X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממחקר שנערך באוניברסיטת אריאל עולה, כי הישגיים אקדמיים של סטודנטים על הרצף האוטיסטי היו ללא הבדלים משמעותיים בהשוואה לשאר הסטודנטים גם בתחום תסמיני הדיכאון לא נמצאו הבדלים
▪  ▪  ▪
אוטיסטים מסוגלים ללמוד [צילום: AP/Mary Altaffer]

הישגיים אקדמיים של סטודנטים על הרצף האוטיסטי היו ללא הבדלים משמעותיים בהשוואה לשאר הסטודנטים. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת אריאל.
ד"ר גיל צוקרמן, גילי יהב ופרופ' אסתי בן-יצחק מהמחלקה להפרעות תקשורת באריאל, בחנו הישגים אקדמיים, התנהגות מסתגלת והפרעות נלוות בקרב סטודנטים באוניברסיטה, המאובחנים על רצף האוטיזם, בהשוואה לסטודנטים ללא אבחנה דומה.
המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של 121 סטודנטים, מתוכם 57 מאובחנים על רצף האוטיזם (ACD) ולומדים במסגרת תוכנית השילוב. קבוצת הביקורת כללה סטודנטים הלומדים באותן פקולטות של חברי קבוצת הביקורת.
על-פי הנתונים, נמצא כי השוואת ציונים בין הקבוצות העלתה שלא היו הבדלים משמעותיים בממוצע הציונים שלהם. ציוני הנבדקים עם ASD הראו מתאם חיובי עם רמת תסמיני האובססיביות- קומפולסיביות (OCD). כלומר, ככל שלסטודנט היו תסמיני OCD גבוהים יותר, רמת הציונים הייתה גבוהה יותר. ייתכן שתסמיני OCD גורמים לפרפקציוניזם המוביל להשלמת מטלות ושקידה מרובה יותר. תופעה שלא נראתה בקרב קבוצת הביקורת.
בנוסף, בקרב הנבדקים עם ASD נמצא מתאם חיובי בין ממוצע הציונים להתנהגות מסתגלת בתחומי החברות ומיומנויות אקדמיות. כלומר, ככל שהסטודנטים תפקדו טוב יותר מחברתית והראו מיומנויות אקדמיות טובות, יותר ממוצע הציונים שלהם היה גבוה יותר.
בנוסף, נבדקו רמות של תסמיני חרדה, OCD, דיכאון וההתנהגות המסתגלת בשתי הקבוצות הנבדקות.
מהממצאים עולה, כי 78% מהנבדקים עם ASD הראו תסמיני חרדה חברתית לעומת 29% מהנבדקים ללא ASD. תסמיני OCD בינוניים עד חמורים נמצאו בקרב 85% מהנבדקים עם ASD לעומת 26% מהנבדקים האחרים שתסמיניהם היו ברמת חומרה בינונית.
בהשוואה בין שתי הקבוצות במדדים התנהגותיים שונים, נמצא שלסטודנטים עם ASD התנהגות מסתגלת נמוכה יותר ורמות חרדה חברתית, חרדה כללית ותסמיני OCD חמורים יותר מאשר לסטודנטים ללא ASD.
על-פי הנתונים, לא נמצאו הבדלים ברמת תסמיני הדיכאון בין הקבוצות. הגורמים שנמצאו משפיעים באופן משמעותי על התפקוד של הסטודנטים היו: אבחנה של ASD ורמת החרדה החברתית בקבוצה עם ASD.
מסקנות החוקרים הינה: סטודנטים על רצף האוטיזם מסוגלים ללמוד במוסד להשכלה גבוהה והישגיהם הלימודיים אינם נופלים מאלו של חבריהם ללא ASD. כמו-כן, אחוז גבוה יחסית של סטודנטים עם ASD מראים תסמיני חרדה חברתית, חרדה כללית ו-OCD משמעותיים וגבוהים יותר משל חבריהם ללא ASD. התפקוד הכללי של סטודנטים עם ASD נמוך יותר משל חבריהם ללא ASD ומושפע מרמות החרדה החברתית. תוכניות שילוב צריכות להכיל התייחסות לתסמינים נלווים ב-ASD בפרט של חרדה חברתית הפוגעת בתפקוד של הסטודנטים. כמו-כן, תוכניות השילוב צריכות לבנות מערך התערבות בהקשר של ההתנהגות המסתגלת של הסטודנטים ולתת הדרכה בתחומי תפקוד שונים.

תאריך:  18/06/2018   |   עודכן:  18/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם סטודנטים על הרצף האוטיסטי יכולים להצליח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רוג'ר סטון, מהמקורבים ביותר לטראמפ, קיבל את ההצעה במאי 2016    טוען כעת בדיעבד שהיה זה מבצע עוקץ של ה-FBI - אבל בזמן אמת הגיב רק באומרו שטראמפ אינו מוכן לשלם תמורת דבר
אלעזר לוין
גם שטח הנכסים המניבים יקוצץ לחצי    אין להניח שרשות מקרקעי ישראל תאשר את תוכנית הבנייה המקוצצת, אך בידי העירייה כמה קלפים
יצחק דנון
אדן-גדיש תובעת מקבוצת המלונאות 2.5 מיליון שקל, בטענה שלא שילמה לה עבור עבודות פיקוח וניהול בשלושה פרויקטים שלה
איתמר לוין
המשרד טען שאין למסור את שמותיהם של שוטרים שהועמדו לדין בשל פגיעה בפרטיותם    בית המשפט דחה עמדה זו בשל עקרון פומביות הדיון ומשום שהיא נוגדת את פסיקת ביהמ"ש העליון
איתמר לוין
עמית קורא למבוטחים לשים לב להבדלים בין הכיסויים השונים בביטוח אחריות מקצועית, ולחברות ולסוכנים - להסב את תשומת לב המבוטח לכך שמעבר עלול להותיר אותו בלא כיסוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il