X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
400 שעות של"צ למהנדס אורן ורשבסקי ועבודות שירות ליועץ הבטיחות יצחק צוקר בעקבות האסון בו נהרגה סגן הילה בצלאלי
▪  ▪  ▪
המבנה קרס [צילום: מן הטלוויזיה]

אורן ורשבסקי נדון (יום ג', 26.6.18) ל-400 שעות שירות לתועלת הציבור ויצחק צוקר נדון לארבעה חודשי עבודות שירות בשל אחריותם לאסון קריסת מבנה התאורה בהר הרצל באפריל 2012. באסון נהרגה סגן הילה בצלאלי ונפצעו החיילים הגר זוהר ושי כריכלי.
האסון אירע בעת החזרות לטכס המשואות של ליל יום העצמאות תשע"ב. המבנה שקרס היה אמור לשאת את ציוד התאורה, ההגברה וההקרנה של הטכס. ורשבסקי, מהנדס מבנים, פיקח על הקמת המבנה, ואילו צוקר היה יועץ הבטיחות של הטכס. שניהם הורשעו בגרימת מוות ברשלנות ובשני סעיפים של גרימת חבלה ברשלנות.
שופט בית משפט השלום בירושלים, אוהד גורדון, קבע בפסק דין ארוך במיוחד, כי ורשבסקי התרשל בכך שלא תכנן כיאות את המבנה ואפשר להקים אותו בצורה לקויה. צוקר הורשע בכך שלא וידא את בטיחותו של המבנה ואפשר להמשיך בחזרה למרות שקיבל התראות על כך שרוח חזקה במיוחד טלטלה קשות את המבנה.
שופט בית משפט השלום בירושלים, אוהד גורדון, אומר בגזר הדין, כי רשלנותו של ורשבסקי הייתה כבדה והיא הייתה בעלת תרומה מכרעת להתרחשותו של האסון, בעוד זו של צוקר הייתה קלה יותר. הוא אומר, כי הצורך להרתיע מפני רשלנות - במיוחד מצידם של בעלי מקצוע באירועים המוניים - מושך לעבר החמרה בעונש. אולם לצד זאת יש להביא בחשבון את השיקולים האישיים של ורשבסקי וצוקר.
גורדון אסר לפרסם פסקאות מרכזיות בגזר הדין, העוסקות במצבו האישי של ורשבסקי, אשר בעקבות האסון סבל מ"התדרדרות קשה" כלשונו המציב "תסמינים של התפרקות". גורדון אומר: "האסון מושא הליך זה, לגרימתו גרם הנאשם 5 [ורשבסקי] בהתנהלותו הרשלנית ואשר פגע ברבים פגיעות קשות, ריסק במקביל את חייו שלו. בזה אחר זה קרסו פרנסתו, נישואיו וקשריו עם משפחתו הקרובה, מקום מגוריו, ובצורה דרמטית גם בריאותו הנפשית ותפקודו היום-יומי. מצבו המורכב והעדין מציג אדם המצוי בנקודה שברירית במיוחד. השמתו כיום במאסר מאחורי סורג ובריח תפגע בו פגיעה מופרזת ובלתי מידתית ועלולה לדרדר את מצבו לכיוונים בלתי רצויים". גורדון קובע, כי שיקולים אלו גוברים על שיקולי הגמול וההרתעה.
על צוקר אומר גורדון, כי לאורך חייו צבר נקודות זכות רבות, הפך למוביל בתחומו ופעל שנים רבות ללא תקלות. לדבריו, צוקר הפגין לאורך השנים "ראש גדול" - מגמה אותה מבקש לעודד האיסור על רשלנות - ובכך יש כדי להפחית את חומרת רשלנותו באסון הר הרצל. בנוסף לכך, פרנסתו נפגעה בצורה קשה, הוא חדל לעסוק באירועים המוניים והכתם שדבק בו ילווה אותו גם בעתיד. עוד עומד גורדון על התדרדרות קשה בבריאותם של צוקר ורעייתו, כולל תסמינים פוסט-טראומטיים.
גורדון נמנע מלהטיל על השניים קנסות, באומרו שהעבירות שביצעו לא נבעו מתאוות בצע ובציינו את מצבם הכלכלי הקשה מאז האסון. ורשבסקי חויב בתשלום פיצויים בסך 15,000 שקל, ואילו צוקר חויב לשלם 4,500 שקל.
אימה של בצלאלי, סיגלית בצלאלי, צעקה אחרי הקראת גזר הדין: "אני לא מאמינה!". לאחר הדיון אמרה: "הילה שלי הלכה סתם. היה בצע כסף, העיקר ש'נעשה את הטקס הכי משמעותי', אבל עולם כמנהגו נוהג ורק הילה שלי משלמת. איך הם לא כשירים למאסר? אסור להעסיק אותם. אני רוצה להתבייש במדינה שאני חיה בה. ניסיתי, הילה, כשלתי. הילה שלנו, לא עשית שום דבר רע בעולם".

תאריך:  26/06/2018   |   עודכן:  26/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עונשים קלים על אסון הר הרצל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש שופטים בירושלים ? ל"ת
ארי כספי  |  27/06/18 08:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
איתמר לוין
עורכי התחקיר טוענים, כי זכריה אחמד שאה הוביל את טיסה 370 להתרסקות, אחרי שהוריד בכוונה את לחץ האוויר וגרם לכל יתר 238 הנוסעים לאבד את הכרתם
עידן יוסף
יו"ר ועדת המדע: "אילו המערכות הטכנולוגיות היו פעילות בשטח, אסון נחל צפית היה נמנע; קורא למנכ"ל משרד רה"מ להקצות גורם אחראי שיתרגם את המידע הקיים להתרעה בשטח"
יצחק דנון
סגן-גונדר אמנון יהבי טוען שזאב אבן-חן וחיים קליין מונעים את קידומו, כאשר הם מייחסים לו ללא הצדקה אחריות לאסון הכרמל בו נספתה טופז אבן-חן
איתן קלינסקי
כאב. ההתייחדות בדקת דומיה רק עם עשרת הנספים על-ידי איתני הטבע היא משגה. הספסרות של ראש הממשלה בפוסט שקרי על אותה דקת הדומייה היא כבר אינה משגה, אלא הסתה בלתי נסלחת
איתמר לוין
שפירא הורה למשרדו להיערך לבדיקה מערכתית מול משרד הביטחון, משרד החינוך והמשרד לביטחון פנים    משרד המבקר: אין התנגשות בין הביקורת לבין החקירה הפלילית
רשימות נוספות
אמרו לנו שהשיטפון יהיה ב-15:00  /  עומר כרמון
עשרה צעירים נספו בשיטפון בנחל צפית  /  מירב ארד, עידן יוסף
תביעת שיבוב על הצפת נחל חדרה  /  יצחק דנון
אחרי הסופה: תור התביעות  /  עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
פליטי האקלים  /  אריאל י' לוין
לא בהכרח "כוח עליון"  /  עו"ד ורד כהן , עו"ד רענן בר-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il