X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד החינוך: הושג יעד התוכנית 'לתת חמש'

השר בנט: 18 אלף נבחנו ב-5 יחידות מתמטיקה

המשמעות: מספר התלמידים הוכפל בתוך שלוש שנים בלבד השנה נוספו עוד 1,965 תלמידים שניגשו ל-5 יחידות התוכנית תורחב לבתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים
▪  ▪  ▪
[צילום: לע"מ]

שר החינוך, נפתלי בנט, הציג (יום ד', 27.6.18) את נתוני הקיץ האחרון ב-5 יחידות לימוד במתמטיקה והכריז: הושג היעד של התוכנית הלאומית 'לתת חמש' - מספר התלמידים הוכפל בתוך שלוש שנים בלבד. מניתוח נתוני הקיץ האחרון עולה, כי בשנה האחרונה ניגשו 18,050 תלמידים ל-5 יחידות לימוד. מדובר בתוספת של 1,965 תלמידים ל-5 יחידות לימוד במתמטיקה ביחס לשנת הלימודים הקודמת תשע"ז. עליה נרשמה גם בפריפריה. בנוסף, עד כה נפתחו 751 מגמות ללימוד 5 יחידות מתמטיקה, כאשר 185 מגמות חדשות נפתחו לראשונה בעקבות התוכנית הלאומית, מהן 107 מגמות בעשירונים הנמוכים 1-5.
שר החינוך, נפתלי בנט: "הקריסה המתמשכת בלימודי המתמטיקה והמדעים היוותה סכנה ממשית לעתיד המשק הישראלי: המספרים דעכו, בעוד האוכלוסייה גדלה, עד שהגענו לשפל חסר תקדים של 8,800 בוגרים בלבד".
עוד הוסיף בנט "משך שנים תלמידים בפריפריה נאלצו לוותר מראש על ההזדמנות לפרוץ קדימה. בשלומי היו 0 תלמידים, בכפר חב"ד ובאור יהודה - 0 תלמידים, ברהט ובאופקים - בקושי 2%. למה? מי החליט שמצוינות תלויה במיקום גאוגרפי? התפישה כי השכל מרוכז במספר מקומות וכל מי שגר בפריפריה מוכשר פחות - התנפצה. הבאנו שינוי דרמטי בדיוק במקומות האלו, צמצמנו פערים והזנקנו את הפריפריה קדימה. כעת, לאור הצלחת התוכנית, אנחנו מתרחבים גם לחטיבות הביניים ולבתי הספר היסודיים - נביא את הבשורה בגיל צעיר יותר".
בנט הודיע על הקמת מכון לאומי למורים מובילים במתמטיקה ובמדעים - במסגרתו יפותחו כלים ומחקר שיופצו לשדה לשימוש המורים. בשנה הבאה ישתלבו 200 מורים במכון ובשנה שלאחר מכן 400, כאשר עד 2022 ישתלבו במכון 800 מורים אשר יפתחו כלים ומחקר בהוראת המתמטיקה. כמו-כן, תוקם מנהלת "מהיי-טק להוראה" - גיוס, הסבה, השמה וליווי לאנשי היי-טק אשר ישתלבו במערכת כמורים. בשנה הבאה יתלווה המנהלת 100 מוסבים להוראה מהיי-טק ועד סוף שנת 2022 היא תלווה 400 מוסבים.
בנוסף, הודיע בנט על פיילוט חדש - תוכנית למידה אישית מותאמת לכל תלמיד. הפיילוט יחל ב-53 בתי ספר כשהוא יופעל יחד עם 10 חברות סטרטאפ שנבחרו לשם הפיילוט. החברות הללו יפתחו מודלים שונים להתאמת למידה אישית לכל תלמידה ותלמיד, כאשר לכל חברה יוצמדו 5 בתי ספר.
בחטיבות הביניים תהיה מתן תוספת של שעתיים לימודיות לכיתות ט'. בסה"כ: 7 שעות לימוד שבועיות לשם העמקה בחומר הלימוד המוגבר. תורחב ההכשרה של מורים בחטיבות הביניים. הם יעברו הכשרה מיוחדת ללימוד מתמטיקה כדי להכשיר את התלמידים להשתלבות ברמה של 5 יחידות לימוד בחטיבה העליונה. בשנה הבאה יוכשרו 100 מורים ובשנה שלאחריה 400, עד סוף שנת 2020 יוכשרו 800 מורים.
כמו-כן, יוצאת לדרך תוכנית חדשה לעידוד המוטיבציה של התלמידים בחטיבות הביניים.- התוכנית תתבצע באמצעות פתיחתן של קהילות מורים ייעודיות שיפעלו לחיזוק הקשר שבין החטיבה לתיכון כאשר המיקוד יהיה בחשיבותה ותרומתה של המתמטיקה להתפתחות העתידית של בוגר המערכת. בשנה הבאה תפתחנה 10 קהילות מורים, כשבכל שנה יצטרפו עוד 10 קהילות, כך שעד לשנת 2020 תפעלנה 100 קהילות מורים שתעסוקנה בעידוד ומוטיבציה של תלמידים לגשת ל-5 מתמטיקה.
מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "מערכת החינוך מחויבת כלפי כל תלמידה ותלמיד בישראל. מחויבת להעניק להם את כל הכלים להצליח, לממש את הפוטנציאל, להשתלב בחברה ולפרוץ גבולות. הכפלת מספר הניגשים ל-5 יחידות במתמטיקה, בכל רחבי הארץ ובכל המגזרים, היא המימוש שלנו למחויבות זו. אלפי תלמידות ותלמידים, שבעבר לא חלמו להצטיין במתמטיקה, בפעם הראשונה קיבלו הזדמנות. נמשיך לקדם את התוכנית הלאומית במתמטיקה, לפתוח עוד מגמות ולהכשיר עוד מורים, ולעשות הכל כדי לאפשר לכל תלמיד בישראל להאמין בעצמו ולמצות את יכולתו - ולא משנה איפה הוא גר".
בנו, חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום וחדשנות, השתתף היום במסיבת העיתונאים עם השר והודה לו על סגירת המעגל: "כדי שישראל תמשיך להוביל כאומת החדשנות עלינו לטפח את דור ההמשך של הסטארטאפיסטים, המהנדסים ואנשי המדעים. יש חשיבות לאומית בלתת לילדים שלנו את היכולת והכלים להצטיין ולהצעיד אותנו קדימה, וזו בדיוק היוזמה שמוביל שר החינוך בהצלחה גדולה".

תאריך:  27/06/2018   |   עודכן:  27/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר בנט: 18 אלף נבחנו ב-5 יחידות מתמטיקה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שישה חודשי עבודות שירות למתן דהן, מנכ"ל עמותת איילים, ושלושה חודשים לשתדלן סטיבן לוי - אשר הודו שהעמותה נתנה שוחד תמורת כספים קואליוניים
איתמר לוין
עורכת הדין טענה לפני חמש שנים שמרשתה נדרשה בידי שופטים להדגים אונס. למרות שהוכח שהדברים לא היו ולא נבראו, היא מתנצלת כעת רק על הסגנון ולא על הכזב
איתמר לוין
החוק שמציעים שקד וארדן יחייב גם עדים להתייצב ולענות אמת, אך יגביל את משך החקירה במשטרה    תקנות מכוח החוק יקבעו את הזכויות לשינה, למזון ולהפסקות
אורי ברקוביץ'
ענקית הסחר המקוון מחזיקה בישראל מרכז פיתוח ומכירות המעסיק כ-330 עובדים
מירב ארד
ממשלת פולין תהיה מוכנה להוציא את המרכיב הפלילי מ"חוק השואה" - אשר מגדיר כעבירה פלילית הטלת אחריות לפולין על פשעי הנאצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il