X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנדל על טענות של סניגורים:

"קשה לקבל ואף לשמוע"

עוה"ד נס בן-נתן ומורן בן-שני ספגו ביקורת יוצאת דופן מבית המשפט העליון, בשל טענותיהם נגד עונשו של אדם שתקף מינית במשך שנתיים את נכדתה בת העשר של בת-זוגו דאז
▪  ▪  ▪
הנדל. "טרף קל" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, מותח ביקורת יוצאת דופן על טענות שהעלו עוה"ד נס בן-נתן ומורן בן-שני בערעור על עונשו של אדם שתקף מינית במשך שנתיים את נכדתה בת ה-12-10 של בת זוגו דאז.
האיש, יליד 1950, ביצע את המעשים בילדה ילידת 2004 בשנים 2016-2014 ונדון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע לשש שנות מאסר. בין היתר טענו בן-נתן ובן-שני, כי בית המשפט התעלם מכך שהאיש לא תקף את הילדה ושהעבירה בוצעה ללא תכנון מוקדם. הנדל דחה את הטענות (יום ב', 18.6.18) תוך שהוא משתמש בלשון בלתי שגרתית:
"אודה כי קשה לקבל, ואף לשמוע את הטענה בנסיבות העניין, לפיה נכון להקל בעונשו של המערער, משום שהוא לא תקף את הקטינה. ראשית, בהגדרה, על-פי דין כל נגיעה אסורה היא תקיפה שמהווה אלימות. שנית, לא פעם ולא פעמיים קרוב המשפחה הקטין נבחר בשל היותו 'טרף קל'. עבריין המין מנצל את הקרבה הפיזית ואת האמון שקרוב המשפחה הקטין והבוגרים בסביבה מעניקים לו. כך, בשל מעמדו במשפחה, אין לו צורך להיאבק עם הקטין, שמשלים בלית ברירה בשקט עם מעשי העבירה, תוך קבלת צלקות פסיכולוגיות שעלולות ללוות אותו זמן רב.
"כמובן ימוש באלימות נפרדת מעבירת המין כדי לכפות את הרצון על הקורבן עשוי להביא להחמרה בעונש, אך היעדר רכיב כזה אינו נימוק לקולה. המשפט חייב לשקף את המציאות כפי שהיא. במקרה דנן אין ספק בפליליות המעשה, אין פה טעות במצב הדברים מטעם הבוגר, אלא מדובר בניצול והפיכת הרכה בשנים לחפץ, פשוטו כמשמעותו".
הנדל מוסיף: "הטענה כי העבירה לא הייתה מתוכננת - תחת היותה נימוק לקולה, מהווה נימוק לחומרה בכך שיש בטיעון כזה להתעלם מעובדות המקרה, אף ברובד של פשט. כאמור, המערער ביצע את העבירות במשך שנתיים, לא מדובר במצב בו הוא נתקל בקטינה בשוגג ואינו יודע מה הוא עושה. תחת זאת, הוא שם לב לחזרה שבמעשיו ולא נקט צעדים לטיפול, ולמצער להרחקה ממצבים שאפשרו לו לבצע את העבירה. נהפוך הוא. בית המשפט המחוזי קבע כי המערער יצר מצבים שאפשרו לו קרבה לנפגעת העבירה, וזאת על-מנת לבצע את העבירות".
עוד עומד הנדל על סירובו של האיש ליטול אחריות על מעשיו, על העדר האמפטיה לילדה ועל נסיונו להאשים אותה במעשיו - לצד המצב הנפשי הקשה בו מצויה הילדה. השופטים יוסף אלרון ויעל וילנר הסכימו עם הנדל. את המדינה ייצגה עו"ד ורד חלאוה.

תאריך:  19/06/2018   |   עודכן:  19/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קשה לקבל ואף לשמוע"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חופש הטיעון של עורכי דין
אורי פ   |  19/06/18 10:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לא רק לדתיים, מליאת הכנסת אישרה סופית את החוק שיאפשר לעובד שאינו דתי לסרב לעבוד ביום המנוחה    תיקון בהצעת החוק עשוי להחזיר את סוגיית הכדורגל בשבת לוועדת השרים
עידן יוסף
בשלב הראשון יתפרסמו מכרזים לשמונה קווים בגוש-דן, מחציתם חדשים ומחציתם קיימים    יפעלו בתדירות של 4-3 נסיעות לפחות בשעה, עד חצות או 1 בלילה
איתמר לוין
טוען שלא הדליף לרונאל פישר את מועד המעצר המתוכנן של ששון חי, מנכ"ל חברת משה בוצ'ן ביוב    מסביר את הסתירות בגרסאותיו: "חקירה היא לא דבר נעים, ואחר כך כשאתה יושב ומסדר את המחשבות, אתה זוכר אחרת"
איתמר לוין
חבר הכנסת מסיעת בל"ד הוא הנבחר היחיד שנחשד עד כה בריגול, בטענה שסיפק לחיזבאללה מידע בזמן מלחמת לבנון השנייה
איתמר לוין
השר לשעבר נדון לחמש שנות מאסר על הברחת אקסטזי לישראל, לאחר שנדון למאסר על תנאי בשל ניסיון לתרמית בכרטיס חיוב    בתי המשפט עמדו של חוסר אמינותו ועל תאוות הבצע שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il