימה הכנסייה להארכת השכירות ללא חוזה עד לסיום פעילותה של הרשות. את הארמון, טוענת הכנסייה, נטשה הרשות באמצע 2017. היא הותירה בו ציוד ואשפה, ולפיכך שילם הכנ"ר דמי שימוש עד 31.3.18 - ולמחרת חזר הבניין לידי הכנסייה.
הכנסייה ממשיכה ואומרת כי הכנ"ר וגלי צה"ל ביקשו לשכור ממנה את הארמון והיא סירבה, באומרה שאין בכוונתה להשכירו לגורם כלשהו. לטענתה, הכנ"ר אף איים שיפגע בזכויות הקנייניות שלה אם תעמוד בסירובה. כאמור, בתחילת אפריל השנה פינתה רשות השידור סופית את הבניין, הכנסייה נכנסה אליו וכמרים ונזירים מטעמה שוהים בו.
לטענת הכנסייה, ב-31.5.18 - בעת שעשרות מאנשיה עסקו בניקוי הבניין - הגיעו שוטרים ומסרו שהתקבל דיווח מגורם אנונימי הטוען שהנכס שייך לו ושהייתה פריצה אליו. השוטרים קיבלו את הסברי הכנסייה שמדובר בנכס שלה ועזבו את המקום. אולם נאמר עוד בתביעה, כעבור כמה שעות הגיעו למקום שוטרים בראשותו של מיכאל לוי - שאף הטיח בקיר את ראשו של נזיר בן 84 ועצר נזיר אחר - ודרשו מאנשי הכנסייה להתפנות מהמקום.
הפעם - טוענת הכנסייה - נפלו טענותיה על אוזניים ערלות והמשטרה אף סירבה לומר לה מיהו המתלונן. רק כאשר נחקר הנזיר שנעצר בחשד לפריצה לבניין, פנתה המשטרה לבא-כוחה של הכנסייה, הלה הוכיח שהבניין שלה לה והאיש שוחרר. אלא שלאחר מספר שעות הגיע לבניין קצין משטרה בשם אופיר, הורה לאנשי הכנסייה להתפנות ונטל את מפתחות הבניין, תוך שהוא מודיע שהכניסה אסורה הן על האתיופים והן על הצד השלישי האנונימי.
עוד אומרת הכנסייה כי נאמר לה שתוכל למחרת לקבל בחזרה בתחנת מגרש הרוסים את המפתחות, אך נציגה נשלח משוטר לשוטר ולא קיבל מענה. כאשר שהה עורך הדין בתחנה, הגיע למקום גם עורך דין ממשרד יגאל ארנון - שהוא בא-כוחו של הכנ"ר בנושאי רשות השידור - ואז התברר שהתלונה הוגשה בידי הכנ"ר. לטענת הכנסייה, המשטרה נרתמה לעזרתו של הכנ"ר, שהגיש תלונת סרק רק כדי שיוכל לפנות את הנזירים ולהשכיר את הבניין לגלי צה"ל.
הכנסייה מבקשת מבית משפט השלום בירושלים לקבוע שהיא הבעלים של הבניין ולהורות למשטרה להחזיר לה את מפתחותיו ולהימנע מלהתנכל לה. היא גם מבקשת להורות למח"ש או למבקר המדינה לחקור את האירועים. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד ליאור פרי וטרם הוגשו תגובות המשטרה והכנ"ר.

תאריך:  04/06/2018   |   עודכן:  04/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המשטרה מתנכלת לנו בשליחותו של הכנ"ר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
יצחק דנון
המוזיקאי תובע 350,000 שקל בטענה לפגיעה בזכויותיו בסרט שיצר על שמוליק קראוס, בדמות העלאתו לערוץ היוטיוב של כאן
יונתן כיתאין
תאגיד השידור החליף את רשות השידור החולה, אבל המציאות שמצטיירת מדברי עובדים בו מגלה שגם הוא לא מתפקד בצורה בריאה    טענות על ניהול בעייתי של המנכ"ל אלדד קובלנץ, פיטורים שנעשים מתוך גחמות, אווירת פחד במסדרונות ופיקוח לוקה בחסר של המועצה
עידן יוסף
גאולה אבן, יונית לוי ומגישים אחרים זנחו את ההגינות הבסיסית ובדעתנות-יתר מנסים להכתיב לציבור איך לחשוב. הנפגע העיקרי מכך הוא התקשורת עצמה שמיום ליום מאבדת את אמון הציבור בה
יצחק דנון, עידן יוסף
הארגון מבקש מבית הדין למנוע צעדים חד-צדדיים לאחר שלדבריו מנהלת מחלקת משאבי אנוש אמרה בדרך אגב שיש כוונה לפטר עיתונאים, לפגוע בשכרם ולהקטין את היקפי משרותיהם    עובדי התאגיד הפסיקו את העבודה במודיעין וקיימו אספת הסברה בדסק: "הצעדים יוחרפו בימים הקרובים"
אריאל י' לוין
נפטר לאחר מאבק בסרטן    בעובדתו עסק בעיקר בנושאי זכויות אדם, שלטון החוק וחופש העיתונות
רשימות נוספות
מה קורה בכאן מורשת  /  עידן יוסף
"לא נהיה רשות שידור 2"   /  עידן יוסף
הערוצים היעודיים יוכלו לשדר חדשות  /  אריאל י' לוין
השאלה האמיתית  /  איתמר לוין
המכולה של איתי   /  עידן יוסף
חדשנות כאן ועכשיו: לקראת תחילת שידורי התאגיד  /  יהודה קונפורטס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il