X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע: חברה אינה יכולה לנכות כהוצאה תשלומים להגנתו של בעליה במשפט פלילי על פעולות שביצע לפני הקמתה מסרב להכיר בהוצאות הנחוצות להגנה על עובד מפני פגיעה עקיפה בחברה
▪  ▪  ▪
סוחר עתיקות זוכה [צילום: מיקי פלג, רשות העתיקות]

חברה אינה יכולה לנכות כהוצאה תשלומים להגנתו של בעליה על פעולות שביצע לפני הקמתה - קובע (יום ד', 20.6.18) בית המשפט העליון.
הארכיאולוג וסוחר העתיקות ד"ר רוברט דויטש הועמד לדין בשנת 2004 בטענה שסחר בעתיקות שלא כדין בשנים 2002-1993. בשנת 2003 הוא הקים את חברת מרכז ארכיאולוגי והעביר אליה את כל פעילותו. בשנת 2012 זוכה דויטש. החברה ביקשה להכיר בדוחותיה לשנים 2007-2005 בהוצאות הגנתו של דויטש, רשות המיסים סירבה ובית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את ערעורה.
השופט עופר גרוסקופף דחה את ערעורה של החברה על פסק הדין. הוא מזכיר, כי הפסיקה מכירה בשני מצבים בהם התדיינות משפטית של נישום עשויה להיות שלובה בהפקת הכנסתו - ואז תהיה מוכרת כהוצאה: הפעילות נשוא ההתדיינות התרחשה במהלך פעילותו העסקית של הנישום; או שתכלית ההתדיינות היא שימור/השבחה של נכס השייך לנישום, גם אם התרחשה שלא במסגרת הפעילות העסקית.
לדברי גרוסקופף, אין ספק שהמקרה של דויטש אינו שייך לקבוצה הראשונה - שכן האירועים עליהם הועמד לדין התרחשו לפני הקמתה של החברה. הוא ממשיך וקובע, שאינם שייכים גם לקבוצה השנייה, שכן כל טענתו הייתה שפגיעה בו (אם היה מורשע) הייתה פוגעת גם בחברה. "הרישיון והמוניטין הם אישיים, שייכים הם למערער, ואינם בגדר 'נכס' בבעלות החברה. על כן, תכלית ההתדיינות הייתה להגן על נכסים של המערער, ולא על נכסי החברה", הוא אומר.
גרוסקופף מוסיף, כי למעשה דויטש ביקש להרחיב את קשת המקרים בהם הוצאה נחשבת שלובה בייצור הכנסה, ולכלול בה גם הוצאות הנחוצות לצורך מניעת פגיעה ישירה בעובד, באופן העלול לפגוע בעקיפין בחברה. אין לקבל הרחבה כזו, העומדת בניגוד לחוק ובניגוד להיגיון שבבסיסו. "כמעט תמיד יכולה להיות השפעה כלשהי על החברה ופעילותה העסקית כתוצאה מעניין שקשור לאחד מעובדיה. לפיכך, ההרחבה אותה מבקשים המערערים היא בגדר פריצת גדרות, שאין מקום לאפשר".
דויטש והחברה חויבו בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. השופטים נעם סולברג ודוד מינץ הסכימו עם גרוסקופף. את דויטש והחברה ייצג עו"ד דורון צברי, ואת המדינה - עו"ד הילה בז'ה-דולינסקי.

תאריך:  20/06/2018   |   עודכן:  20/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון מגביל ניכוי למס של הוצאות משפט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שכר הנהגים בשתי החברות יעלה ל-43 שקל לשעה, אבל רק אם הממשלה תסכים לממן את תוספת השכר    תחבורה בדרך שלנו: "הציבור לא צריך לממן בכספי המיסים שלו הסכמים פנים ארגוניים של חברות פרטיות במשק"
עידן יוסף
יחימוביץ': "לפני כמה חודשים נפלתי לירקון. יצאתי מהמים שחורה, עם ארומה קשה של רעלים שלקח שבוע להיפטר ממנה"    המנהלה לשיקום נחלי ישראל: "עם רמת התקצוב הנוכחית, עדיין נצטרך לחכות 100 שנה לשיקום מלא של הנחלים"    מנהל האגף למים ונחלים במשרד להגנת הסביבה: "שיקום הנחלים איננו בעדיפות ראשונה שלנו"
איתמר לוין
סוחר הנשק נעצר לפני שלושה חודשים בחשד לתשלום שוחד לבכירים בניגריה במסגרת עסקת למכירת ספינות ישראליות    סניגורו מכחיש את החשדות
עידן יוסף
המשרד מאפשר לארגון "תג מאיר" הנתמך ע"י הקרן החדשה להעביר השתלמויות למורים על מניעת גזענות בעולם הדתי    בעקבות פנייתנו הודיע המשרד שיתערב בתכנים אך לא יבטל את ההשתלמות
אלעזר לוין
פוליסת ביטוח נזקי טבע של קנט תורחב    העברת הכספים תוזיל את הפרמיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il