X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתגובה לביטול ההפרדה המגדרית באירוע "משיח בכיכר" דורש הפורום הציבורי מראש עיריית ת"א לבטל את ההפרדה המגדרית במכבי ובהפועל תל אביב דורש גם הפסקת קיום אירועים לנשים בלבד
▪  ▪  ▪
חולדאי. הדרת גברים? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
היועמ"ש: לעירייה יש סמכות
במכתב מלשכת היועהמ"ש לממשלה במענה לתלונת ארגון בצלמו נגד העירייה, נכתב כי "לעירייה שיקול דעת לקביעת תנאים בנוגע לאישור השימוש במרחב הציבורי, ואף יש בסמכותה לקבוע כי לא תתקיים כל הפרדה מגדרית באירוע המתקיים לפי הרשאתה, והכול בשים לב למאפייניו הקונקרטיים של האירוע לרבות מקומו המיועד.
"בהתאם לשיקול הדעת הנתון לה פעלה עיריית תל אביב-יפו, כאשר החליטה כי היא מתנה את השימוש בכיכר רבין לטובת האירוע הציבורי המבוקש בכך שלא תתקיים במסגרתו כל הפרדה מגדרית, לאחר שניתנה למארגני האירוע אפשרות לשטוח בפניה את טענותיהם בעניין. לאור כל הנסיבות שפורטו, לא נמצא מקום להתערבותו של היועץ המשפטי לממשלה בהחלטת עיריית תל אביב.
מנכ"ל "בצלמו" שי גליק מסר בתגובה, "היועמ"ש לממשלה קבע שבסמכותו של כל ראש עיר לקבוע מדיניות בנושא של מניעת אירועים וחופש ביטוי. בכוונתנו לעמוד על כך שזה ייאכף גם באירועים הפוגעים במדינת ישראל וחיילי צה"ל".

אנשי "הפורום הציבורי לישראל יהודית ודמוקרטית" פנו (יום ד', 20.6.18) לראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי בדרישה לפעול נגד ההפרדה המגדרית בקבוצות הספורט של העיר, מכבי והפועל תל אביב. הפנייה לחולדאי באה כהטרלה לאחר התערבותו באירוע "משיח בכיכר" שיתקיים בכיכר רבין בעיר, לגביו הודיע חולדאי שימנע את ההפרדה המגדרית בין נשים לגברים שתוכננה להתבצע.
במכתב ששלחו לחולדאי, הם כתבו: "לאור החלטתך העקרונית המגדירה כל הפרדה בין נשים וגברים כפגיעה בזכויות אדם וכדיכוי ומורה כי לא תהיה הפרדה שכזו במרחב הציבורי בעיר תל אביב, אנו מבקשים לבחון את תופעת האפליה המגדרית המתקיימת במסגרת קבוצות הספורט העירוניות. מזה שנים שוררת בענף זה הפרדה מגדרית מוחלטת המנציחה את האפליה המגדרית ופוגעת בזכויות הנשים בעיר. אנו סבורים כי לאור החלטתך הנאורה לא ראוי ולא ניתן לאשר קיום אירועי ספורט מדירי נשים בעיר בתל אביב".
בנוסף, ביקשו בפורום הציבורי לדאוג שמעתה גם לא יתקיימו אירועים לנשים בלבד, שמדירים למעשה גברים במרחב הציבורי על-ידי העירייה עצמה: "אנו דורשים שלא יתאפשר מכאן ולהבא קיום אירועים המיועדים לנשים בלבד במרחב הציבורי של תל אביב. לידיעתך, אירועים כאלו מתקיימים לרוב ורק לפני שלושה חודשים התקיים 'מרוץ הנשים של תל אביב' כשהוא סגור לחלוטין לגברים. למותר לציין שעיריית תל אביב החותרת לשוויון לא טרחה להתנגד לקיום אירוע זה".
לבסוף, חתמו בפורום הציבורי בעקיצה כלפי חולדאי וכתבו כי: "תיטיב לעשות עיריית תל אביב, עיר הקדמה והליברליזם, אם תאכוף בצורה שוויונית את האפליה המגדרית בתחום שיפוטה. לנו משום מה נדמה שישנה אכיפה בררנית בנושא זה והיא מכוונת כלפי אירועים בעלי אופי יהודי בלבד".
איתי גרנק, יו"ר הפורום הציבורי: "חולדאי פוגע ביהדות ובמרקם העדין בין מגזרים שונים בישראל בכלל ובתל אביב בפרט. בעקבות פרץ הנאורות שהפגין מול האירוע של תנועת חב"ד אנו מבקשים שלא יעשה איפה ואיפה, ויפעל להפסקת ההפרדה המגדרית בכל תחומי החיים בתל אביב. כך נדע האם באמת מדובר ברצון להביא לשוויון בין גברים לנשים או רק רצון לחבל באירועים בעל גוון יהודי".

תאריך:  20/06/2018   |   עודכן:  20/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רון חולדאי / Ron Huldai
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרישה מחולדאי: "בטל הפרדה מגדרית בקבוצות העירוניות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
עומר כרמון
ועדת הכנסת לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי דנה בטענות להדרת נשים בגלל שירות חיילים חרדים    הרב אהד טהרלב: "בשקט בשקט, יש גם בנות חרדיות שמתחילות להתגייס, והצבא צריך לחשוב מה יעשה אם הן פתאום ידרשו לא לראות גברים"
איתמר לוין
מבהיר: לא יהיה מצב בו נשים לא יוכלו לעבור ברחוב    ביהמ"ש העליון דורש מן המשטרה נוכחות רצופה ופעילות יזומה כדי למנוע הצבה מחדש של השלטים
עידן יוסף
ציטוט של הרבי מלובביץ' במסגרת מסע פרסום של חסידי חב"ד על אוטובוסי דן קורא לנשים לעשות את רצון בעליהן ולא לנסוע ללא הסכמתם    ח"כיות ממרצ: "מסר מבזה ומסית"
איתמר לוין
מכחיש את הפרסום לפיו הורה לרכך את הטיפול בנושא בלחצם של ראשי מפלגות חרדיות, אך מציין שהטיפול יהיה "מידתי וזהיר ותוך שמירת האיזונים העדינים הנדרשים"
איתמר לוין
משה אבוטבול אינו מקיים פסק דין שהורה להסיר שילוט פוגעני כלפי נשים    אבוטבול והעירייה ישלמו 5,000 שקל ליום מ-10.9.17 אם השילוט לא יוסר לצמיתות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il