X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים בטכניון פיתחו מערכת ננומטרית מיוחדת להסעת תרופות לטיפול בילדים חולי סרטן המערכת משפרת משמעותית את יעילותן של תרופות אנטי-סרטניות ומפחיתה בכ-90% את מינון התרופה הנדרש
▪  ▪  ▪
יעילות בטיפול בקרב חולי סרטן [צילום אילוסטרציה: ת'יבולט קאמוס/AP]

חוקרים מהטכניון פיתחו מערכת חדשנית להסעת תרופות אנטי-סרטניות המיועדת לילדים חולי סרטן. מערכת זו הובילה לשיפור ביעילותה של התרופה האנטי-סרטנית ולהפחתה של כ-90% במינון התרופה.
את המערכת פיתח פרופ' אלחנדרו סוסניק מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים עם הסטודנטית אלכס בוקג'ין ועמיתיהם מבית החולים הפדיאטרי בברצלונה. המחקר נתמך על-ידי הטכניון ומענקי המועצה האירופית.
הטיפולים הקיימים לחולי סרטן מבוגרים אינם יעילים במיוחד לילדים חולי סרטן, מאחר שתאי הסרטן אצל הילד החולה שונים בהיבטים כגון: מאפיינים גנטיים, דפוסי גדילה ומסלולי התפתחות, והטיפול הכימותרפי הקונבנציונלי עלול לגרום לו נזק רב.
הפיתוח החדש רלוונטית במיוחד להעברת תרופות אנטי-סרטניות לתוך הגידול. עם זאת, למרות המחקר והפיתוח הנרחבים בנושא זה, יישומה של הטכנולוגיה עבור ילדים חולי סרטן כמעט לא נחקר עד היום, בין השאר בשל המגבלה על השתתפות ילדים במחקרים קליניים ובשל ההבדלים בפיזיולוגיה של ילדים בגילאים שונים.
הפיתוח שהוביל סוסניק מבוסס על העברה חכמה של התרופה הכימותרפית דסטיניב (Dasatinib) באמצעות אריזה ננומטרית המכוונת את התרופה לתוך התאים הסרטניים בלבד ומפחיתה מאוד את החשיפה של איברים אחרים לתרופה. דסטיניב היא תרופה מאושרת הנמכרת כיום בעולם. תרופה זו פועלת על טירוזין קינאז - אנזים המהווה מעין מתג להפעלה וכיבוי של תהליכים שונים בתא. אחד התהליכים האלה הוא עיבוי והתחלקות של התא, ולכן מוטציה באנזים זה עלולה להוביל להתחלקות בלתי מבוקרת של תאים, כלומר לגידול סרטני.
דסטיניב, הניתנת כיום בטבליות לבליעה, פועלת, כאמור, על הטירוניז קינאז ומחזירה אותו לפעילות תקינה. עם זאת, בגופו של המטופל משתחררת התרופה באופן לא ממוקד וכך פוגעת גם בתאים בריאים. הטכנולוגיה החדשה נועדה למנוע תופעה זו באמצעות הובלת התרופה אל התאים הסרטניים בלבד וכך להביא את יעילותה למקסימום מבלי שתפגע ברקמות בריאות.
האריזה בנויה ממיצלות פולימריות - מבנים ננומטריים הנוצרים מהצטברות ספונטנית של פולימרים במים ונחשבים דרך מצוינת להעברת תרופות, בין השאר בשל גודלם הזעיר (10 עד 300 ננומטר).
החידוש המכריע במחקר של סוסניק הוא הוספת סוכר לפלטפורמה הננומטרית. התא הסרטני מזהה את הסוכר וכך מושך לתוכו את הפלטפורמה, המשחררת את התרופה בתוך התא.
בניסוי המעבדה שביצעה קבוצת המחקר של סוסניק הודגמה יעילותה של המערכת: הפלטפורמה החדשה הגדילה משמעותית את כמות התרופה המגיעה לגידול וכך צימצמה בכ-90% את מינון התרופה הנדרש לחיסול תאי סרקומה - גידול סרטני בשרירים ובעצמות, המהווה 10% מהגידולים בילדים.
יעילות המערכת הודגמה גם בניסוי בעכברים (in vivo). הפלטפורמה שיפרה משמעותית את החדרת התרופה לחלק התפקודי (פרנכימה) בתאים הסרטניים. יתר על כן, השימוש בפלטפורמה הננומטרית הובילה להארכה דרמטית (42%) של תוחלת החיים של העכברים מ-19 יום (בקבוצת הביקורת) ל-27 יום.
לסיכום, ניסוי המעבדה והניסוי ביצור החי הראו, כי בניגוד לצריכת התרופה בבליעה, כנהוג, צריכתה באמצעות המערכת החדשה, מובילה להצטברות סלקטיבית שלה בתאים הסרטניים בלבד. פירוש הדבר הוא שיעילות התרופה גוברת, ובה בעת רקמות בריאות אינן נפגעות וכך נמנעות תופעות הלוואי השונות המאפיינות טיפולים כימותרפיים רבים.

המחקר פורסם בכתב העת היוקרתי לשחרור מבוקר (Journal of Controlled Release)
תאריך:  05/06/2018   |   עודכן:  05/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פותחה מע' ננומטרית להסעת תרופות לחולי סרטן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ח"כ מוטי יוגב בדיון על השתלטות הרשות הפלשתינית על שטחי C: "המתפ"ש לא עושים כלום בשטח ומי ששולט הוא המתפ"ס - משרד תיאום הפעילות הפלשתינית"    הריסת בתים יזומה אינה מתבצעת בחודש רמדאן
מירב ארד
חקירת המחבל בשירות הביטחון הכללי העלתה כי על-פי הכוונה של גורמי טרור בסוריה הוא תכנן לבצע פיגועי טרור משמעותיים נגד מגוון יעדים, בהם פגיעה באישים בכירים
יצחק דנון
חברת FSM שירותי קרקע טוענת שכשלים בתוכנת ניהול השכרת האופניים גרמו לכך ש-1,000 מבין 2,200 הזוגות נגנבו בתוך חצי שנה
מחלקה ראשונה
השליט העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, הורה להגדיל היקף העשרת האורניום    שר הביטחון באילת: הודעת פיג'ו שהם עוזבים את אירן הביאה בסופו להכרזת חמינאי
יצחק דנון
מבקשת לבטל את חיובה לשלם הפרשים של 4 מיליון שקל תמורת מיסי ייבוא על דמי התמלוגים ששילמה - בנוסף למיסי הייבוא על הבגדים עצמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il