X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מסקר שנערך במרכז הרפואי תל אביב, מכון וינגייט ואוניברסיטת אריאל סך-הכל דווחו 428 פציעות שונות בקרב 495 המשתתפות בסקר
▪  ▪  ▪
נפצעים [צילום אילוסטרציה: מאט רורקה, AP]

גם ענף הספורט כדורשת חושף את משתתפיו לפציעות: 270 מתוך 495 שחקניות דיווחו על פציעה אחת או יותר. כך עולה מסקר שערכו המרכז הרפואי תל אביב, מכון וינגייט ואוניברסיטת אריאל.
הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של כ-500 שחקניות מליגות כדורשת בישראל. במסגרת הסקר נשאלו השחקניות לגבי מידת מעורבותן בכדורשת (מספר שנות משחק, מספר אימונים/משחקים בשבוע), תפקידן במגרש והרגלי ספורט קודמים. בנוסף, נשאלו המשתתפות לגבי מספר וסוג הפציעות אותן חוו כתוצאה ממשחק הכדורשת.
מנתוני הסקר עולה, כי 270 מתוך 495 דיווחו על פציעה אחת או יותר. שחקניות רבות דיווחו אף על יותר מפציעה אחת, כך שסך-הכל דווחו 428 פציעות שונות בקרב 495 המשתתפות בסקר.
ד"ר אופיר צ'ציק, מומחה לכירורגיה אורטופדית מהמרכז הרפואי תל אביב, מסביר "ש-75% מהפציעות אירעו כתוצאה מחבלה, בעוד שרבע מהפציעות התרחשו באופן הדרגתי כתוצאה מעומס יתר. כ-40% מכלל הפציעות היו של כפות הידיים כשנקעים של אצבע היוו את סוג הפציעה השכיח ביותר. נקעים אלו התרחשו לרוב במהלך ניסיון לתפוס את הכדור או לחסום זריקה של שחקנית יריבה. גם נקעים בקרסול אירעו באופן שכיח למדי, בעוד שכאבי ברך וכתף דווחו בשכיחות נמוכה יותר. 130 פציעות חייבו טיפול רפואי כמו פיזיותרפיה, קיבוע בגבס או ניתוח, בעוד שכלל הפציעות הובילו להפסד של 1,190 ימי עבודה בסך-הכל בקרב המשתתפות בסקר".
צ'ציק הוסיף, כי "שכיחות פציעות שלד-שריר כתוצאה ממשחק הכדורשת, נראית כגבוהה באופן יחסי ואיננה נופלת למעשה משיעור הפציעות במשחקי כדור אחרים כמו כדורסל או כדורעף. למרות שמרבית הפציעות קלות באופיין, הרי שכרבע מהפציעות הוגדרו כחמורות וכללו, בין השאר, שברים, פריקות או נקעים חמורים".
ד"ר אלון רבין, פיזיותרפיסט ומרצה בכיר באוניברסיטת אריאל, אמר כי "לפחות חלק מהפציעות השכיחות העולות בסקר ניתנות למניעה על-ידי שימוש באמצעים פשוטים כמו חבישה, תרגול מניעתי או שיפור הטכניקה. שמירת כף מוכנה לתפיסה בטוחה יותר של הכדור עשויה למנוע נקעים, שברים או פריקות של אצבעות הידיים. במקביל, תרגול לשיפור שיווי המשקל, ביצוע חימום מסודר לפני תחילת כל אימון או משחק, ושימוש בקרסוליה לתמיכת הקרסול, הינם אמצעים מוכחים להפחתה במספר הנקעים בקרסול".
צ'צ'יק ורבין מסכמים וטוענים עוד, כי "ההשתתפות ההולכת וגוברת בספורט הכדורשת היא תופעה ברוכה הטומנת בחובה רווחים רבים. עם זאת, חשוב לזכור כי ענף ספורט זה אינו נטול סיכון מבחינה רפואית, בעיקר בכל הנוגע לפציעות שלד-שריר. החדשות הטובות הן שתרגול שיווי משקל, תמיכת הקרסול והקניית טכניקה נכונה בתפיסת הכדור, עשויים להפחית באופן משמעותי את הסיכון לפציעות השכיחות".

תאריך:  12/06/2018   |   עודכן:  12/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
75% מהפציעות בכדורשת נגרמות מחבלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השאלה המרכזית: מה פירוש "פירוז מוחלט" של חצי-האי מנשק גרעיני    טראמפ: קים הבטיח להרוס אתר לניסויי טילים; אני מאמין שיעמוד בהתחייבויותיו    קים: הסכמנו לשים את העבר מאחור, העולם יראה שינוי ממשי
איתמר לוין
השופט גלעד הס פסל את עצמו מלדון בתביעת לשכת עורכי הדין נגד העיתונאית שרון שפורר - אך חיות קבעה שהסיבה שנתן להחלטתו היא "עניין של מה בכך" הרחוק מאוד מלהצדיק פסילה
מחלקה ראשונה
עד כה פונו והתפנו מרצון 12 משפחות והורחקו מאות בני אדם שהיו בתוך הבתים המיועדים להריסה ובסמוך אליהם
אלעזר לוין
ישקיעו 2 מיליארד שקל    גברו במכרז של משרד הביטחון על הצעת מנרב-אלקטרה    ההשקעה הכוללת בקריה - 7 מיליארד שקל
איתמר לוין
דיווח לאחים על קיומם של 7-4.6 מיליון שקל בחשבון הכינוס של השותפות ביניהם - בעוד בפועל היו בו רק 1.5 מיליון שקל    מאחר שהנזק לא הוכח, ישלם אמסטר רק פיצוי של 125,000 שקל על עוגמת הנפש שנגרמה לאחד האחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il