X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנק מזרחי -טפחות מכר לחברת הביטוח הראל משכנתאות ב-500 מיליון שקל, ולקרן הפנסיה הוותיקה גלעד ב-440 מיליון שקל כל הצדדים מרוויחים
▪  ▪  ▪

חברת הביטוח הראל קנתה מבנק מזרחי-טפחות משכנתאות ותיקות ב-500 מיליון שקל, המהווים 80% מתיק בן 625 מיליון שקל. קרן הפנסיה הוותיקה גלעד קנתה ממזרחי-טפחות משכנתאות ותיקות ב-440 מיליון שקל, המהווים 80% מתיק בן 550 מיליון שקל.
הבנק ממשיך להחזיק ב-20 אחוז מכל תיק (125 מיליון בעסקה עם הראל ו-110 מיליון בעסקה עם גלעד). דבר זה מאפשר לו להמשיך ולנהל את התיק, ולקבל משתי החברות דמי ניהול.
רשימת המשכנתאות, שנקבעה לאחר בדיקה פרטנית, כוללת רק הלוואות (=משכנתאות) שהלווים פורעים ללא בעיות או פיגורים. חלק מהסכומים כבר נפרעו, ונותרו לפירעון תשלומים של 8 שנים בממוצע. לכן, הסיכון שהראל וגלעד לוקחות על עצמן הוא קטן.
אלו הן עסקות שכל הצדדים מרווחים מהן: הראל וגלעד רוכשות נכס פיננסי עם תשואה המוערכת ב-3% ויותר, והיא גבוהה מהתשואה הנוכחית על אג"ח ממשלתיות בשוק ההון. רכישות אלו מיועדות בעיקר לתת כיסוי לפוליסות ביטוח חיים. לכן אין חברות הביטוח יכולות לקחת סיכונים ניכרים, מאחר שמדובר בכספי לקוחת.
מזרחי-טפחות מקטין את התיק שלו בכמיליארד שקל, מתוך תיק כולל של 120 מיליארד שקל (הגדול ביותר במערכת הבנקאית). הדבר מאפשר לו, על-פי הוראות בנק ישראל, לתת משכנתאות חדשות בהיקף דומה. בנוסף, כאמור, יקבל מהראל וגלעד דמי ניהול על המשכנתאות שרכשו.
העסקה מגדילה את תיק המשכנתאות של הראל מ-4.7 ל-5.2 מיליארד שקל. לגבי גלעד, קרן פנסיה וותיקה מאוזנת אקטוארית, זוהי עסקה ראשונה.
מאחר שכל הצדדים מרוויחים, נעשו עסקות אלו מקובלות בשוק ההון והביטוח בשנים האחרונות. בין חברות הביטוח שרכשו משכנתאות נמצאות, חוץ מהראל, גם מגדל, כלל, הפניקס ומנורה. רוב הבנקים למשכנתאות מוכרים תיקים, מהסיבות שצוינו למעלה. עסקות אלו ימשכו, מן הסתם, כל עוד הריבית והתשואה באג"ח ממשלתיות יישארו ברמה נוכחית או דומה.
המשכנתאות הן למשך פירעון ממוצע של 8 שנים. הריבית נעה על-פי הערכה בין 3% ל-4%, כל המשכנתאות הן כאלו שהלווים פורע. על-פי הניסיון עד עתה, הלווים פרעו את כל התשלומים במועד, כך אין אותן בעיות.
עסקה זו כמו עסקות דומות שנעשו בשנים אחרונות בין בנקים למשכנתאות לבין חברות ביטוח, ההן כאלו ששני הצדדים מרוויחים מהן. הראל וגלעד רכשו נכס, שהתשואה על בכ-1.5% מהתשואה המקובלת בשוק כיום בשוק ההון.
בנק מזרחי-טפחות התסחחר מתיק משכנתאות של 1.2 מיליארד שקל. הוא ימשיך לקבל דמי ניהול על התיק. היתרון העיקרי - תק המשכנתאות שלו, הגדול ביותר במערכת הבנקאית, קטן הצטמצם ב-1.2 מיליארד שקל, שהם 1% מהתיק הכולל שלו (120 מיליארד שקל( צמצום התיק יאפשר לבנק, על-פי הנחיות הבנק ישראל להמשיך ל ולתת משכנתאות אחדות.
תיק המשכנתאות של הראל כ גדל בעסקה זו ב מ-4.7 ל-5.5 מיליארד שקל.

תאריך:  27/06/2018   |   עודכן:  27/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הראל וגלעד קנו משכנתאות ב-940 מיליון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
בתגובה לירי צה"ל לעבר מכונית של פעיל בחוליית משגרי בלוני תבערה, נורו 13 רקטות לעבר יישובי עוטף עזה    לא היו נפגעים ולא נגרם נזק
עידן יוסף
גילה אדרעי מאשימה את יו"ר הדירקטוריון דן הראל בהכפשת העובדים    "מה שקורה בקו לירושלים זה מחדל מתמשך, שאנחנו נותנים את הנשמה כדי לנסות ולכפר עליו"    רכבת ישראל: "קיימים אתגרים משמעותיים וגם מתהווים – הם מטופלים בנחישות ויבואו על פתרונם"
מחלקה ראשונה
הישג בינלאומי משמעותי לחברת ווטרג'ין הישראלית נבחרה ע"י הפורום הכלכלי העולמי כחלוצת טכנולוגיה מצילת חיים בעולם - הפיכת אוויר למים
יצחק דנון
עמוס פוזיילוב וחברת יהלומי אלול יודו בשימוש בחשבוניות כוזבות בסך 4 מיליון שקל אותן רכשו מהבנק המחתרתי שפעל בבורסה ליהלומים
יצחק דנון
אנריקו מסיאס תובע 2.5 מיליון שקל מהחברה שבבעלות אווה צרפתי, שביצעה עבירות בנייה בהר המנוחות, לתשלום ריביות עתק על הלוואה שהעניק לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il