הקווים החדשים של מטרופולין לרכבת: - קו 51 - בין תחנת רכבת רעננה דרום לשכונת נווה זמר דרך מרכז העיר, רחוב אחוזה, רחוב קרן היסוד ורחוב ויצמן.
- קו 52 - בין תחנת רכבת רעננה מערב לשכונת נווה זמר דרך קריית שרת ולב הפארק
- קו 57 - בין תחנת רכבת רעננה דרום לרחוב דפנה/התדהר דרך רחוב אחוזה, רחוב שברץ, רחוב עקיבא וקניון רננים.
קווים 51 ו-52 יחלו לפעול ביום ראשון ה-1 ביולי. קו 57 יחל לפעול ביום שלישי ה-3 ביולי.
|
|
|
|
החל ביום שלישי הבא (3.7.18) לפנות בוקר, ישודרג השירות הרכבתי לתושבי השרון, רעננה והרצליה, ותחל הפעלתן המסחרית של תחנות רעננה-מערב ורעננה-דרום, כחלק מהפעלת "רכבת השרון", מתחנת רעננה מערב דרומה, דרך הוד השרון, כפר סבא, ראש העין, פתח תקוה בואכה תל אביב. גם תחנת הוד השרון-סוקולוב, שבה התקיימו עבודות תשתית, תיפתח מחדש בתאריך זה. ב רכבת ישראל צופים ביקוש גבוה לנסיעות מהתחנות החדשות, בעיקר בשעות העומס המאופיינות בגודש כבד בכבישי השרון וכניסות לתל אביב, ונערכים לאלפי נוסעים ביום אשר יעשו שימוש בתחנות אלה. בשלב הראשון, חציון שני לשנת 2018, הקו יחובר לקו הוד השרון-באר שבע (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תימשך כ-40 דקות. בשלב השני (2019), תחובר קשת רכבת השרון במלואה, והקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף. הנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר לכ-20 דקות. תחנת רעננה-דרום שוכנת בעומק של 14 מטרים מתחת לאדמה, ורעננה-מערב הנמצאת מתחת לכביש 531, בין רעננה להרצליה, כוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים. בין שתי התחנות החדשות נחצבה מנהרה באורך של 1.8 ק"מ. לוח הזמנים של רכבת ישראל לקיץ 2018 ייכנס לתוקף ב-3 ביולי 2018, ויכלול, לצד הפעלתו לראשונה של "קו השרון" גם ניסוי במסגרתו יתוספו רכבות בשעות הלילה בקו העמק, שירות משודרג לרכבת חיילים, והארכת מסלול של רכבות נוספות: - רכבות לילה בקו העמק וחניכת תחנת מרכזית המפרץ - לאחר שבשנה שעברה עובה לוח זמני הרכבות בקו העמק, בשעות הלילה, זאת כחלק מניסוי שבוצע בשיתוף פעולה של רכבת ישראל, משרד התחבורה ועיריית בית שאן, הודיעה רכבת ישראל על ניסוי נוסף שיכלול הוספת רכבות לילה גם בקיץ הקרוב, בתאריכים 3.7.18 עד 30.8.18. רכבת ישראל תבחן במהלך חודשי הקיץ את התפלגות הנוסעים ברכבות אלו. במסגרת השירות, יתוספו ארבע רכבות לילה בקו, סה"כ שתי רכבות לכל כיוון:
- רכבת מספר 99 תצא מתחנת בית שאן בשעה 22:32 ותעבור בתחנות עפולה (22:47); מגדל העמק-כפר ברוך (22:54); יקנעם-כפר יהושע (23:02); מרכזית המפרץ - קו העמק (23:11) ותסיים את נסיעתה בתחנת חיפה מרכז-השמונה בשעה 23:18.
- רכבת מספר 59 תצא מתחנת בית שאן בשעה 23:32 ותעבור בתחנות עפולה (23:47); מגדל העמק-כפר ברוך (23:54); יקנעם-כפר יהושע (24:01); מרכזית המפרץ - קו העמק (24:11) ותסיים את נסיעתה בתחנת חיפה מרכז-השמונה בשעה 24:18.
- רכבת מספר 98 תצא מתחנת חיפה מרכז-השמונה בשעה 22:13 ותעבור בתחנות מרכזית המפרץ - קו העמק (22:19); יקנעם-כפר יהושע (22:29); מגדל העמק-כפר ברוך (22:37); עפולה (22:45) ותסיים את נסיעתה בתחנת בית שאן בשעה 23:01.
- רכבת מספר 60 תצא מתחנת חיפה מרכז-השמונה בשעה 23:13 ותעבור בתחנות מרכזית המפרץ - קו העמק (23:19); יקנעם-כפר יהושע (23:29); מגדל העמק-כפר ברוך (23:37); עפולה (23:45) ותסיים את נסיעתה בתחנת בית שאן בשעה 24:01.
- תחנת הרכבת מרכזית המפרץ - עם הפעלת לו"ז קיץ 2018, תחל רכבת ישראל גם בהפעלת הרציפים במרכז התחבורה החדש מרכזית המפרץ, אשר משתרע על שטח של 12,000 מ"ר במתחם סגור וממוזג, ומחולק לשני אגפים - דרומי וצפוני. האגף הדרומי כולל רציפים של אוטובוסים ואוטובוסים רבי-קיבולת (מטרוניות) לצד תחנת מרכזית המפרץ - קו העמק, והאגף הצפוני כולל את רציפי קווי האוטובוס העירוניים. מהאגף תהיה גישה לתחנת הרכבת מרכזית המפרץ - קו החוף, ולרכבלית - הרכבל העתידי לטכניון ולאוניברסיטת חיפה. כמו-כן יחובר המרכז התחבורתי החדש בגשר לקניון הסמוך. עם הפעלת הרציפים בתחנה החדישה, תתאפשר החלפת רכבת בין קו העמק לקו החוף, בקלות ונוחות ובמתחם תחבורתי חדשני וממוזג.
- שירות משודרג לחיילים בימי ראשון - רכבת ישראל מפעילה זה מספר חודשים את "רכבת החיילים" אשר נוסעת במסלול ייעודי מצפון הארץ לדרומה, ומשרתת חיילים רבים בדרכם לבסיסי צה"ל בדרום, אך לא רק. כעת, ובעקבות הביקוש הגובר, מוסיפה רכבת ישראל עצירות נוספות לרכבת זו: הרכבת תצא מנהריה בכל יום ראשון, בשעה 06:05 ותעבור בתחנות: נהריה; עכו; קריית מוצקין; מרכזית המפרץ-קו החוף; חיפה מרכז-השמונה; חיפה בת גלים; חיפה חוף הכרמל; בנימינה; פרדס חנה; חדרה מערב; נתניה; בית יהושע; רעננה-מערב; רעננה-דרום; הוד השרון; כפר סבא; ראש העין צפון; לוד; רמלה; קריית גת; להבים-רהט; באר שבע צפון ותסיים את נסיעתה בתחנת באר שבע מרכז. הפעלת רכבת זו מאפשרת צמצום העומס ברכבות הרגילות בימי ראשון, המתאפיינים במספר חיילים רב על ציודם. רכבת זו מסיעה כ-1,000-750 נוסעים, רובם חיילים על ציודם, ואיננה באה על חשבון השירות לנוסעים ברכבות הסדירות, שכן היא אינה עוברת בפרוזדור איילון ואינה תופסת זמן מסילה יקר. לצד משרתי כוחות הביטחון, נוסעינו מוזמנים להשתמש ברכבת זו, אשר איננה עוברת דרך תחנות תל אביב.
מרכבת ישראל נמסר כי "לו"ז הקיץ החדש בו יופעלו מעל 500 רכבות, לראשונה גם ליעדים חדשים כמו תחנות רעננה ותחנת מרכזית המפרץ החדשה, מהווה צעד נוסף בתנופת הפיתוח של רכבת ישראל, ובהתקדמות את הדור הבא. במטרה להסיע יותר נוסעים, אל יותר תחנות, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות. אנו קוראים לציבור המבלים בקיץ לוותר על הרכב הפרטי והפקקים, לחסוך זמן יקר וכסף, וליהנות מהדרך למוקדי הבילוי והנופש".
|