X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה מבקשת לאשר במהירות רבה שורת תיקונים לחוק התכנון והבנייה בין היתר - להגדיל זכויות הבנייה בתמ"א 38 והארכת תקופת התכנון בחריש הממשלה נדרשת לאשר להליך חריג ומהיר 8 משרדי ממשלה מסתייגים
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

שר האוצר משה כחלון מבקש מהממשלה לאשר בישיבתה הקרובה (יום א', 24.6.18) חקיקת בזק של חוק, הכולל תיקונים רבים בחוק התכנון והבנייה. בין היתר, הוא מבקש לאפשר לדון בקריאה השנייה - כלומר בהסתייגויות של חברי כנסת - באותו היום שבו תונח הצעת החוק על שולחן הכנסת לקריאה ראשונה. זהו היפוך סדר הדיונים הרגיל, שבו דנים תחילה בוועדה בפרטי החוק, ואחר כך בהסתייגויות.
המטרה היא, לדברי כחלון, לאשר את הצעת החוק עד לפגרת הכנסת המתחילה בעוד ארבעה שבועות, משום שמדובר בנושאים חיוניים ודחופים. היועץ המשפטי של האוצר אישר נוהל זה. על הממשלה כולה לאשר זאת. אחר כך תעבור הצעת החוק במהירות לישיבת ועדת השרים לענייני חקיקה, ואחר כך, שוב במהירות רבה ותוך הפעלת הליכים מיוחדים, לדיון בכנסת.
לא ברור אם הממשלה והכנסת יאשרו את חקיקת הבזק. שמונה משרדי ממשלה הגישו הסתייגויות לחלק מהסעיפים, ומשרד הבריאות מתנגד חד-משמעית לכמה סעיפים.
אחד התיקונים הבולטים מתיר לבנות עד 350% על בניינים לשיפוץ לפי תמ"א 38/1. זוהי הגדלה ניכרת לעומת האחוזים המותרים כיום. המטרה היא להגדיל את הצע הדירות. יש להניח שרשויות מקומיות לא יאפשרו בנייה כה מסיבית על בניינים ישנים, גם אם החוק יתיר זאת.
תיקון אחר מאריך בחמש שנים את הפעלת מרחב התכנון המיוחד של העיר חריש, העומד לפוג בחודש נובמבר. לא ברור מהי הדחיפות לדון בתחילת יולי בתיקון זה, כאשר אפשר להעבירו בצורה מסודרת במושב החורף.
תיקונים אחרים נוגעים לזכויות בנייה ולחישובי מס. עוד מבקשת הצעת החוק לשנות כללים בחישוב ובהטלת הטל השבחה ובאישור זכויות בנייה במבנים שונים.
חוק זו, בוועדה המתאימה בכנסת, היה נמשך ימים על ימים, תוך שמיעת עדויות מומחים ואחרים. האוצר מבקש לאשר הכל כמעט בבת אחת, בטענה שמדובר בתיקונים דחופים. היועץ המשפטי אישר זאת.

תאריך:  22/06/2018   |   עודכן:  22/06/2018
+כתב האישום נגד שרה לא יחזיק מים
19:08 22/06/18  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

"בפעם הראשונה בהיסטוריה מגישים כתב אישום נגד רעיית מנהיג על אוכל וחמגשיות"  ▪  "המדינה נושאת בהוצאות הכלכלה של ראש הממשלה ובני משפחתו בבית ראש הממשלה, בדיוק כמו בבית הנשיא"

"כולם אכלו". שרה ובנימין נתניהו [צילום: קובי גדעון/לע"ם]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכויות הבנייה בתמ"א 38 יוגדלו עד 350%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עידן יוסף
שרים ובראשם איילת שקד סיכלו את כוונת שר האוצר לאשר במחטף וללא דיון ציבורי את הסובסידיה הניתנת למעסיקים ולחיילים משוחררים בהיקף של 20 מיליון שקלים בעבור עבודה מועדפת בתחנות הדלק
עומר כרמון
טענות חמורות נגד יו"ר מפלגת העבודה בעת ששימש כשר להגנת הסביבה    שטייניץ: "אבי גבאי היה השר היחידי שביקש להיפגש עמי בנושא מתווה הגז"    "הציע לא לפרק את המונופול ולא גילה שיש לו או שהיה לו קשר הדוק עם יצחק תשובה וכמעט עבד בחברת דלק"
עומר כרמון
נשיא צ'כיה: "ביבי אמר לי, אם תעבירו את השגרירות לירושלים אתן לך את הבית שלי. אני מקווה שההצעה עדיין בתוקף"    דונלד טראמפ: "כשקים ג'ונג און מדבר, עמו נמתח לעמידת דום. אני רוצה שעמי יעשה את אותו הדבר"
עמי דור-און
אם חברת חשמל הייתה עסק פרטי היא מזמן הייתה פושטת רגל, כי היקף חובותיה הנצברים מגיע ליותר מ-80 מיליארד ש"ח. אבל חברת החשמל היא מונופול השייך למדינה והיא ממשיכה להתקיים מבלי להתרגש יותר מדי מן החוב הכבד
אלעזר לוין
ראש רשות שוק ההון והביטוח ממונה על-ידי הממשלה, על-פי המלצת שר האוצר    עתה תעבור זכות ההמלצה לוועדה ציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il