X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כדורגלן העבר אלי אלון (בן-אמו) נטל כספים מלקוחותיו לביצוע עסקות נדל"ן, אך למעשה השתמש בהם לפרעון חובות קודמים ביהמ"ש: אדם מניפולטיבי ועז מצח שאיים אפילו על עורכת דינו
▪  ▪  ▪
הונאת פונזי [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

מתווך הנדל"ן וכדורגלן העבר אלי אלון (בן-אמו) הורשע בתרמית בסך 1.3 מיליון שקל כלפי לקוחותיו. שופט בית משפט השלום בעכו, משה אלטר, הרשיע (3.6.18) את אלון ברוב העבירות שיוחסו לו, אם כי בעיקר בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ולא בגניבה בידי מורשה כפי שביקשה המדינה.
אלטר אומר, כי בשנים בהן ביצע את העבירות (2011-2008) היה אלון שקוע בחובות של 13 מיליון שקל, שחלקם נוצרו בשל התמכרותו להימורים. כדי לפרוע חובות אלו, הוא ביצע למעשה הונאת פונזי, בה השתמש בכספים שהופקדו אצלו - בין היתר לביצוע עסקות נדל"ן - כדי לפרוע חובות קודמים, וחוזר חלילה. בין היתר, הוא הונה את אשתו בסכום של 300,000 שקל.
אלטר עומד באריכות על התנהלותו החמורה של אלון במהלך המשפט. עדותו נמשכה ישיבות רבות בעיקר משום שהתעקש שלא לענות לעניין, למרות הערות חוזרות ונשנות מצידו של אלטר. "מדובר בנאשם מניפולטיבי, עז מצח, שמורא בית המשפט אינו עליו. הנאשם הרבה להפריע ואף הוצא מספר פעמים מהאולם. הוא הרבה להשתלח במשטרה ובפרקליטות, אותם האשים כי תפרו לו תיק", ואף הילך אימים על סניגוריתו דאז "אותה איים לפטר אם לא תיענה לשגיונותיו".
לדברי אלטר, "הנאשם השאיר רושם בלתי אמין, הרבה לשקר, הן בחקירותיו במשטרה, הן בבית המשפט והן ללקוחותיו ולאנשים עימם היה בקשר עסקי כזה או אחר". הוא מדגים על פני מספר עמודים את שקריו של אלון, ומציין שהצליח להפיל בפח את קורבנותיו דווקא משום ששידר כלפיהם אמינות. לצד זאת מדגיש אלטר, כי התנהגות זו אינה באה במקום חובתה של המדינה להוכיח את אשמתו של אלון.
המדינה ייחסה לאלון 14 סעיפי תרמית, גניבה ועבירות מס בסך 1.9 מיליון שקל. אלטר הרשיע אותה בשבעה מתוכם, בהם ההיקף הכולל של המעשים היה כאמור 1.3 מיליון שקל. בסך-הכל הורשע אלון בארבע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בארבע עבירות מס, בעבירה אחת של זיוף ובעבירה אחת של גניבה.

תאריך:  21/06/2018   |   עודכן:  02/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה אלטר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
נשיא רד-בינת ורעייתו טוענים שהרשות אינה מקיימת מזה שנתיים פסק דין שחייב אותה למסור להם חוזי חכירה ל-250 דונם ליד צומת ירקונים
איתמר לוין
קובע: חברה אינה יכולה לנכות כהוצאה תשלומים להגנתו של בעליה במשפט פלילי על פעולות שביצע לפני הקמתה    מסרב להכיר בהוצאות הנחוצות להגנה על עובד מפני פגיעה עקיפה בחברה
עידן יוסף
שכר הנהגים בשתי החברות יעלה ל-43 שקל לשעה, אבל רק אם הממשלה תסכים לממן את תוספת השכר    תחבורה בדרך שלנו: "הציבור לא צריך לממן בכספי המיסים שלו הסכמים פנים ארגוניים של חברות פרטיות במשק"
עידן יוסף
יחימוביץ': "לפני כמה חודשים נפלתי לירקון. יצאתי מהמים שחורה, עם ארומה קשה של רעלים שלקח שבוע להיפטר ממנה"    המנהלה לשיקום נחלי ישראל: "עם רמת התקצוב הנוכחית, עדיין נצטרך לחכות 100 שנה לשיקום מלא של הנחלים"    מנהל האגף למים ונחלים במשרד להגנת הסביבה: "שיקום הנחלים איננו בעדיפות ראשונה שלנו"
איתמר לוין
סוחר הנשק נעצר לפני שלושה חודשים בחשד לתשלום שוחד לבכירים בניגריה במסגרת עסקת למכירת ספינות ישראליות    סניגורו מכחיש את החשדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il