X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אגד יהפוך בתוך שנה וחצי מקואופרטיב לחברה השנה יפורסמו מכרזים להפעלת 50% מקווי השירות של אגד בי-ם ב-2019 יופרטו קווים מאזור אשקלון ואשדוד לירושלים, לתל אביב ופרברי רחובות ב-2020 יופרטו קווים בפרברי ראשל"צ וחיפה עלות הסובסידיה - כמיליארד שקל בשנה
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בתום משא-ומתן ארוך, משרד התחבורה, משרד האוצר וקואופרטיב אגד אישרו (יום ד', 13.6.18) את עקרונות ההסכם החדש להפעלת קווי התחבורה הציבורית העירוניים והבין-עירוניים של אגד ("הסכם הסובסידיה"). על-פי מקורות בענף, ההסכם כולל סובסידיות בסכום שמוערך בכמיליארד שקל בשנה למשך 10 שנים.
ההסכם כולל את הוצאתם לתחרות של כל קווי השירות של אגד, וזאת בתוך 12 שנים עד לשנת 2030. רוב קווי השירות שייצאו לתחרות נמצאים בשלוש המטרופולינים הגדולות. במסגרת ההסכם, יפורסמו בחודשים הקרובים מכרזים להפעלת כ-50% מקווי התחבורה הציבורית בירושלים. מדובר בכ-80 קווים המסיעים כ-60 מיליון נוסעים בשנה - כחמישית (20%) מכלל נוסעי אגד.
במהלך השנה הבאה (2019) צפויים להתפרסם מכרזים להפעלת קווי תחבורה ציבורית עירוניים ובין-עירוניים. מדובר בין השאר בקווים בין-עירוניים בין אשקלון ואשדוד לירושלים ולתל אביב ולפרברי העיר רחובות.
בשנת 2020 יפורסמו מכרזים נוספים להפעלת עשרות קווי שירות בין השאר בפרברי ראשון לציון וחיפה. בהמשך, לא נמסר מתי, יפורסמו מכרזים להפעלת קווי השירות של אגד גם קווי בחולון, כרמיאל, חיפה, חדרה, בנגב ובגליל.
כחלק מההסכם, אגד התחייב לעבור התייעלות משמעותית, הכוללת שינוי מבני והכנסת משקיע פרטי, כך שבתום תקופת ההסכם, יוכל הקואופרטיב לפעול בתנאי תחרות. כחלק מהיערכות אגד לפעילות בתחרות מלאה, יוקצה תקציב לצורך הפרשה (פיטורים/פרישה מרצון) של מרבית החברים (1,300 מתוך 1,500) ועובדי דור א' (1,800 מתוך 2,400), בתנאים הולמים, שטיבם לא פורט.
בנוסף לפרישת עובדים וכחלק מהערכות לתחרות, אגד יהפוך בתוך שנה וחצי מקואופרטיב לחברה. החברה תידרש לעמוד ברמת שירות המקובלת בקווי השירות שיוצאו לתחרות. עד לשנת 2021 יחודש צי האוטובוסים שלה כך שיעמוד בדרישות המכרזים התחרותיים (גיל מקסימלי של 10 שנים, לעומת כ-15 שנים כיום), הצטיידות ב-150 אוטובוסים חשמליים ועוד).
אגד מפעיל כיום כ-2,950 אוטובוסים. נתח הפעילות של אגד בענף התחבורה הציבורית מסתכם כיום בכ-35%. מספר הנוסעים בקווים העירוניים והבין-עירוניים של הקואופרטיב מגיע לכ-900 אלף ביום.
במשרד התחבורה אומרים שההתייעלות תביא לחיסכון בעלות ההפעלה של אגד, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים מדי שנה. תשלום הסובסידיה לאגד מותנה בביצוע נסיעות בפועל (שלא כמו בהסכם הקודם) ובתמריצי איסוף נוסעים. עוד נמסר כי ההסכם מגלם בחובו חיסכון של כמיליארד שקלים, כתוצאה מהוצאתם של קווי אגד לתחרות. החיסכון יופנה לשיפור רמת השירות, תוספות שירות, הגברת תדירויות ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות.
"ההסכם שנחתם מאפשר מחד-גיסא את המשך פתיחת ענף התחבורה הציבורית לתחרות, דבר שיביא לשיפור השירות לציבור הנוסעים ולהגברת השימוש בתחבורה הציבורית. מאידך-גיסא, הוא מאפשר לאגד להיערך לפעול בתנאי תחרות, תוך דאגה לעובדים הוותיקים, שתרמו רבות להתפתחות ענף התחבורה הציבורית מאז קום המדינה", אמר שר התחבורה ישראל כ"ץ.
בהמשך להסכמות עם אגד בנושא השכר, השר כ"ץ הנחה את הדרגים המקצועיים במשרד לפעול לעידכון שכר הנהגים בכלל הענף, בהתאם לעקרונות אגד, שעלותו מוערכת בכ-200 מיליון שקלים בשנה. מטרתו של המהלך להפוך את מקצוע הנהג למבוקש ובעל אופק תעסוקתי ממושך.
יו"ר מזכירות אגד, אבי פרידמן, אמר כי "אגד שותף מלא עם ממשלת ישראל ומשרד התחבורה במימוש הרעיונות להסדרת מבנה התחבורה הציבורית בעשורים הקרובים במדינת ישראל. ההסכם הנוכחי מסדיר את מבנה התחבורה הציבורית בישראל ויבטיח את מעמדו ויציבותו של אגד גם בעתיד. מדובר בהסכם המשמעותי ביותר עבור אגד מאז הקמתו, והמשא-ומתן שנמשך ברציפות כ-3 שנים מבטא את עומק ומורכבות הנושאים והמאמץ להביא לשיפור השירות ללקוחות ולצד זה מחויבות בלתי מתפשרת להעניק ביטחון תעסוקתי ויציבות כלכלית לטווח הארוך לכ-6,500 העובדים והחברים".

תאריך:  13/06/2018   |   עודכן:  13/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל קווי אגד יופרטו עד 2030; כ-3,100 עובדים יפרשו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הסגירה תתחלק לשניים - בשבוע הבא לא יהיו רכבות במקטע נתב"ג-מודיעין ובשבוע שאחריו במקטע ת"א ההגנה-לוד, כולל תחנת נתב"ג
עידן יוסף
קבינט הדיור אישר פה אחד את תת"ל 33 - תוכנית למסילה רביעית באיילון    יחד עם מערכת האיתות החדשה יתאפשר מעבר של 40 רכבות בשעת שיא
עידן יוסף
נהגי התחבורה הציבורית צפויים לקיים הפגנה רבת משתתפים מול קריית הממשלה בת"א    תובעים שכר הולם, והגנה מפני נוסעים אלימים באמצעות מצלמות אבטחה וחיץ    מחסור חמור בנהגים מונע הגדלת נפח השירות    האוצר: "מקדמים תוכניות רבות לקיצור משך הכשרת נהגים חדשים"    משרד התחבורה: "7.3 מיליארד בתקציב 2018 המהווים 55% הופנו להשקעה ופיתוח התחבורה הציבורית"
עידן יוסף
צפויים לעבור בתחנת מרכזית המפרץ החדשה כ-60 אלף נוסעים מדי יום ובתוך שנה תשרת יותר מ-20 מיליון נוסעים    בנייתם של שני גשרים, לקניון "לב המפרץ" ולרציף קו החוף של הרכבת, צפויה להסתיים בחודשים הקרובים
עידן יוסף
ממחר: בדיקות כשירות לרשיונות נהיגה לתחבורה ציבורית יבוצעו על-ידי החברה הפרטית "מדיטון"    המהלך אמור לשחרר את צוואר הבקבוק שנוצר במרב"ד ולהכשיר נהגים נוספים לתחבורה הציבורית    משרד הבריאות: "10 אלף מבקשי רישיון מתוך כ-40 אלף נענים בשלילה"    משרד התחבורה: "נוציא כליל את תהליך המיון האישיותי לנהגים מקצועיים מהמרב"ד למשרד התחבורה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il