X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גילה אדרעי [צילום: מן הטלוויזיה]
דן הראל [צילום: מן הטלוויזיה]
גילה אדרעי מאשימה את יו"ר הדירקטוריון דן הראל בהכפשת העובדים "מה שקורה בקו לירושלים זה מחדל מתמשך, שאנחנו נותנים את הנשמה כדי לנסות ולכפר עליו" רכבת ישראל: "קיימים אתגרים משמעותיים וגם מתהווים – הם מטופלים בנחישות ויבואו על פתרונם"
▪  ▪  ▪
עמירם ברקת, סוניה גורודיסקי
שוב עיכוב בפתיחת קו הרכבת לי-ם?

מחריף הסכסוך בין עובדי רכבת ישראל להנהלה, והסכנה המרחפת על פתיחת הקו המהיר לירושלים במועדו מגברת. יושב-ראש ועד עובדי הרכבת מאשימה את יושב-ראש דירקטוריון הרכבת, דן הראל בציניות, בעקבות מכתב כוזב ומעליב את האינטליגנציה, לטענתה, ששלח לעובדי הרכבת אחרי שתדרך כתבים נגדם.
במכתב ששלחה לעובדים, כתבה אדרעי בתגובה לדברי הראל לפיהם "החל מאתמול אחר-הצהריים מתפרסמות כתבות" כי "הכתבות לא קמות בבוקר, שותות קפה ומתפרסמות! זה דן הראל שדאג שהן יתפרסמו וזה הוא שהפיץ את השקר כאילו העובדים אחראים לעיכוב הזה". לדבריה, בפני העיתונאים הוא מכפיש אותם, ואילו בפני העובדים חולק להם שבחים.
היא חשפה חלק מהליקויים במיזם הקו המהיר לירושלים:
  • אין עדיין קליטת קשר במנהרות;
  • חברת semi טרם מסרה את הקו באופן מלא לרכבת;
  • עדיין לא בוצעו חלק מתרגילי המנהרות ולפי התקן עדיין לא ניתן לנסוע בהן;
  • למעט 7 ק"מ, הקו עדיין לא מחובר לחשמל ברובו;
  • הקו עדיין לא שוחרר לתפעול ולכן מדריכים, נהגים ופקחים כלל לא ראו אותו ולא הוסמכו לפעול בו;
  • אף נהג לא נסע ולא נכנס לתחנת האומה;
  • למעט תרגילים חלקיים, לא נערכו תרגילי חילוץ של כוחות הביטחון;
  • מערכת הסימנורים אינה פועלת;
  • מסלול מנהרות הקו לא נוקה מאבק ונסיעה בהן עלולה להשבית את הקטר.
"אנחנו יודעים את האמת, הכל יודעים אותה", סיכמה אדרעי. "מה שקורה בקו לירושלים זה מחדל מתמשך, שאנחנו נותנים את הנשמה כדי לנסות ולכפר עליו, וזה ממש לא פשוט".
ברכבת ישראל אומרים כי הקו המהיר לירושלים עתיד להיפתח בחג הסוכות ונעשים כל המאמצים שאכן כך יהיה. האתגר המרכזי בעת זו, והישורת האחרונה להפעלה, הוא תהליך הרכבת תשתית החשמול מירושלים לתחנת ההגנה, שגם הוא מתקדם כל העת - תהליך שמצריך הפסקת פעילות זמנית מעת לעת לצורך התקדמות בהרכבת התשתית החשמלית בתוואי מסילות פעילות. כל אלה, תוך הבטחת בטיחות הנוסעים וביטחונם שעומדים בראש סדר העדיפויות. עוד נמסר כי בימים אלה נמצאת רכבת ישראל בישורת האחרונה גם לקבלת אישורים לתקני הבטיחות מגופי תקינה חיצוניים ובלתי תלויים.
עוד אומרים ברכבת כי נכון לנקודת זמן זו הושלם הרצף המסילתי לאורך כל תוואי הקו; הוצבו תחנות השנאה זמניות שחלקן כבר חוברו לרשת החשמל הארצית; הגיעו ארצה שבעה קטרים חשמליים וממשיכים להגיע נוספים כל העת; הושלמה הסבת הקרונות להנעה חשמלית; הושלמה תחנת ירושלים-נבון והיא מוכנה לקליטת נוסעים; ממש בימים אלו מתבצעות נסיעות ניסוי והכשרת מאות בעלי התפקיד להפעלת הקו. בכל מיזם, במיוחד מסדר גודל כזה, בארץ ובעולם, קיימים אתגרים משמעותיים וגם מתהווים – הם מטופלים בנחישות ויבואו על פתרונם.
הנהלת בנק ישראל בראשות הנגידה, ד"ר קרנית פלוג, סיירה (יום ג', 27.6.18) בתוואי הקו המהיר לירושלים, אשר נמצא בשלבי הקמה מתקדמים. מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון, וראש מנהלת הקו המהיר, דרור סופרו, אירחו את הנגידה וסקרו בפניה את המשמעות הציבורית הרחבה של קו הרכבת-שיחבר בין הבירה לכל חלקי המדינה, ובמרחק של כ-30 דקות נסיעה לתל אביב בתחומי התחבורה, הכלכלה והחברה.
הסיור התמקד בתחנת ירושלים-נבון, הסמוכה לבנייני האומה, ברציפי התחנה בעומק של 80 מטרים מתחת לאדמה, ובמנהרה המחברת את הקו עם מרכז ירושלים והתחנה.
מדובר במיזם-על המורכב ממספר מרכיבים חדשניים וראשוניים במדינה - מנהור מסיבי, גשרים ארוכים וגבוהים, חשמול, טכנולוגית מנהרות, ותקני בטיחות מהמחמירים בעולם. אורך הקו מת"א לירושלים עומד על כ-57 קילומטר, מתוכם כ-32 ק"מ בתוואי מורכב. התוואי החדש כולל מערכת של 9 גשרים מהגבוהים במדינה (באורך כולל של כ-14 ק"מ) ו-5 מנהרות (באורך כולל של כ-40 ק"מ). מערכת זו נועדה לאפשר קו נסיעה ישר, רציף ומהיר. תחנת היעד הסופית של הקו, ירושלים-נבון, נחפרה לעומק של כ-80 מטרים מתחת לפני השטח. זו תחנת הרכבת העמוקה בישראל, ואחת מחמש העמוקות והמודרניות בעולם.
הקו עומד בתקציב עליו החליטה ממשלת ישראל, כ-6.5 מיליארד שקל, ועומד בהערכת הזמן המתוכנן מאז העלייה לקרקע בשנת 2012, שש שנים וחצי.
לקראת מהפכת החישמול, הצטיידה רכבת ישראל ב-62 קטרים חשמליים אשר 7 מהם כבר הגיעו ארצה ומבצעים נסיעות מבחן, והשאר ייכנסו לשירות עד שנת 2022. נרכשו גם כ-330 קרונועים חשמליים. כל זאת, לצד הקמת תשתית תחזוקה חשמלית והכשרת מאות עובדים למקצועות יעודיים חדשים.

קרנית פלוג ואנשי בנק ישראל בסיור
קרנית פלוג ואנשי בנק ישראל
תאריך:  26/06/2018   |   עודכן:  27/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אלה מחדלי הקו המהיר לירושלים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יוחזר המנדט הבריטי
בעז59  |  26/06/18 23:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בשל התמשכות עבודות החישמול של הקו לירושלים יישארו סגורות עד 6 ביולי התחנות במקטע המסילה שבין תל אביב ההגנה לתחנות נתב"ג ומודיעין
עידן יוסף
חברת התחבורה הציבורית סיכמה בתום מו"מ עם ההסתדרות על השכר הגבוה ביותר בענף התחבורה הציבורית לנהגיה    שכר הנהגים יעלה בכל שנה בהתאם לטבלה מוסכמת בהתאם לוותק הנהג
עידן יוסף
קיץ 2018 בפתח ואיתו לוח זמנים מעודכן מיום שלישי הבא - תחילת הפעלה במרכזית המפרץ החדשה; רכבות לילה בקו העמק; ושירות משודרג לחיילים
עידן יוסף
בשלב הראשון ייצאו לתחרות קווי אגד בירושלים    ב-2021 מכרז לקווים סביב נצרת וב-2024 לקווים הפנימיים בעיר    שינוי במתכונת ההפעלה באילת    משרד התחבורה: נעודד כניסת שחקנים חדשים ו"רעבים"
עידן יוסף
שכר הנהגים בשתי החברות יעלה ל-43 שקל לשעה, אבל רק אם הממשלה תסכים לממן את תוספת השכר    תחבורה בדרך שלנו: "הציבור לא צריך לממן בכספי המיסים שלו הסכמים פנים ארגוניים של חברות פרטיות במשק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il