במתחם שדה דב, כולל מגרשים סמוכים, יבנו רק 8,000 דירות, במקום 16,000 על-פי תוכנית רשות מקרקעי ישראל, כלומר קיצוץ של 50 אחוז. נתון זה עומד במרכז התוכנית החדשה למתחם, שתובא השבוע (יום ד', 20.6.18) לדיון ולהצבעה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.
מטרת הקיצוץ היא לאפשר לשדה דב להישאר במקומו. יש לזכור כי לא רק שאי-אפשר לבנות על שטח המסלול, אלא שיש הגבלות גם על הבנייה משני צדיו.
העירייה אומרת כי כדאי להקטין את מספר הדירות, כדי להשאיר את שדה דב במקומו. להשקפת ראש העיר
רון חולדאי ובכירים אחרים בעירייה. שדה דב חיוני לתל אביב ולמאות אלפי תושבים בעיר ובערים שכנות
בנוסף, מציעה תוכנית העירייה להקטין בכ-50 אחוז גם את שטח הנכסים המניבים, בעיקר משרדים ובתי מלון, שיבנו במתחם, מ-600 אלף ל-300 אלף מ"ר. יש להניח שההתנגדות לקיצוץ זה תהיה מתונה
רשות מקרקעי ישראל אמורה לדחות בתקיפות את הצעת העירייה. אולם בידי העירייה קלפים, היכולים לטרפד את תוכנית רמ"י:
האם יפנו את השדה בשנת בחירות - העירייה תיתן זכויות בניה מוגדלות למגרשים הפרטיים, כך שבעליהם יתמכו בתוכנית העירייה.
- לא קשה לגייס דעת קהל, כולל הפגנות, משאלי דעת קהל, כינוסים מודעות ואמצעי מחאה אחרים, נגד חיסול שדה דב. ההתנגדות לפינוי השדה אמיתית. דעת הקהל תהיה חיונית, ביחוד מכיוון ש-2019 תהיה שנת בחירות., גם לכנסת וגם לעירייה ולראשה. אגב, המאבק נגד הפינוי יסייע מן הסתם לחולדאי במערכת הבחירות שלו.
- העיר אילת וראשיה יתגייסו למאבק לטובת שדה דב
- משרד התיירות עשוי אף הוא לתמוך בתוכנית העירייה, ולהביא את דעתו, ואולי תוכנית משלו, לדיון בממשלה.
- העירייה יכולה לנקוט סחבת של שנים באישור תוכניות הבנייה והתרי הבנייה - ולהודיע על כך מראש לרשות מקרקעי ישראל, אולי כדי להתיש אותו.
בנוסף, מכינה העירייה, ככל הידוע, "גזר" לרשות המקרקעין ולשרי הממשלה התומכים בפינוי: תוכנית הפינוי לא תבוטל. היא רק "תידחה", עד שיזם פרטי יבנה שדה תעופה על אי-מלאכותי שיבנה בים.