X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עם פתיחת המסחר בסינגפור עלו המדדים בעד 0.45% המדדים המובילים בשנזן ובייג'ינג פתחו את יום המסחר בירידות של עד 0.4%, בעוד שמדד HKEX ההונג-קונגי עלה ב-0.3%
▪  ▪  ▪
בורסת ניו יורק [צילום: ריצר'ד דרו, AP]
ההצהרה המשותפת
הנשיא טראמפ והיו"ר קים קיימו פגישת פסגה ראשונה והיסטורית. הם ניהלו החלפת דעות מקיפה, מעמיקה וכנה בנושאים הנוגעים ליצירת יחסים חדשים בין ארה"ב וקוריאה הצפונית וליצירת משטר שלום מאריך ימים בחצי-האי הקוריאני. הנשיא טראמפ התחייב להעניק בטוחות ביטחוניות לקוריאה הצפונית, והיו"ר קים חזר על מחויבותו הבלתי-מעורערת לפירוז מוחלט של חצי-האי הקוריאני מנשק גרעיני.
בהיותם משוכנעים שהיחסים החדשים בין ארה"ב וקוריאה הצפונית יתרמו לשלום ולשגשוג בחצי-האי הקוריאני ובעולם, ומתוך הכרה בכך שאמון הדדי יקדם את פירוזו של חצי-האי הקוריאני מנשק גרעיני, מצהירים הנשיא טראמפ והיו"ר קים:
1) ארה"ב וקוריאה הצפונית מחויבות ליצור יחסים חדשים ביניהן בהתבסס על רצונם של שני העמים בשלום ובשגשוג. 2) ארה"ב וקוריאה הצפונית יפעלו יחדיו להשגת שלום יציב ומאריך ימים בחצי-האי הקוריאני. 3) קוריאה הצפונית שבה ומאשרת את הצהרת פנמונג'ון מ-27.4.18 והיא מחויבת לפירוז מלא של חצי-האי הקוריאני מנשק גרעיני. 4) ארה"ב וקוריאה הצפונית מחויבות לגלות את שרידי גופותיהם של שבויים ונעדרים, כולל השבה מיידית של מי שכבר זוהו.
מתוך ידיעה שהפסגה – הראשונה בהיסטוריה – הייתה אירוע אפי בעל חשיבות רבה כדי להתגבר על עשורים של מתחים ועימותים בין שתי המדינות ולפתיחת עתיד חדש, הנשיא טראמפ והיו"ר קים מחויבים ליישם בצורהמלאה וגלויה את הצעדים שבהצהרה המשותפת. שתי המדינות מחויבות לנהל שיחות המשך, אותן יובילו מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו, ופקיד בכיר מתאים מקוריאה הצפונית, מוקדם ככל האפשר, כדי ליישם את תוצאות הפסגה. הנשיא טראמפ והיו"ר קים מחויבים לשתף פעולה בפיתוח היחסים החדשים בין שתי המדינות ולקידום השלום, השגשוג והביטחון של חצי-האי הקוריאני והעולם.

בלי כוונה מיוחדת, השבוע השני של חודש יוני הפך במהרה לאחד השבועות הפיננסיים החשובים ביותר לשנת 2018. מותיר אחריו שדה חרוך באכזבות, עזב נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את פסגת G7 למפגש היסטורי עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. השוקים העולמיים, שנופלים וקמים בכוחו של ציוץ, דרוכים יותר מתמיד.
החלום הגדול הוא לייצר שלום יציב וחם בחצי האי קוריאה שיאפשר יחסים חברתיים וכלכליים ברי-קיימא. עם זאת, חוסר הוודאות העמוק ששני המנהיגים מייצרים בכל הקשור לפוליטיקה העולמית, כמו גם הרטוריקה הקיצונית שאופיינית להם, נותנים אותותיהם על השוקים שהגיבו לאורך היום במגמות מעורבות ובעיקר בציפייה ומתינות על סף קיפאון.
לקראת יום הפגישה עלו המדדים המובילים ביפן, קוריאה הדרומית והונג-קונג ב-0.5%. ביפן היה יום המסחר החלש ביותר בשבועיים האחרונים ומדד השווקים המתעוררים MSCI עלה ב-0.3%. עם פתיחת המסחר היום ב-9:30 שעון סינגפור, עלו המדדים בעד 0.45%.
באירופה מדד FSTE הבריטי עלה ב-0.7%, מדד CAC הצרפתי בפחות מחצי האחוז ומדד DAX הגרמני ב-0.6%. השוק בארה"ב, שלא התרגש גם כשטראמפ איים ב"אש וזעם" על ניסוי טילים צפון קוריאני או כשקים אמר שהוא יכול למחוק את ארה"ב, המשיך להפגין אדישות עם עליות של פחות מחצי אחוז.
זה לא שהשוקים העולמיים מתעלמים מהכותרות, אלא שהטון הקשוח והמאיים בנושאי מסחר שמאפיין את הפוליטיקה העולמית בתקופה האחרונה, טרם הביא למעשים קיצוניים. המשקיעים ממתינים לראות מה יוליד יום, לא רק בקוריאה, אלא גם בכלכלות המובילות במערב. מחר יתכנס הפדרל ריזרב האמריקני וצפוי להכריז על העלאת הריבית ולהציג תוכניות ארוכות-טווח ברורות למשק האמריקני בזמן שהתמונה הבינלאומית נותרת מעורפלת למדי; ביום חמישי יתכנס הבנק המרכזי האירופי ויודיע על עתיד תוכנית רכישות האג"ח; בבריטניה צפויה הצבעה מהותית בפרלמנט על אסטרטגיית הברקזיט, ובאיטליה הודיעו כי למדינה אין כל כוונה לעזוב את גוש היורו או להעמיס חוב ציבורי נוסף.

תאריך:  12/06/2018   |   עודכן:  12/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
כך עולה מסקר שנערך במרכז הרפואי תל אביב, מכון וינגייט ואוניברסיטת אריאל    סך-הכל דווחו 428 פציעות שונות בקרב 495 המשתתפות בסקר
איתמר לוין
השאלה המרכזית: מה פירוש "פירוז מוחלט" של חצי-האי מנשק גרעיני    טראמפ: קים הבטיח להרוס אתר לניסויי טילים; אני מאמין שיעמוד בהתחייבויותיו    קים: הסכמנו לשים את העבר מאחור, העולם יראה שינוי ממשי
איתמר לוין
השופט גלעד הס פסל את עצמו מלדון בתביעת לשכת עורכי הדין נגד העיתונאית שרון שפורר - אך חיות קבעה שהסיבה שנתן להחלטתו היא "עניין של מה בכך" הרחוק מאוד מלהצדיק פסילה
מחלקה ראשונה
עד כה פונו והתפנו מרצון 12 משפחות והורחקו מאות בני אדם שהיו בתוך הבתים המיועדים להריסה ובסמוך אליהם
אלעזר לוין
ישקיעו 2 מיליארד שקל    גברו במכרז של משרד הביטחון על הצעת מנרב-אלקטרה    ההשקעה הכוללת בקריה - 7 מיליארד שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il