הציבור הגיש אשתקד לרשות שוק ההון והביטוח 4,173 תלונות נגד חברות הביטוח, ו-1,403 שהם כ-34 אחוז, נמצאו מוצדקות - כותבת המפקחת על הביטוח
דורית סלינגר, באחד הפרקים של דוח שפורסם (יום ב', 11.6.18) לגבי השירות שנתנו חברות הביטוח ב-2017.
חברות הביטוח תיקנו את כמעט את כל הטעון תיקון, לאחר שהרשות העבירה אליהן את העתק התלונה. רק ב-64 מקרים, כלומר 1.5% מהתלונות, הייתה חייבת הרשות להתערב ולהורות לחברת הביטוח לתקן מה שצריך.
הענף המוביל בתלונות הוא ביטוח בריאות, 1,145 תלונות. במקום השני ביטוח רכב רכוש, 936 תלונות. במקום שלישי ביטוח חיים, 413 תלונות. מספר קטן יותר של תלונות הוגשו בענפי הביטוח האחרים.
רבות מהתלונות היו על סחבת, על אי-אישור תביעה, על טיפול לא נאות בתביעה או על יחס בלתי הוגן.