X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ החליט כי יכריע בעתירה שהגישה זהבה גלאון נגד שר הפנים דרעי רק אחרי שיינתן פסק דין בעתירה שהגישה נגד השר מועצת העיר ראשל"צ פתיחת עסקים בשבת הנדל: ביטול חוק הוא נשק לא קונבנציונלי
▪  ▪  ▪
גלאון ודרעי. עימות בבית המשפט [צילום: פלאש 90]

שופטי בג"ץ, בהרכב הנשיאה אסתר חיות הורו (יום א', 10.6.18) כי הדיון בעתירה שהגישה זהבה גלאון, יושב-ראש מרצ לשעבר, לביטול חוק המרכולים יוקפא, ויתחדש בתוך 30 יום מיום מתן פסק הדיון בעתירה אחרת לבג"ץ שהגישה מועצת עיריית ראשון לציון נגד שר הפנים אריה דרעי, בדרישה שיאשר תיקון לחוק העזר העירוני שיאפשר לה לתת היתרים לפתוח חנויות בשבת. דרעי אינו מאשר את התיקון, אך גם לא פסל אותו למרות שחלפה כחצי שנה מאז שהועבר לעיונו.
העותרים טענו בדיון בשבוע שעבר (5.6.18) כי עצם הקניית הזכות לשר לפסול בהתאם לצרכים שאותם הוא מחשיב כחיוניים פוגעת בזכויות היסוד של כל אזרח להתהלך חופשי, ולמעשה תלויה בהרכבה הקואליציוני של הממשלה. עוד טענו כי חוק המרכולים מרוקן מתוכן את פסיקת בג"ץ, שקבע שהאוטונומיה נתונה לרשות המקומית.
חזרה לשנות השמונים
כאשר העירה חיות כי החקיקה החדשה היא חזרה למודל הישן של שנות השמונים, טענה העותרת כי מדובר במטוטלת חקיקתית שתחזיר אותנו 30 שנה לאחור, לתקופה טרם חקיקת חוקי היסוד. עוד אמרה כי בתקופת המנדט הבריטי היה צורך בריכוזיות של שר שישלוט במה שקורה במחוזות, ולכן פיקוח הדוק על חוקי העזר אינו נדרש כיום.
השופט ניל הנדל אמר כי "ביטול חוק הוא נשק לא קונבנציונלי" וחיות העירה כי יש להעדיף פרשנות החקיקה תחת ביטול חקיקה. היא אמרה כי יש אחיזה לעמדת המדינה והכנסת לפיה הצרכים החיוניים עליהם מדבר החוק מתייחסים למה שחיוני לפי חוק שעות עבודה ומנוחה, "וכמובן ר מתוקף תפקידו זה צריך להיות במסלול של קבלת החלטות על-פי בסיס מנהלי. דהיינו יש לשקול את כל הכללים הרלוונטיים לעניין ולא על-פי גחמה או השקפת עולם פרטית".
נציג הכנסת אמר בדיון: "כשאנו מדברים על בתי מסחר, על עסקים, נכון שיש יותר עסקים שחלקם יוצקים תוכן על יום המנוחה וחלקם מתרחקים. שר הפנים יצטרך לשקול גם שיקולים אלה. כשלא מדובר על עסקים שהם בילוי שנועדו לצקת יותר תוכן ליום המנוחה הקולקטיבי ההנחה שעסקים אלה לא רק שלא יוצקים תוכן ליום המנוחה, הם עשויים לנגוס בו".
לדבריו, יכול להיות ששר הפנים יצטרך לשקול לא רק בנוגע לכל עיר, אלא גם בנוגע לסוגי העסק. ובלשונם: "המלאכה באמת מורכבת ויצטרך לעשות את האיזון בין כל רשות, בין רשות לרשות ובין סוגי העסק שמבקשים מלמעלה אנו לא רוצים לפגוע ביום המנוחה הקולקטיבי בו אנו כקולקטיב שובתים ביום הזה, לא רק בהיבט הדתי הלכתי שלו, אלא גם בהיבט הסוציאלי".
המדינה אומרת כי אין דמיון בין סגירת חנות בשבת לתיק על מאסר או על משמורת נכים ואין פה "פגיעה קרדינלית בזכויות אדם שבית המשפט מצווה לעצור פה בעניין ולקיים דיון אנאליטי".
את גלאון מייצגת עו"ד דפנה הולץ-לכנר, את הכנסת עו"ד אביטל סומפולינסקי ואת המדינה עו"ד רן רוזנברג.

תאריך:  12/06/2018   |   עודכן:  12/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העתירה לביטול חוק המרכולים - רק אחרי הכרעה בראשל"צ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל וולק
אורי אלון עוזב את קבוצת הכדורסל 5 שנים אחרי שרכש אותה    מנהל כבר חודשיים מו"מ מתקדם לרכישת החזקות בקבוצת ה-NBA "בוסטון סלטיקס"    בהודעה שמסר לתקשורת טען אלון כי הוא עוזב בשל הצמיחה של חברת קומפאס שבבעלותו
מירב ארד
300 אלף ש"ח הוטלו על הבנק בגין רישום לקוי של פעולות ייעוץ בניגוד לנדרש בתקנות הרישום    על מור קרנות נאמנות הוטל קנס של 108,262 שקלים בגין פרסום מטעה באתר
מירב ארד
הבהיר: חמאס מנצל בצורה צינית את המערך הרפואי בעזה להצתת שדות בדרום    סירב להתייחס לאי מינויו של תא"ל עופר וינטר וכינה את הפסגה בסינגפור "פריצת הדרך המשמעותית ביותר שראינו בשנים האחרונות"
אלעזר לוין
מנמיכים את הציפיות לזכייה במכרז 2 מיליארד שקל של משרד הביטחון לבניית קריית התקשוב בבאר שבע
אלעזר לוין
שר השיכון, יואב גלנט, הציג את ששת מרכיבי התוכנית, כולל גיוס כספים מעמידר ומרשות מקרקעי ישראל ומתן הקלות מס למשקיעים בדיור ציבורי שיושכר לנזקקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il