X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דחה עתירה נגד חברותם של שישה נציגי קק"ל במועצה בת 13 החברים: אין המדובר בהפליה של הציבור הערבי, לא הוכחה הפליה בפועל והעתירה הוגשה בשיהוי ניכר
▪  ▪  ▪
מעורבות בניהול קרקעותיה

שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, דחה (יום ג', 19.6.18) עתירה נגד חברותם של שישה נציגי הקרן הקיימת במועצת מקרקעי ישראל בת 13 החברים.
את העתירה הגישו ועד ראשי הרשויות הערביות, עדאלה, האגודה לזכויות האזרח, המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי ועמותת במקום. הם טענו, כי מאחר שהקרן הקיימת מחויבת למטרותיו של העם היהודי, הרי שהייצוג הניכר שניתן לה במועצה מהווה פגיעה בעקרון השוויון ובזכויותיהם של ערביי ישראל.
סולברג אומר, כי הרכב המועצה - שנקבע בחוק ראשי - איננו פוגע בעקרון השוויון. נוכחותה של קק"ל במועצה היא הכרחית, שכן זו הוקמה כדי לנהל את קרקעות המדינה וקרקעות קק"ל גם יחד. אין זה סביר שקרקעות קק"ל ינוהלו בלא שתהיה לה מעורבות בכך, והחלופה היא ויתור בלתי רצוי על האופי הציבורי של קרקעותיה.
סולברג מוסיף: "מועצת מקרקעי ישראל מחויבת בהחלטותיה לעקרון השוויון. גם נציגי קק"ל, בכובעם כחברי מועצה, מחויבים לכך. לא הונחה לפנינו תשתית שלפיה מתנערים נציגי קק"ל ממחויבות זו. במצב דברים זה, טענת העותרים להפליה מבוססת על תחושתם הסובייקטיבית, שאינני מקל בה ראש, ועל חששותיהם מפני פוטנציאל ההפליה בפועל. ברם, לא די בכך כדי לבסס טענת הפליה. עד שאנו דנים אם הפליה היא פסולה בגלל מניעיה או בגלל תוצאותיה, עלינו לחזות בקיומה".
עוד אומר סולברג, כי ניתן היה לדחות על הסף את העתירה בשל השיהוי הכבד בו הוגשה, שכן נציגות קק"ל נקבעה לפני 23 שנים, אך השופטים החליטו לדון בטענות לגופן בשל חשיבות הנושא. העותרים חויבו בתשלום הוצאות בסך 15,000 שקל. השופטים דוד מינץ ויוסף אלרון הסכימו עם סולברג. את העותרים ייצגו עוה"ד סוהאד בשארה, רג'ד ג'ראיסי וחסן ג'בארין; את הכנסת ייצגו עוה"ד איל ינון ואביטל סומפולינסקי; את המדינה ייצגו עוה"ד נחי בן-אור, שי כהן ותדמור עציון; ואת קק"ל - עוה"ד אלון גלרט וינקי פפר.

תאריך:  20/06/2018   |   עודכן:  20/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ אישר את הרכב מועצת מקרקעי ישראל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שופט נורמלי...סוף סוף ל"ת
ישראל ישראל  |  20/06/18 10:34
2
הפתעה ! הפתעה ! שלשה שופטים
בני בנקר  |  20/06/18 11:18
 
- תיקון: מאחר והתיק מ 2016,אז
בני בנקר  |  20/06/18 15:10
3
מדועה לא חוקרים את דוח מבקר
ישע .  |  20/06/18 11:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה: כל הצדדים עשו מאמץ כביר והתפשרו כדי לפתור בעיה כאובה של מסורבות מחו"ל    הסעיף המגביל את סמכות בתיה"ד לשיפוט בעניינים שנקבעו בפס"ד או החלטה של בית משפט מוסמך במדינת חוץ או בהסכם תקף על-פי דין של מדינת חוץ שונה, והוספה הגבלה על סמכות בית הדין לעסוק גם בנושאים שמתנהל בעניינם הליך בבית משפט מוסמך במדינת חוץ
עידן יוסף
ועדת הכלכלה דחתה את הדיון בתיקון חוק הרשות כי אין בה שיניים לרשות    בהובלת היו"ר כבל דרשו חברי הוועדה לחייב את הממשלה להקים ועדת שרים למאבק בקטל בדרכים - ובעקבות התנגדות הממשלה הוחלט בשלב זה לאפשר המשך פעילות הרשות במתכונת הנוכחית
עידן יוסף
זחאלקה עזב את הדיון במחאה: "הצעה גזענית ואין לכנסת זכות לדון בה"    היו"ר סלומינסקי פנה למשטרה: יש לכם את הכלים למה אתם לא פועלים?    אילטוב: "או שתהיה משמעת קואליציונית או שלא יהיו הסכמות"    יועמ"ש הוועדה: "בדין הקיים ניתן למצוא מענה לסוגי מטרדי הרעש שאליהם מתייחסות הצעות החוק; קביעת ענישה מחמירה יותר מהדין הרגיל דווקא על בתי תפילה עלולה לעורר קשיים במישור החוקתי"
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התחבורה מתחייבת כי בהתאם לסטטוס-קוו לא ייאסר על מוניות שירות לפעול בשבת, אך משרד התחבורה לא ידרוש מהתאגידים לפעול בשבת ובכך יאפשר גם לתאגידים שומרי שבת שוויון הזדמנויות    "עד אמצע 2019 ייצאו כל המכרזים למוניות שירות"
עידן יוסף
שרים ובראשם איילת שקד סיכלו את כוונת שר האוצר לאשר במחטף וללא דיון ציבורי את הסובסידיה הניתנת למעסיקים ולחיילים משוחררים בהיקף של 20 מיליון שקלים בעבור עבודה מועדפת בתחנות הדלק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il